תלמידי ביהס נחשונים
תלמידי ביהס נחשונים

22,500 תלמידי בת ים פתחו את שנת הלימודים תשפ"א

השנה נפתחת לאחר שבוצעו עבודות שיפוץ ושדרוג בכ-50 מוסדות חינוך בעיר והצללות במספר בתי ספר

פורסם בתאריך: 1.9.20 08:59

שנת הלימודים תשפ"א נפתחה הבוקר (שלישי) בצל הקורונה. השנה ילמדו במערכת החינוך בעיר כ-22,500 תלמידים (כולל החינוך המוכר שאינו רשמי), כאשר 3,900 מהם בגני הילדים, 7,600 בבתי הספר היסודיים ו-8,000 בבתי הספר התיכונים. בעיר ישנם 158 גנים ומתוכם 38 גנים השייכים לחינוך המיוחד, 21 בתי ספר יסודיים ו-13 בתי ספר על יסודיים.



בבת ים התקיים מתווה מיוחד שכולל הארכת ימי הלימודים בשכבות מסוימות, מעבר למתווה של משרד החינוך כדי לאפשר למידה רציפה. כמו כן, רכשה העירייה מסכות וכפפות לצוותים החינוכיים ונוזל לחיטוי הידיים לשימוש בכל מוסדות החינוך בעיר. במקביל, ערך השירות הפסיכולוגי-חינוכי הכנה מיוחדת לצוותים לקראת החזרה ללימודים, ונתן להם כלים לזיהוי סימני מצוקה אצל ילדים והורים ודרכי התמודדות איתם.

בבתי הספר היסודיים בכיתות א'-ב' הילדים ילמדו במשך שישה ימים בשבוע באופן מלא, זאת לעומת חמישה ימים בלבד שדרש משרד החינוך בהודעה שהוציא. כיתות ג'-ד' ילמדו חמישה ימים בשבוע בלבד. בכל יום ילמדו חמש שעות בלימודים בקפסולות של עד 18 תלמידים בכיתה. לשם כך ערכה העיר גיוס נרחב של 100 מורים חדשים. כיתות ה'-ו' ילמדו שלושה ימים בשבוע, בכל יום חמש שעות כשהלימוד ייעשה בקפסולות.

בחטיבות ובבתי הספר התיכונים, כיתות ז'-י"ב, יפעלו שלושה ימים ויותר בשבוע בקפסולות של 18 תלמידים.

בנוסף, הבוקר נמסר מהעירייה כי עם הפסקת הלימודים במוסדות החינוך בצל הקורונה החלו שיפוצי קיץ נרחבים בכ-50 מוסדות חינוך ברחבי העיר בעלות של 40 מיליון שקל. בשיפוצים הושם דגש על יצירת סביבות למידה ומרחבי פעילות פנימיים וכן בחצרות הכוללים שדרוג אולמות ומגרשי ספורט, מטבחים ויחידות שירותים בגני הילדים. כמו כן, עם פתיחת השנה נחנכו גם שישה גני ילדים חדשים, בוצעו שיפוצים נרחבים ומשמעותיים גם ב-16 גני ילדים שעברו שיקום מהיסוד וחמש הצללות ענקיות שהוקמו בבתי הספר ברחבי העיר.

שיפוצים נרחבים במוסדות החינוך בעיר

השיפוצים נערכו בהובלת מנכ"לית העירייה, יודפת ארזי וממלא מקום ראש העירייה שמחזיק בתיק החינוך, אלי יריב. בעירייה הוסיפה סך השיפוצים השנה מוערך בסכום הגבוה ביותר שהעירייה השקיעה במהלך השנה, מחצית ממנו רק בחודש האחרון. עוד נמסר כי בתחילה, הוקצה תקציב נרחב עבור שדרוג והסרת מסוכנות בבתי ספר והגנים. לאחר מכן, בוצעה השקעה נרחבת בתוכנית שנתית שכוללת שדרוג של מרחבי בתי הספר והגנים.

 

כמו כן, במסגרת השיפוצים הותקנו הצללות ענק במגרשי המשחק בתי הספר
שלא היה בהם קירוי, בהם בתי הספר יגאל אלון, שז"ר, הרצל, יד מרדכי ונחשונים.

אלי יריב ממלא מקום ראש העירייה ומחזיק תיק החינוך, אמר: "יחד עם ראש העירייה צביקה ברוט הוחלט לקרות את כל מגרשי הספורט בעיר על מנת לאפשר לתלמידים לשחק באין מפריע מהשמש היוקדת, וכן על מנת לאפשר גם לציבור הרחב בשעות אחר הצהריים. זה עוד נדבך בשעות שאנו משקעים בחזות בתי הספר והגנים לצד שיפוץ כיתות גנים ותשתיות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות