תביעת פיצויים נגד סמיון גרפמן בעקבות פוסט מאילת

היאכטה, הסרטון והפוסט: בית הספר לשיט תובע 150 אלף שקל מאושיית הרשת מבת ים

פורסם בתאריך: 12.10.20 15:18

בית הספר לשיט "סייל" מהעיר אילת תובע 150 אלף שקל מאושיית הרשת ותושב בת ים, סמיון גרפמן, בטענה כי הוציא דיבה נגד המקום. התביעה מתבססת על סרטון וידאו של גרפמן שפרסם לפני מספר חודשים וצולם במהלך שיט שקיים באילת בו נראה משתלח באנשים ששטו על יאכטה של בית הספר. מנגד נטען מטעמו של גרפמן כי מדובר בתביעת השתקה בעקבות פוסט ענייני.



בסרטון טען גרפמן כי הוא והאנשים שהיו עמו על היאכטה, בהם ילדים וגבר בן 70, סורבו לקבל עזרה מיאכטה שחלפה על פניהם, לאחר שסולם צדדי קרס והביא לכך שחלק מן הנוסעים ששחו באותה עת בים, לא הצליחו לעלות מהמים. בהמשך הסרטון נראה גרפמן מאיים ומקלל את אנשי היאכטה. "אני מבטיח לך שמחר אני מזיין אותך ואת מי שאחראי על הספינה הזאת" אמר גרפמן והמשיך: "יא בן זונה. אנשים כמעט טבעו פה".

את הסרטון פרסם גרפמן בחשבון הפייסבוק שלו בפוסט שבו תיאר את פרטי המקרה. בהמשך הוסיף לפוסט את תגובת בית הספר לשיט שבה נטען כי היה מדובר ביאכטה שהושכרה לתיירים והם אינם מטעמו.

לאחר האירוע, הסקיפר של הספינה ובעל בית הספר לשיט, הגישו תלונה במשטרת אילת נגד גרפמן על האיומים, שלטענתם הופיעו בסרטון. כמו כן, נטען בכתב התביעה מטעם בית הספר כי פרסום הסרטון ברבים תחת הבקשה של גרפמן לשתפו, הביאו לכך שעשרות אלפי גולשים נחשפו לתוכנו ובעקבות זאת החל לקבל תגובות נאצה ואיומים מגולשים ברשת. יחד עם זאת, יש לציין כי בסרטון עצמו לא הוזכר במפורש שמו של בית הספר לשיט.

עו"ד גיא אופיר המייצג את סמיון גרפמן, מסר בתגובה: "מדובר בתביעת השתקה בגין פוסט ביקורתי ענייני שסמיון כתב על יאכטה שנמנעה מלהגיש עזרה לאנשים שהיו במים במצוקה. האבסורד הוא שסמיון כלל לא הזכיר את שם בית הספר לשיט בפוסט. בית הספר הכניס את תגובתו לגוף הפוסט יחד עם שמו וכך הגולשים יצרו זיקה בין הפוסט לבית הספר. מדובר בתביעה שלהערכתנו תידחה תוך חיוב התובעים בהוצאות משפט".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות