מפת קווי המטרו. באדיבות נת"ע
מפת קווי המטרו. באדיבות נת"ע

ראשי רשויות יוצאים למאבק בפרויקט המטרו שיעבור בבת ים

ראש עיריית בת ים איגד את ראשי הערים שבהן יעברו קווי המטרו, והסביר: "הרשויות המקומיות סובלות מאוד מדורסנות בכל מה שקשור לפרויקט הרכבת הקלה"

פורסם בתאריך: 29.7.20 13:44

ראש עיריית בת ים צביקה ברוט, שבשטחה מתקיימות עבודות של מיזם הרכבת הקלה, יזם התאגדות של ראשי הערים בגוש דן, במטרה להיאבק ולעמוד יחד מול נת"ע בשורה של נושאים לקראת מיזם קו המטרו, בהם שיפוי בגין הפקעות, צורת החפירות, שלביות בעבודה ותמריצים לרשויות.

שלושת קווי המטרו צפויים לעבור במספר ערים, בהן בת ים, חולון, ראשון לציון, לוד, הרצליה וכפר סבא. בשבוע שעבר התקיים מפגש ראשון אליו הוזמנו ראשי הערים שבהן צפוי לעבור קו ה-M3 של המטרו. לקראת הפעלת הקו מתוכננות שתי תחנות בבת ים. מטרת הפגישה היא לתאם עמדות לקראת המועד הסופי להגשת התנגדויות לתוכנית, הצפוי בשבוע הבא.



המפגש שיזם ברוט, התקיים בשל הקורונה באמצעות תוכנת הזום, והשתתפו בו ראש עיריית חולון מוטי ששון, ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך, ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה-הכהן, ראש עיריית אור יהודה ליאת שוחט, ראש עיריית רמת השרון אבי גרובר, ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני, ראש מועצת אזור אריה פכטר, וכן נציגים מעיריות פתח תקווה, קרית אונו והרצליה. לבקשת ראש עירית תל אביב, רון חולדאי, את העיר ייצג בדיון מנכ"ל פורום ה-15, איתן עטיה.

ברוט ושאמה-הכהן סיפרו במהלך המפגש על החוויות שלהם בעבודה מול נת"ע, במהלך שנות העבודה על הקמת הקו האדום של הרכבת הקלה. בנוסף, הציגו שורה של נושאים שלדבריהם אם לא יסוכמו מראש, הממשלה תתעלם מצורכי הרשויות ותפעל ללא תיאום. עוד טענו ייאלצו לצאת יחד לקרב משפטי מול נת"ע. בנוסף, סוכם לפעול לדרישת תיאום מלא מול הרשויות המקומיות בנוגע לשלביות העבודה, פיתוח מרחבי הקרקע בין התחנות השונות ולדרוש בהירות מלאה בניסוחי התוכנית.

נושא נוסף שעלה בפגישה הוא דרישה לשיפוי מלא בגין הפקעות ופגיעה בשטחים ציבוריים, וכן פעילות בנוגע לכוונת הממשלה להפחית במסגרת חוק ההסדרים את גובה היטל ההשבחה שישולם לרשויות בגין פיתוח קרקעות בשטחי פרויקט המטר.

"התושבים שלנו לפני הכל. הרשויות המקומיות סובלות מאוד מדורסנות בכל מה שקשור לפרויקט הרכבת הקלה. זה הזמן להפיק את הלקחים ולהקדים תרופה למכה בכל מה שקשור למטרו", מסר ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט.

הוא הוסיף כי את הליקויים ניתן עוד לתקן לפני שהתוכנית תצא לפועל. "מדובר בפרויקט לאומי חשוב מאוד, אבל אנחנו לא נסכים שתהיה שום פעילות מעל הראש שלנו כפי שנעשה בעבר. כל פרויקט שנעשה ללא תיאום עם הרשויות יוצר בעיות, וכשיש תיאום והסכמות הדברים מתקדמים בצורה טובה לתושבים שלנו ועל זה לא נתפשר", אמר.

מחברת נת"ע נמסר בתגובה: "נת"ע פועלת ומקדמת את הקמת הרכבת הקלה והמטרו בשיתוף פעולה הדוק ומיטבי, עם עיריית בת ים כמו עם כלל הרשויות המקומיות לאורך הקווים, כך הם מעידים בעצמם. נוסיף כי הנהלת החברה קשובה ומתחשבת בצרכי התושבים עד כמה שמתאפשר במסגרת הפרויקט, שכל כולו למען שיפור איכות חיי התושבים בגוש דן."

 



אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. סמדר

    החיים..של. מליוני. אזרחים..נהרסו..
    .בגלל. הרכבת. הקלה…זה..כבר.לא.
    חיים. ככה..מי היה צריך.את כל זה.
    בכלל…הרסתם. לאנשים. את הנשמה..
    והחיים בעיר. בת.ים. כמו. בשנות החמישים. ואפילו. קשה. יותר..

  2. תושב בת ים

    יש להפסיק ולבטל את כל הרכבת הקלה העילית והמזיקה שהרסה בבת ים את כל הכבישים הראשיים מ 2-3 נתיבי רכב ל 1 בלבד! ותעמוד בפקקים בכל הרמזורים עם עומס המוני המכוניות… ותיסע בפקקים לאט לאט כ 20 קמ"ש.
    חייבים לחפור בבת ים מנהרת תחתית מהירה כמו בפ"ת, ב"ב, ר"ג, ת"א, כי הרכבת התחתית הנוסעת על מסילת ברזל בלי עקיפות(…) תיאלץ אף היא להאט מ 90 קמ"ש ל 20 קמ"ש לכל אורכה! זה אידיוטי.

  3. כרמי אילון גילעד

    הרכבתקלה.
    במקום לחסום צמתי בבת ים היה צורך
    ברכבת תחתית ולא עילית.
    אם אתה אזרח שמשלם מיסים ורוצה רכב תשכח מזה כי עוד פחות משנה לא יהיה ניתן לזוז.
    מי יסע ברכבת תקלה? מלא קורונה.
    אנשים חוזרים לקפסולות רכב פרטי

  4. יעל

    קצת מאוחר מידי… אחרי שהרסתם לנו את העיר ואת החיים בה
    פשוט בלתי נסבל

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות