הדתיים זועמים: פקחים נשלחו ביום שבת לבתי הכנסת ובחופים הפרו את ההנחיות I צפו:

בעקבות החשש מגל שני: המתפללים הופתעו מאנשי הפיקוח שהגיעו לבתי הכנסת, בהם גם של רב עיר. מנגד, בחופים ובטיילת ההנחיות לא נשמרו כלל. כך זה נראה:

פורסם בתאריך: 31.5.20 13:12

זעם בקרב הציבור הדתי בבת ים: אנשי הפיקוח העירוני נשלחו לבתי הכנסת, בעוד בחופי הים ובפארקים המונים יצאו ולא שמרו על הנחיות משרד הבריאות.

בעקבות העלייה המדאיגה במספר חולי הקורונה, הודיע בערב שבת ראש העירייה צביקה ברוט כי לאחר שביממה אחת נוספו שישה חולים הוא מתכוון לבחון את האפשרות של סגירת מוסדות חינוך ובתי כנסת. כמו כן, הוא הוסיף כי יישלחו אנשי הפיקוח העירוני לבתי הכנסת כדי לוודא שההנחיות על עטיית מסיכות ושמירת מרחק נשמרות.



בין היתר נשלחו פקחים לבית כנסת מרום ישראל, שבו מתפלל רב העיר הרב אליהו ברשלום והיכל יעקב שבו מתפלל יצחק טורק מיקירי העיר ומי ששימש בעבר כמנכ"ל המועצה הדתית בעיר.

הרב מאיר אבוטבול מנהל בית משיח בדרום העיר, יצא בפוסט נוקב שבו ציין בין השאר: "השבת נחצו כל הקווים האדומים בהתנהלות עיריית בת ים. פקחים והשיטור העירוני נכנסו לבתי כנסת השבת לבדוק האם שומרים על ההוראות, בעוד שבחוף הים אלפי אנשים לא שמרו על ההוראות. אני ועוד רבים מחבריי רבני וגבאי בתי הכנסת מרגישים ריח של רדיפה באוויר. המציאות השתנתה לבלתי היכר היום בתי הכנסת עומדים בראש המאבק על הכללים תוך שמירה קפדנית מאוד. לא נהיה שק החבטות של פקחים מתוסכלים. לכו לאלה שבאמת מפרים הוראות ולא לנו ששומרים עליהם בקפדנות".

עוד ציין הרב אבוטבול כי "בת ים חוגגת כבר חודש בהפרות חוזרות ונשנות של כלל הציבור החילוני ואנו ששומרים מכל וכל על ההוראות, מעזים לשלוח אלינו שוטרים ופקחים בעיצומו של יום השבת לבדוק אותנו, כשלא רחוק משם אלפי רוחצים שדורכים ברגל גסה על הוראות משרד הבריאות. כולם יודעים כמה אני אוהב את ראש העירייה צביקה ברוט. אבל ההתנהגות השבת של הנהלת העיר פשוט משפילה אותי כיהודי דתי וכאחד מתושבי העיר".

גם ישראל כהן, פעיל ליכוד בולט שמאוד מזוהה עם ברוט, תקף בחריפות את החלטתו של ראש העירייה לשלוח את הפקחים לבתי הכנסת. "האם יהודי שומר מצוות שהולך לבית הכנסת הפך להיות 'ילד-הכפות' של השלטון המקומי?", כתב כהן בפוסט בפייסבוק, "אלפים יושבים צפופים בחוף הים, בבתי הקפה, בטיילת ובפרקים השונים, ללא הקפדה על מרחק של שני מטרים וללא מסיכות ולא נראה שהם 'זוכים' ליהנות מההתייחסות של נציגי החוק, אבל כאשר צריך לעשות משהו ולהראות עשייה יש תמיד את 'ילדי הכפות' בבתי הכנסת.

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "הטענות מוזרות, בהתחשב בעובדה שהשוטרים והפקחים ביקרו בבתי הכנסת, בתיאום עם רב העיר, בשעה 07:30 בבוקר – בזמן שבתי הקפה סגורים.
לאחר פתיחת בתי הקפה הם המשיכו לפעול שם כדי לשמור על חיי הציבור ולוודא שכולם עומדים בכללי התו הסגול".

"על פי הנחיית ראש העירייה, ובתיאום עם רב העיר ורבני הקהילות אשר ביקשו את עזרת המשטרה והפיקוח, ביקורים אלו יימשכו כדי לוודא שכולם שומרים על הכללים. רק אם נמשיך להקפיד על הכללים נמנע את התפשטות הנגיף וחזרה לשלב הקודם, טרם ההקלות, בו בתי הכנסת היו סגורים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משה

    הכי קל להגיע לבתי כנסת בעוד בשאר המקומות חוגגים אחד באף של השני בושה וחרפה עיר שמזוהה מעל 70 אחוז שומרי שבת ומסורת לכו לים למסעדות לברים מה רוצים מאנשים שבסך הכל מגיעים להתפלל בשקט ושומרים כמה שאפשר וברצינות על ההחוק והבריאות.

  2. כדורי ק

    ראש עיר מפתיע,שימשיך ככה לדאוג לכלל התושבים ללא פחד.

  3. אני

    טעות להשוות בילוי באוויר הפתוח על חוף הים, אפילו בצפיפות כלשהי, להצטופפות בבית כנסת סגור, שאחד נושם מה שהשני פולט.
    שלא לדבר על כך שבשפת הים אין ממש הצטופפות ויש מקום בשפע לכולם במרחקים בטוחים. היינו בסוף השבוע בחופים וראינו הרבה אנשים וראינו שמירת מרחק.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות