רוקדים עם נכים בכיסאות גלגלים

מדי יום רביעי כבר שמונה שנים נפגשים בבית הספר "רמות" בבת ים עשרות רקדנים, כאלה שעומדים וכאלה שמרותקים לכסאות גלגלים

פורסם בתאריך: 28.1.18 15:40

השבוע מצוין בבת ים "שבוע הנגישות", במטרה להעלות את המודעות לנושא בקרב ציבור התושבים. במסגרת השבוע שמתקיים ביוזמת עיריית בת ים, צפויים להתקיים עשרות אירועים בסימן "שבוע הנגישות, פשוט להתקרב", פתוחים לקהל הרחב ומותאמים לגילאים שונים. האירועים יעסקו בהתמודדות היום יומית של בעלי הצרכים המיוחדים, ובצורך של החברה לקבל אותם אליה.

במסגרת אירועי השבוע, מזמינים חברי חוג "רוקדים על גלגלים" את המתעניינים לבוא ולהצטרף אליהם לחוויה; ריקודים משותפים לנעזרים בכיסאות גלגלים (הנקראים "יושבים") ולאלה שלא ("עומדים", בהתאמה). החוג נפתח בבת ים לפני כשמונה שנים על ידי עדי אתירם הפעיל בתחום למעלה מעשור, בוגר קורס מדריכי ריקודי עם לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים. במהלך השנים גדל מספר חבריו מ-10 ל-40, וכיום הם נפגשים מדי יום רביעי בבית ספר רמות בעיר, ורוקדים.

החוג מתנהל בשיתוף העירייה ומתנ"ס עופר, בהנהלת איריס בן דוד, כשאתירם עצמו פועל בהתנדבות, ולצדו מדריכה את הרוקדים אשתו, ציפי: "ברגע שרוקדים ביחד ומכירים אחד את השני אז באופן אוטומטי מתקרבים ונהיים חברים. זה כמו משפחה אחת גדולה שמתגבשת ונרקמת שם", היא אומרת. החיבור המיוחד נוצר מילולית מהריקוד המשותף, לדבריה, "היושב לא יכול לרקוד לבד, הוא חייב עומד שילווה אותו, וההפך. הם משלימים אחד את השני. אתה לא רואה מגבלה, רק שמחה וחיוך וקול שיוצא ממש מהלב, שממלא אותם".

חברי החוג מצויים בקשר גם מעבר למסגרת המפגשים השבועית, קשרים שככל הנראה לא היו יכולים להיווצר במסגרת אחרת, כך מספר שלום בן אברהם, רקדן מקצועי שמשתתף בחוג באופן קבוע."אנחנו פועלים למען הקהילה ועושים להם טוב על הלב", הוא מתייחס לרקדנים העומדים, "אנחנו באים לעשות להם שמח – ושמחים בשמחתם. זה כיף אמתי".

בחבורה אין זוגות רקדנים קבועים, רוקדים עם מי שפנוי. על האתגר שזה מציב בפני רקדן מקצועי, אומר בן אברהם כי "זה היה מוזר בהתחלה, לרקוד עם יושבים, וגם לעשות את תפקיד האישה. אבל נכנסתי לזה מהר מאוד והשתלבתי יפה מאוד. ואולי זה גם באיזשהו מקום סגירת מעגל מאז שהייתי צעיר ורקדן בלהקה הייצוגית של תל אביב, שרשרת שנסגרת עכשיו."
"צריך לבוא ולראות את זה", מסכמת לידיה טדסקי, חברת החוג, רוקדת בישיבה, וקוראת לתושבי העיר להגיע, "אי אפשר לתאר מה זה עושה. אנחנו ממש קורנים שם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות