סלי מזון

סלי מזון לראש השנה: הקורונה הביאה לעלייה בביקוש וירידה בתרומות

הפעילה החברתית אורלי כהן מקווה שתצליח לאסוף עד החג לפחות 50 סלי מזון לנזקקים: "רק מי שמגיע מהמקום הזה מבין את המצוקה הזו"

פורסם בתאריך: 18.8.20 15:53

לקראת ראש השנה וחגי תשרי, ועל רקע משבר הקורונה העמוק, הפעילה החברתית מבת ים, אורלי כהן, אוספת מצרכי מזון למשפחות של בעלי מוגבלויות וקשישים בעיר. זאת, כאשר השנה היא מדווחת על עלייה בביקוש לסלי מזון לצד ירידה במספר התורמים.



"בעבר הייתי רשומה במשרד הרווחה כמטופלת", מספרת כהן, "יום אחד הגיע אלי בחור בשם מרדכי שרם שהביא לי מוצרים בתרומה מדי חודש, בשלב מסויים נוצר ביננו קשר טוב והוא הציע לי לארוז סלי מזון. ‏התחלנו עם חמש משפחות בתוך קרוואן שנתן לנו ליאון כהן ‏ברחוב חלמית בבת ים ‏ומאז אני אורזת מוצרים ודואגת למשפחות בעיר".

"‏לפני כמה שנים הקרוואן נשרף, אבל המוצרים וספרי התנ"ך שהיו שם נשארו שלמים. ואז החלטנו להרחיב את הסלים. התחלנו עם חמש משפחות והיום אנחנו דואגים מדי חג ל-70 משפחות בעיר".

כיצד הקורונה השפיעה על המצב?

"בעקבות משבר הקורונה אנחנו עוזרים יותר. אנחנו אוספים מה שאפשר, אבל תמיד צריכים עוד. אני אחראית על הכנת סלים, ‏יש לנו עוד שלושה מתנדבים, בהם נהג מונית שעושה כבר שנים רבות בחסד את החלוקה, מעמיס את הסלים ומעביר לנזקקים ויש כמה משפחות שמגיעות לבד או עם מלווים למחסן ולוקחים את סלי המזון בעצמם".

"אנחנו לא עמותה אלא אנשים פרטיים. בגלל שאני באה מהמקום הזה, ובעבר הייתי מטופלת ברווחה אני מבינה את המצב הזה", ממשיכה כהן, "כיום יש כאלה נותנים כסף ואז אני קונה מצרכים שולחת להם קבלה, ‏כשהשאיפה היא להגיע השנה ל-50 סלי מזון. הקורונה שגרמה גם לתורמים לחשוב פעמיים. אני והנזקקים נשמח לכל עזרה אפשרית, כי רק מי שמגיע מהמקום הזה מבין את המצוקה הזו".

לתרומות ניתן לפנות לאורלי כהן בטלפון 052-8229895.

 



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות