צביקה ברוט מקבל חיסון בפעם השניה
צילום: דוברות עיריית בת ים

עלייה בכמות המתחסנים לצד עלייה בתחלואה: ראש העיר, צביקה ברוט, מסכם שבוע

ראש העיר, צביקה ברוט, מסכם שבוע דרמטי של חיסונים ועלייה בתחלואה לצד הידוק הגבלות הסגר: "הקורונה הורגת בזמן שהחיסון מציל חיים"

פורסם בתאריך: 18.1.21 09:19

רגע לפני השקת "הדרכון הירוק" למתחסנים נגד קורונה ועם למעלה משני מיליון מתחסנים בכל הארץ, נתוני התחלואה היומיים עדיין מסרבים להיכנס למגמת ירידה, כאשר בסוך השבוע האחרון נספרו בבת ים 728 חולים פעילים עם ציון של 6.6 במדד הרמזור.



ראש העיר, צביקה ברוט, מסכם את השבוע הדרמטי, בו נרשמה עלייה בכמות המתחסנים לצד כמות תחלואה שממשיכה להיות גבוהה. ״כפי שפעלנו לאורך כל משבר הקורונה, ניהלנו גם את מבצע החיסונים ברמה הגבוהה ביותר יד ביד עם קופות החולים. הקמנו מתחמי חיסונים מצוינים שעובדים מסביב לשעון וביעילות גבוהה, גם למבוטחי הכללית וגם למכבי, בעוד שמאוחדת מבצעים את החיסונים אצלם וייתכן שיבקשו מאיתנו לפתוח מתחם גם עבורם. קופת חולים לאומית, לצערנו, כרגע לא ביקשו לחסן בבת ים ואנחנו מקווים שהם גם יבואו אלינו בהמשך. קצב החיסונים התחיל מצוין, והיינו מהראשונים לחסן את אנשי מערכת החינוך לצד האוכלוסיה המבוגרת והתושבים בסיכון". אומר ברוט ומוסיף, "כרגע יש האטה בגלל תחילת החיסונים של המנה השניה, ואנחנו מפעילים את כל האמצעים כדי להגיע ל-50 אחוז מכלל האוכלוסיה תוך כמה שבועות, בדרך לחיסון כולל לכולם״.

האם אתה מרוצה מכמות המתחסנים עד כה?

״נכון להיום (ראשון) 22 אחוזים מכל תושבי העיר התחסנו, וזה לא רע. אבל עדיין יש אוכלוסיות בסיכון שממתינות ואנחנו פועלים לשכנע אותם שלא יחכו. הקורונה הורגת, בזמן שהחיסון מציל חיים״.

ובכל זאת, נתוני התחלואה עדיין ממשיכים להיות גבוהים. אתה מודאג?

״לשמחתי התחלואה בעיר במגמת ירידה בזכות הפעולות שאנחנו עושים והניהול המוקפד שלנו, גם בזמן שבכל הערים סביבנו המספרים עולים כל הזמן. אנחנו מזהים כרגע השפעה חיובית של הסגר ושל החיסון אבל עוד מוקדם לדעת בוודאות. לפי המודלים שראיתי אנחנו צריכים עוד כשבוע כדי לראות ירידה אמיתית. בינתיים אני מודאג רק מאנשים שלא מתחסנים, אני דואג להם ולחייהם״.

מה תוכל לומר לצוותי חינוך שלא מוכנים להתחסן החוששים שישעו אותם מהעבודה בשל כך?

״אנחנו היינו העיר הראשונה, חוץ מתל-אביב, שהציעה חיסון לכל עובדי ההוראה ברוב קופות החולים. עשינו מבצע מצוין, כולל הסכם שחתמנו עם בית החולים וולפסון כדי לשלוח אנשי חינוך להתחסן שם מהיום למחר. אני חושב שחשוב שכולם יתחסנו כי אנחנו רואים כעת, בעיקר בגלל המוטציות, שאנשים מתים גם בגילים צעירים – והחיסון מציל חיים. עם זאת, אני לא חושב שמשרד החינוך יפעל לפטר עובדים שלא יתחסנו. אני נגד זה. אבל כן יהיו מגבלות למי שלא יחזיק בדרכון ירוק״.

האם לדעתך יש להדק עוד את הסגר לנוכח נתוני התחלואה הגבוהים שעדיין לא יורדים?

״כאמור, הסגר כרגע יחסית הדוק ואצלנו מזהים כבר מגמת ראשונית מאד של ירידה בתחלואה, יותר מהערים סביבנו. יש להמתין עוד שבוע ולראות אם המגמה נמשכת לפני שנשחרר את הסגר״.

מה אתה חושב על התנהלות הציבור התושבים של בת ים בסגר הזה?

״התושבים המדהימים שלנו משתפים פעולה באופן מלא ברובם. לצערי יש מיעוט שמזלזל בהנחיות והולך בלי מסכות או נכנס למקומות סגורים יותר מחמישה אנשים. האנשים האלה פוגעים בבריאות של כולם והמשטרה אוכפת ללא הפסקה. אבל רוב התושבים משתפים פעולה. הלקח המרכזי מהקורונה זה שהציבור מסכים לקבל כל דבר אם הוא מבין את ההיגיון. לכן אני החלטתי מההתחלה שתהיה אצלנו שקיפות מלאה. הציבור שותף להליך קבלת ההחלטות, גם כשנקטתי צעדים עצמאיים כמו סגירת בתי הכנסת לפני כל המדינה. ברגע שהציבור מבין שאתה פועל במקצועיות ובהיגיון הוא שותף אמיתי שלך״.

אתמול (ראשון) במהלך ריאיון לרשת ב', הצהיר ראש עיריית תל אביב ויו"ר מפלגת הישראלים, רון חולדאי, כי בכוונתו לפתוח בעוד עשרה ימים את מוסדות התרבות בעיר לכל מי שיהיה ברשותו דרכון ירוק, זאת כאשר משרד הבריאות טרם הודיע מה עמדתו בנושא. אנו שואלים את ברוט מה עמדתו בעניין והאם יאמץ את גישתו של חולדאי. ״צריך לנהוג בצורה שתשמור על בריאות הציבור ובלי להכניס שיקולים פוליטיים לניהול הקורונה", משיב ברוט.
"אני חושב שצריך לפתוח בהקדם את המוסדות ברגע שהרופאים יחליטו שזה בטוח – ולא לפוליטיקאים. אנחנו נמשיך לפעול כדי לחזור לשגרה כמה שיותר מהר תוך שמירה על חיי התושבים שלנו״.

 



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות