צילום: BlurryMe / shutterstock.com/

לקראת פתיחת שנת הלימודים: "הקמנו צוות לאיתור והתרמה של מחשבים"

פחות משבועיים לפתיחת שנת הלימודים בצל הקורונה: מחזיק תיק החינוך אלי יריב, משיב על כל השאלות

פורסם בתאריך: 21.8.20 09:58

פתיחת שנת הלימודים בצל הקורונה היא אתגר לא פשוט, אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, שנת הלימודים תפתח ב-1 בספטמבר עם 25,000 תלמידי הגן ובתי הספר על הרקע התמודדות עם הנגיף והחשש מהתפרצות.

בריאיון ל"השקמה בת ים", מסביר אלי יריב, ממלא מקום ראש העירייה ומחזיק תיק החינוך, על השינויים, השיפוצים והתקציבים לקראת שנת הלימודים הקרובה. "כפי שהצלחנו הצלחה גדולה לקיים שגרת חינוך נורמטיבית ככל שאפשר בגל הראשון והצלחנו להפוך את העיר בת ים מעיר אדומה לפני מספר שבועות לעיר ירוקה, אנחנו נצלח את פתיחת שנת הלימודים הקרובה יחד עם ההורים וצוותי הוראה יקרים", אומר יריב.

אלי יריב

אלי יריב



כיצד התבצעו השיבוצים השנה, האם היה שינוי משנים קודמות?

"השנה, לאחר שנים ארוכות של תלונות ההורים בנוגע לתהליכי השיבוץ, השלמנו את מהפכת השיבוצים לגני הילדים ולבתי הספר. כבר באמצע יוני, לפני סיום שנת הלימודים, כולם קיבלו את השיבוצים ולא בחודש אוגוסט כפי שהיה נהוג. תהליכי הערעורים עברו מהפכה; ללא התערבות של מקורבים. הקדמנו את תשובות הערעורים בחודש וחצי, כבר באמצע יולי הסתיימו הערעורים דבר שהקנה שקט וביטחון להורים, בפרט בתקופה זו של הקורונה. מערכת החינוך רושמת הצלחה גדולה בניהול נכון של התהליך, כאשר מתוך כ-6,000 שיבוצים לגני הילדים ובתי הספר, בקשות מעטות סורבו מטעמי גיל או חוסר מקום. 98 אחוז מההורים קיבלו את השיבוץ המועדף עליהם כבר בסיום שנת הלימודים הקודמת וזה בהחלט הישג חשוב".

לגבי בינוי מוסדות החינוך, האם ניצלתם את תקופת הקורונה לשיפוצי קיץ?

"מאז כניסת הנהלת העיר חדשה בהובלת ראש העירייה, צביקה ברוט, יחד איתי, עבדנו באופן אישי אל מול הצוותים המקצועיים בכדי לפתור מהר ככל האפשר את ההזנחה רבת השנים בבינוי מוסדות החינוך בעיר, הן בגני הילדים והן בבתי הספר. בשלב הראשון – הוקצה כ-20 מיליון שקל עבור הסרת מסוכנות של מוסדות חינוך. בסיורים הראשונים שנערכו נמצאו גני ילדים ובתי ספר לא מתוחזקים עם נזילות, קירות הרוסים וסכנה אמיתית לביטחון.
בשלב השני, בוצעה השקעה של כ-30 מיליון שקל נוספים בתוכנית שנתית של שדרוג מרחבי בתי הספר וגני הילדים. בימים אלה, מתוך 150 מוסדות החינוך בעיר, 50 מוסדות עוברים שדרוג פנימי וחיצוני. 10 גני ילדים עוברים שיקום מן היסוד ובנוסף אנו בונים עוד שישה גני ילדים לרווחת הילדים שיחנכו ב-1 לספטמבר הקרוב".

מה לגבי ההיערכות לשנת הלימודים בצל הקורונה? 

"צוותי החינוך עוברים הכשרות נדרשות בכדי להתאים את עצמם ללמידה מקוונת, כמו גם הכנת כיתות הלימוד בבתי הספר לקליטת התלמידים בהתאם להנחיות משרד הבריאות: קפסולות בכיתות ג'-ד' ולמידה מרחוק החל מכיתה ה'. הקמנו צוות ייחודי לאיתור, איסוף והתרמה של מחשבים וציוד נלווה עבור אותן משפחות וילדים שנאצלים להתמודד עם צרכים אלו. זאת אחת הבעיות הכואבות גם שיש מחשב אחד בבית זה לא מספיק. אנחנו מקבלים את הרשימות מבתי הספר ומנסים להשלים ככל שניתן וממתינים לממשלת ישראל שתשחרר את המכרז הגדול לרכישת מחשבים, אבל זה ייקח זמן".

האם גובשה מדיניות מבחינת סגירת מוסדות חינוך?

"כבר בתחילת חודש אוגוסט ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, קיים דיון ראשון בהיערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"א תחת מגבלות הקורונה. החל מתחילת השנה כל מקרה ייבחן לגופו ותתקבל החלטה האם יש צורך לסגור את בית הספר או להמשיך את הפעילות בו. ראש העירייה הדגיש בדיון כי הקו המנחה בכל הערכת מצב יהיה כי יעשו את
כל הפעולות הדרושות על מנת לא לסגור מוסדות חינוך ולאפשר להורים להמשיך את שגרת חייהם וללכת לעבודה".

"כמו כן, סוכם בישיבה עם ועד ההורים בראשות יו"ר ועד ההורים העירוני, ורד דנינו, על הקמת צוות משותף שילווה את כל הפעולות במוסדות החינוך בעיר במהלך שנת הלימודים הקרובה. בנוסף, הצוות הכולל את מנהל אגף החינוך יחד עם מנהל מחלקת הביטחון והחירום הונחה להכין את הפעולות שיש לנקוט לתרחישים השונים לפעילות מערכת החינוך במצב שהתגלה חולה קורונה במוסד חינוכי בין אם זה בגן או בבית ספר ואנחנו גם נפרסם זאת להורים".

עד כמה אתם ערוכים מבחינת הלמידה מרחוק?

"תושבי בת ים צריכים להתגאות במערכת הלמידה מרחוק שפיתחנו בעיר. זאת מערכת למידה מרחוק שפותחה בעיר בת ים; מכיתת גן ועד תלמידי י"ב. לאחר הגל הראשון של הקורונה משרד החינוך ורשויות מקומיות מרחבי הארץ באו ללמוד מבת ים על הלמידה מרחוק והדרכים פעלה המערכת בבת ים. באמת כבוד גדול".

כיצד הרשות מתכוונת להיערך להפעלת מערך ההסעות של החינוך המיוחד?

"החינוך המיוחד יפעל כרגיל, כולל הסעות, בהתאם להנחיות משרד החינוך והבריאות נקיים את כל הנחיות; אנחנו ערוכים לזה".

האם ייגבו מההורים תשלומים בגין סל תרבות? האם בכוונת העירייה לנסות ולקיים אירועי סל תרבות?

"כל נושא תשלומי הורים עוד לא סוכם בכנסת ולכן צריך להמתין. המדיניות שלנו היא שההורים לא ישלמו על פעילות שלא התקיימה. ככל שנגבה כספים ופעילות לא תתקיים, נחזיר להורים את הכסף. כך עשינו עד היום בצהרונים ובגנים".

מה לגבי הצהרונים בבתי הספר והגנים, האם יפעלו במתכונת רגילה, ואם לא, באיזו מתכונת?

"אנחנו ערוכים לפתיחת הצהרונים. יש צוותים, יש הדרכות, הכול מוכן".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות