בית החולים וולפסון צילום : דוברות וולפסון
בית החולים וולפסון צילום : דוברות וולפסון

עומס במרכז הרפואי וולפסון: חולי קורונה חדשים יופנו למרכזים אחרים

עומס חריג במחלקת הקורונה של בית החולים ושיא חדש במספר המאושפזים והמונשמים הובילו להחלטת משרד הבריאות לפיה חולי קורונה חדשים יועברו לטיפול במרכזים אחרים

פורסם בתאריך: 24.1.21 08:59

מחלקת הקורונה של המרכז הרפואי וולפסון הגיעה אמש (שבת, 23.1) למצב של עומס חריג בעקבות כמות גבוהה של מאושפזים חדשים במהלך סוף השבוע, בעקבותיו אישר משרד הבריאות להפנות חולי קורונה חדשים למרכזים רפואיים אחרים במקום לקלוט אותם לאשפוז וטיפול.

מספר החולים המאושפזים במחלקת הקורונה ובמחלקת הטיפול הנמרץ במרכז וולפסון, כך לפי נתונים עדכניים, עומד על 75 חולים, מתוכם 40 במצב קשה או קריטי ו-3 מחוברים למכונת לב-ריאה (אקמו), מה שקובע שיא חדש הן במספר המאושפזים בכלל והן במספר החולים המחוברים במקביל למכונת לב-ריאה.



מנתוני מחלקת הקורונה עולה כי ב-48 השעות האחרונות אושפזו בשתי המחלקות כ-20 חולי קורונה אשר ל-10 מתוכם לא נרשמו מחלות רקע קודמות. מתוך המאושפזים החדשים נמסר כי 5 במצב בינוני עד קשה, כאשר בסך הכל מאושפזים במחלקה כעת 10 חולים מתחת לגיל 45. עוד עולה מנתוני בית החולים כי ממוצע הגילאים במחלקה הוא 67, כלומר נמוך בכ-3 שנים מממוצע הגילים שהיה בגל השני.

בהשוואה לנתונים קודמים שפרסם המרכז הרפואי וולפסון, מדובר כאמור בשיא של חולי קורונה המאושפזים במקביל, כמו גם בשיא נוסף של כמות חולים הקשים והמחוברים למכונת הלב-ריאה, כל זאת באחת המחלקות הפעילות ביותר בבתי החולים בישראל מאז פרוץ המשבר.

מהנהלת בית החולים וולפסון נמסר כי "לאור עומסים גבוהים במחלקות הקורונה במרכז הרפואי וולפסון, העלייה ניכרת באשפוזים של חולים קשים וקריטיים, והפניות אל בית החולים של מאומתים גם מאזורים מרוחקים כמו מירושלים, אישר משרד הבריאות ויסות של מד"א לבתי חולים נוספים בסביבה. קיימת גם עלייה ניכרת במספר החולים הצעירים, ושתי נשים צעירות בהיריון, שתיהן במצב קל".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות