בחניון לא ממוזג, בלי כיסאות ובצפיפות: כך ממתינים לבדיקת קורונה בבת ים

מטופלי קופת חולים מאוחדת סיפרו על התנאים הקשים בדרך לבדיקה. מאוחדת: "בימים הקרובים מתוכנן להציב בחנית המרפאה מבנה ארעי לבדיקה"

פורסם בתאריך: 13.8.20 14:23

בימים האחרונים, הגיעו למערכת "השקמה בת ים" מספר תלונות של תושבים שהגיעו למתחם בדיקות הקורונה של קופת החולים "מאוחדת" ברחוב יוספטל, ולדבריהם נתקלו בצפיפות, עומס והמתנה בחניון פתוח, ללא מיזוג או אפשרות לשבת על כיסא.



"ביום רביעי האחרון הגיעה לשם בחורה בהריון, שנאלצה לעמוד בחניון המחניק, בחום הכבד, בלי כיסאות", סיפר תושב העיר, "יש צפיפות דווקא במקום שאמור להיות הכי סטרילי ולהישמר מפני הידבקות בקורונה. נדמה שאין שם בכלל מודעות לזה וגם מי שמגיע בריא לבדיקה יכול לצאת משם כחולה מאומת".

"אין אפילו כיסאות. התנאים במקום מחפירים ובכל רגע נתון אחד המטופלים עלול להתמוטט. אני לא מבין איך שולחים את הנבדקים להמתין ביחד בחניון אחורי ועשרות אנשים מוזמנים לתור באותה שעה, דבר שיוצר עומס על המערכת וזמני המתנה גדולים", הוסיף מטופל אחר.

מדוברות קופת החולים נמסר בתגובה: "ככלל, במאוחדת  מעדיפים להקים את מתקני הבדיקה במקומות קבועים ולא בחניוני היבדק וסע, באוהלים או במתקנים ארעיים, ובמיוחד בימי הקיץ החמים. מרפאת בת ים היא מרפאה גדולה המשרתת מספר רב של מבוטחים. וכדי לאפשר למבוטחים הנדרשים לבדיקת קורונה הגעה למקום נגיש ומוכר הקימה מאוחדת את המתקן כחלק ממרפאת האם, וכך גם למנוע צורך בנסיעות ארוכות יותר למתחמים מרוחקים".

"בשל הצורך בהפרדה בין מטופלים החשודים לקורונה כחולים למבוטחים שאינם חשודים וכדי לאפשר לנבדקים להיכנס ישירות למתקן הבדיקה, הכניסה הינה הישר מחניית המרפאה וכך גם נמנעת הגעת מבוטחים רגלית מהחניה לקדמת המרפאה. למבוטחים נשלחות הודעות להגעה במועד המדויק שנקבע עבורם לבדיקה, תוך הקפדה על מרווח של כשמונה דקות בין נבדק לנבדק, כדי למנוע את הצורך בהמתנה ארוכה, אלא להגיע במועד שנקבע, להיכנס ולהיבדק ולצאת מהמרפאה בתוך זמן קצר. יש לציין כי בהודעות מדגישים למבוטחים שעליהם לדייק ולהגיע בזמן לבדיקה כדי למנוע התקהלות מיותרת או זמן המתנה ארוך. זו הסיבה שאין במקום כסאות להמתנה. יחד עם זאת, בימים הקרובים מתוכנן להציב בחנית המרפאה מבנה ארעי לבדיקה שימנע גם את הצורך לטפס במדרגות אל המרפאה".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות