צילום: Robert Kneschke / shutterstock.com

ילד לא הורשה להכניס כריך בשרי לגן ממלכתי: "בגן אוכלים רק חלבי"

הורים רבים זעמו לאחר שהצוות בגן הודיע כי ניתן להכניס רק מאכלים חלביים. בעקבות הביקורת הודיעה החברה העירונית המפעילה את הקייטנה: "כל הורה רשאי לשלוח עם ילדו בגן ממלכתי איזה כריך שהוא רוצה"

פורסם בתאריך: 5.7.20 17:44

סערה בבת ים לאחר שילד לא הורשה להיכנס עם סנדוויץ' בשרי לגן הילדים. "לא הכנסנו את הילדים שלנו לגן דתי ואין סיבה שיכתיבו לנו עם איזה כריך לשלוח אותם לגן", כך אומרת ל"השקמה בת ים", אמו של הילד שלא הורשה להיכנס עם כריך בשרי לגן בטענה שישנה בגן הפרדה בין בשר לחלב. בעקבות המקרה מודים בחברה לתרבות פנאי וספורט בעיר, המפעילה את הקייטנה כי כל הורה רשאי לשלוח את ילדו עם כל סוג מזון שייבחר.

"הבן שלי שוהה בקייטנה בגן ילדים שבה לא מספקים ארוחות בוקר, בעקבות הנחיות משרד הבריאות. אבל מצד שני נכנסים לכריכים של הילדים בשם הדת, ומחייבים אותנו לשלוח את הילד עם כריך חלבי בלבד", מוסיפה האם, "אני לא מבינה מאיפה ההנחיה הזאת".



"אנחנו באמת לא מבינים את זה, הילד שלי אוכל מה שיש לו בבית וזה לא רלוונטי אם זה כשר חלבי או בשרי, למה האפליה הזו? למה להיכנס לילד לכריך ולגרום לו להרגיש לא נעים עם הבחירה שלו?", היא מוסיפה.

המקרה הוביל לדיון סוער בין ההורים. רבים הביעו התנגדות לאיסור להכניס את הכריך הבשרי. "הם כנראה לא שמעו בעיר על 'חיה ותן לחיות'", מוסיפה אם אחרת, "אני לא מבינה מאיפה החוק הזה, בפרט כשמדובר בגן חילוני. בשום מקום בארץ לא מכתיבים להורים מה לשים לילד בכריך, על אחת כמה וכמה כשאין הזנה בגן".

חברת מועצת העיר, קטי פיאסצקי, שמלווה את ההורים מסרה: "אין גבול לחוצפה. קודם מודדים את האורך של המכנסיים של הבנות שלנו ועכשיו גם נכנסים לצלחת של הילדים שלנו. החיים הפרטיים של המשפחה, כשמם כן הם: פרטיים. יש ילדים שאוהבים נקניק ויש ילדים שאוהבים גבינה. יש גם ילדים שאוהבים לאכול אותם יחד. כל עוד האוכל נעשה בבית אין לאף אחד זכות להיכנס לכריך של הילדים. עכשיו בטח יתחילו לדבר על העניין הזה של 'לכבד'. כבוד הוא עניין הדדי, אם ה'כבוד' מצופה רק מצד אחד קוראים לזה כפייה, ועם זה אסור להשלים. ההורים צריכים לדעת שזכותם לשלוח את הילד שלהם עם מה שהוא אוהב לאכול לגן. אסור לנו להיכנע לכפייה הדתית הזאת".

מהחברה לתרבות פנאי וספורט בעיר, המפעילה את הקייטנה, נמסר: "על פי הנחיות משרד החינוך הזנת הבוקר הינה באחריות ההורה, וכל הורה רשאי לשלוח עם ילדו בגן ממלכתי עם איזה כריך שהוא רוצה, גם אם מדובר בכריך בשרי. הנושא הובהר לצוות הגן, על מנת שלא יעבירו מסרים שגויים להורים".

 



אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. דתי

    צודקים לגמרי.

    גם אני פעם הבאתי סנדוויץ' עם פסטרמה לילד הבכור והגננת עשתה "נו נו נו". אין לי מושג מאיפה ההנחייה הזאת. מה הבעיה כל ילד אוכל את הסנדוויץ שלו

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הגיוני ביותר. ומי שרוצה שהילד/ה שלו ישמור את המינימום של חוקי התורה שעליהם אבותיו מסרו נפשם באלפיים שנות גלות שיתכבד וישים אותו בגן דתי

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מזעזע וחוצפה !
    רוצים שיהיה כאן כמו באירן

  4. אהרון

    טמטום של 3500 שנה.אי אפשר להוציא לאנשים מהראש את הקישקוש הזה.עם דפוק!!!

  5. ק.מ

    אתם ממש מגזימים זה גן יהודי וזה שנים היה ככה וזה בסדר, כמו שבבסיסים שומרים על כשרות גם בגנים ובבתי מלון, זה לא דבר חדש.
    אם המשפחה הייתה מקפידה על בשר חלב היא לא הייתה שולחת את הילד עם כריך בשרי מלכתחילה.
    הבעיה שיש הורים בגנים שכנראה לא יהודים וזה בסדר, בבית הם לא שומרים וזה זכותם, בגן יש נהלים שיכבדו אותם.

    מחר תקום אמא אחרת ותשלח את הילד עם חזיר לגן כי בא לה… זה לא עובד ככה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות