גם המוות לא יפריד בינינו: מסעותיו של ראובן טוריאל ז"ל

במלאות שנה למותו של בעלה, ראובן, קלרה טוריאל מעלה תערוכת יחיד מציוריו

פורסם בתאריך: 11.3.18 12:45

הגלריה החדשה של המכון לאמנות בת ים, מארחת בימים אלה את התערוכה "מסעות חיי", מסעותיו של הצייר ראובן טוריאל ז"ל, תושב העיר. הוא נולד בטורקיה, עלה לארץ, חי שנים בקונגו הבלגית באפריקה לאחר שירותו הצבאי ואז – נפצע בתאונת עבודה ושב לארץ.

שי פרדו, אוצר התערוכה ומנהל המכון לאמנות, מספר שהרעיון להקדיש תערוכה לזכרו של הצייר הגיע מהאלמנה, קלרה. "זה תהליך אישי ורגיש. יש כל הזמן תחושה שמישהו מביט בך מלמעלה, בודק ומכוון" מספר שי.

קלרה טוריאל, אלמנתו של הצייר ויוזמת התערוכה, מספרת שהציורים שצייר היו חלק ממסעות החיים שלו. "הוא צייר הרבה ממה שראה במסעותיו, הרבה ציורים מזיכרונות שעיצבו את חייו. כל הציורים שלו בתנועה, כלום לא עומד: אנשים הולכים, רוקדים, חולבים, מתרחצים בחמאם טורקי, צועדים. הכל מלא חיים ומדויק וכל זה – מבלי שלמד ציור מעולם".

 

ראובן אהב את בת ים? היא משתקפת בציוריו?

"ראובן מאוד אהב את העיר. כשהכרנו גרנו ברמת גן בבניין בלי חלונות. כשחיפשנו דירה, התאהבנו בבת ים וראובן אהב אותה אהבת נפש. הוא היה מטייל ברחובות וגם כשלפעמים התחשק לי לצאת מהעיר לטיילת בתל אביב, היינו נוסעים וחוזרים מהר, הביתה לבת ים. הוא היה אומר שאין עיר טובה יותר מבת ים. הציורים שלו מושפעים בעיקר מחיי העבר שלו. הוא צייר כדי שלא יברחו לו אירועים שחווה מהזיכרון ולכן בת ים – לא משתקפת בציוריו".

את חושבת שראובן ז"ל היה אוהב את התערוכה?

"לא יודעת. הוא לא היה אדם שאוהב להראות את עצמו, מאוד צנוע, חשב שזה לא מעניין אף אחד. תמיד אמר לי 'אחרי שאלך, תעשי מה שאת רוצה'. החלטתי שהעולם חייב לראות כמה יפה הוא צייר. במלאות שנה למותו, אנו מציגים את התערוכה".

"מסעות חיי -ראובן טוריאל ז"ל", הגלריה החדשה של המכון לאמנות בת ים. התערוכה תינעל ב-31.1.18

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות