חוף הים בבת ים

האם בקרוב ייאסר שימוש בכלים חד פעמיים בחופי בת ים?

בבת ים מקדמים הצעה לחוק עזר עירוני למניעת שימוש במוצרים חד פעמיים בחופים.מחזיק תיק החופים ירון לוי: "מוצרים חד פעמיים מהווים מטרד ומפגע"

פורסם בתאריך: 19.8.20 16:10

חקיקה שאוסרת ומונעת שימוש במוצרים חד פעמיים נכנסה לתוקפה רבות בעולם וגם בישראל בערים כמו אילת והרצליה. כעת מבקשים בבת ים לקדם שינוי חקיקה, כאשר מטרת התיקון לחוק בעזר היא למנוע את זיהום הים בעקבות השימוש הנרחב במוצרים חד פעמיים או שימוש בשקיות פלסטיק.



 

ירון לוי עם ראש עיריית אילת, מאיר כהן הלוי

ירון לוי עם ראש עיריית אילת, מאיר כהן הלוי

"מוצרי פלסטיק חד פעמיים פוגעים בחזות החוף, מהווים מטרד ומפגע כשהם מושלכים באזור הים והחוף. כאשר אין חשיבות לסוג או חומר המוצר, בין אם מדובר בסכו"ם, כוסות, שקיות, אלומיניום, נייר או כל חומר אחר", מסביר יוזם ההצעה, המשנה לראש העירייה וחזיק תיק החופים, ירון לוי. "החומרים מתפרקים ביבשה ובים לחלקיקים בגדלים שונים ובכך פוגעים גם בבעלי החיים הימיים והיבשתיים הנוטים לטעות ולחשוב שמדובר במזון או שעלולים למות מחנק או פגיעה פנימית".

"ההצעה לסדר תעלה בישיבת המועצה הקרובה ותצטרף את בת ים לרשימה של ערים חלוציות אשר מובילות את המאמץ הגלובלי לשמירה על אוצרות הטבע. אני מודה לחבר המועצה, אריה זיידן, על שיתוף הפעולה וקידום הנושא", הוסיף לוי.

חבר המועצה ויו"ר ועדת איכות הסביבה, אריה זיידן, הוסיף: "הצעת חוק עזר עירוני בדבר מניעת שימוש בכלים חד פעמיים בחופים, הוא צעד משמעותי ונכון בעיניי. יש בו נחיצות ויש בו עניין. הוא עתיד לתרום ולחזק את המאבק על חופים נקיים יותר וסביבה נקייה יותר, ובכך גם יצרף אותנו לרשימה של ערים חלוציות שמובילות את המאמץ הארצי של התמודדות עם השלכות שינויי האקלים".

 

 



אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. לא -לכלים חד פעמיים!

    צריך לאסור הכנסת כלים חד פעמיים לחוף בבת ים כי החוף מלא בפסולת פלסטיק אנשים אחרי שהם מבלים בים משאירים אחריהם מלא פסולת פלסטיק שמגיעה למים בים אפשר למצוא בתוך הים מלא חלקיקי מיקרו פלסטיק כתוצאה מכוסות חד פעמיים שקיות עטיפות של ארטיקים סכום שנזרקו על ידי אנשים חצופים ואגואיסטים וזה מתפרק לעוד חלקים קטנים שמתפרקים בהשפעת השמש לעוד מליוני חלקיקי מיקרו פלסטיק שבסוף אוכלים אותם בעליי חיים בים ומתים .זה ממש נורא!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    צריך בנוסף לאיסור להגביר את האכיפה ולקנוס את המלכלכים על המקום ולחייב אותם לנקות אחריהם!

  2. אביבה

    הרעיון שלא להשתמש במוצרי פלסטיק מבורך ונכון ,אך כדאוי לדחות את החלת החוק בגלל שבעת הקורונה עדיף להשתמש בחד פעמי בגלל ההגיינה.בתקופה הזו ראוי שיוצבו הרבה יותר פחים גדולים , כדי שניתן יהיה להשליך את האשפה לפחים ולשמור על חוף נקי .

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות