אילוסטרציה: שאטרסטוק
צילוםאילוסטרציה: שאטרסטוק

חברת מועצת העיר פיאסצקי: "לא לפתוח מוסדות חינוך כל עוד אין מתווה שיאפשר למנוע הדבקה המונית"

חברת המועצה קטי פיאסצקי (מרצ) מספרת על הצורך למצוא מתווה ראוי לפני פתיחה מחדש של מוסדות הלימוד ומוסרת כי "לממשלת ישראל הייתה שנה שלמה להיערך ולקבוע מתווה שיאפשר חזרה, נשגב מבינתי במה התעסקו במקום זה"

פורסם בתאריך: 14.2.21 08:02

חברת מועצת העיר, קטי פיאסצקי (מרצ) מספרת בראיון ל"השקמה בת ים" על התקלות בהתנהלות הממשלה בהתמודדות עם משבר הקורונה ועל מסקנותיה לגבי הפעולות שיש לבצע במתווה העירוני כדי לשוב לשגרה בצורה טובה ככל האפשר כעת משנסתיימו ימי הסגר.



האם את מסכימה  שמערכת החינוך בבת ים לא תפתח כלל בשלב זה?

"לא כל עוד אין מתווה שיאפשר למנוע הדבקה המונית בקרב התלמידים ובקרב כלל האוכלוסייה אני חושבת שכדאי לחכות עם פתיחת מערכת החינוך. לממשלת ישראל הייתה שנה שלמה להיערך ולקבוע מתווה שיאפשר חזרה, נשגב מבינתי במה התעסקו במקום זה. מה שממשלת ישראל דנה בו הוא לא אסטרטגיית יציאה מן הסגר אלא אסטרטגיית הישרדות של ראש ממשלה שמואשם בפלילים. לצערי טובת ילדי ישראל לא עמדה בראש סדר העדיפויות של הממשלה הכושלת הזאת. המדינה צריכה לקדם מערך של בדיקות איגום, מה שיאפשר להיות במעקב ובשליטה על רמת התחלואה במערכת החינוך".

האם יש למצוא חלופות שיאפשרו את החזרת הלימודים בצורה כלשהי בבת ים?

"בהחלט. כאימא לשתי ילדות קטנות אני רואה את הנזק שזה עושה לילדים. הבנות שלי מתגעגעות מאד למסגרות, לצוות ההוראה ולחברים. רק לפני יומיים נטע, הגדולה שלי, נעצבה ואמרה שזה כבר קשה לה.  אני נאלצת לעבוד מהבית, זאת מציאות מאד קשה לאורך זמן".

"לצערי אף אחד לא לקח אחריות ומצא לזה פתרון. זה לא משהו שאפשר להוציא אל הפועל מעכשיו לעכשיו. מה גם שלמרות כל ההצהרות הפומפוזיות של ראש העירייה על כך שאנחנו מנצחים במלחמה אנחנו עיר אדומה. להצלחה אבות רבים אך הכישלון יתום".

האם את תומכת בלמידה בקפסולות בשטח הפתוח?

"אני תומכת בכל מה שישבור את השגרה הנוכחית, אבל שוב, אף אחד לא חשב עד הסוף על המתווה הזה. איך תתבצע חלוקת הימים? איך יבטיחו שאחים במסגרות השונות ילמדו באותם הימים ובכך תתאפשר יציאת הוריהם לעבודה לפחות באופן חלקי? מה יהיה בימים של מזג אוויר סוער? יש המון שאלות אבל מעט תשובות ומעט עונים".

האם יש לכל הפחות לאפשר בעיר את פתיחת החינוך של הגיל הרך?

"כאמא לילדות המשתייכות למסגרות של החינוך לגיל הרך הייתי מאד רוצה שזה יקרה אבל לא בכל מחיר. כל עוד מקדם ההדבקה גבוה והוריאנטים השונים משתוללים אני חושבת שזה עלול להיות מסוכן. למציאות הזאת היו צריכים להיערך כבר מזמן. משיחות עם חברים שגרים במקומות אחרים בעולם דווקא מצאו פתרונות לילדים. לצערי שר החינוך לא דאג לאינטרסים של המשרד עליו הוא אמון. הוא נכשל וצריך לקחת אחריות ולהתפטר".

האם את שבעת רצון מהאכיפה של תקנות הקורונה בעיר באופן שווה בין כל המגזרים?

"האכיפה לא הייתה שוויונית בכל הארץ וזה חלחל גם לעיר בת ים. האשמה כמובן לא נופלת  רק על הרשויות אלא גם על התושבים. כשלא שומרים על הכללים הבסיסיים של עטיית מסכה והימנעות מהתקהלויות אי אפשר להתפלא כשהתחלואה עולה. אני יודעת על לא מעט מקרים שבהם הוזמן פיקוח פעם אחר פעם להתקהלויות, גם בבתי הכנסת, לפעמים חילקו קנסות ולפעמים לא. מקומות שהפרו את ההנחיות פעם אחר פעם היו צריכים להיסגר בין אם הם מקומות מסחר ובין אם הם בתי כנסת. אשמח שעיריית בת ים, גם בשם בשקיפות,  תפרסם כמה דו״חות חולקו בעיר, על מה ולמי. אני מקווה שבנתונים הללו לא נגלה אכיפה בררנית".

קניון בת ים נפתח הבוקר בניגוד לתקנות (בכפוף להצגת תעודת מתחסן), מה דעתך על המהלך?

"לבי יוצא אל בעלי העסקים והעצמאיים שכבר שנה לא יכולים לעבוד. מדובר באנשים עם משפחות ועם התחייבויות שהקרקע נשמטת תחת רגליהם. חשוב גם לקחת בחשבון שכל עסק כזה מעסיק עוד עובדים שלהם גם יש משפחות וזאת מכה אנושה לתושבים ותושבות רבים. אם המדינה הייתה מייצרת מנגנון פיצויים הוגן ואנושי אולי לא היה מופעל לחץ רב לפתוח את המסחר, אך לצערי גם בזה כשלה ממשלת ישראל".

"כל עוד המדינה אפשרה לקניון בת ים לפתוח כחלק מפיילוט אין לעיריית בת ים שום נגיעה בנושא. אני ממליצה לתושבים, בטח אלו שנמצאים בסיכון, להמנע מהגעה למקומות הומי אדם באשר הם. חלק מרכזי מהמלחמה בנגיף הוא אחריות אישית ואני קוראת לתושבים להמשיך ולהקפיד על עטיית מסכה ועל ריחוק חברתי וכמובן שהמלצתי היא ללכת להתחסן. אני יודעת שהמצב כבר קשה ומתסכל וגם אני הייתי רוצה ללכת לקניון ולהתחדש במשהו שרכשתי לא בדרך מקוונת אבל כולנו צריכים להתאזר בסבלנות ולעשות הכל בכוחות משותפים כדי לסיים את הפרק הזה בחיינו".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות