גבריאל בוזגלו במרכז ההלבשה. צילום: שלומי זנתי
גבריאל בוזגלו במרכז ההלבשה. צילום: שלומי זנתי

דולצ׳ה וגאבנה וארמני בחינם: המיליונר שפתח מרכז הלבשה לנזקקים בבת ים

גבריאל בוזגלו משיק מרכז הלבשה לנזקקים וחיילים, ומסביר מדוע הוא מתעקש לחלק פרטי לבוש של מותגי יוקרה

פורסם בתאריך: 27.5.20 14:52

המיליונר גבריאל בוזגלו חונך היום (רביעי) מרכז הלבשה במתנ"ס גאולים בבת ים, עם מותגי יוקרה לנזקקים וחיילים בעיר. במרכז החדש מאות פרטי לבוש של מותגי העל שיחולקו בחינם לכל דורש.

בוזגלו, שהצליח להפוך למיליונר לפני גיל 30, איבד את כל הונו בזמן האינתיפאדה הראשונה. הוא נאלץ למכור את כל עסקיו ונכסיו ולגור בדירת חדר קטנה בחולון. אבל מאז הצליח לקום על רגליו ושוב לעמוד בראש עסקים משגשגים.

עד לפני עשור היה בוזגלו הבעלים של שבע מסעדות, ארבעה אולמות אירועים, חברה לסליקת אשראי, מרכז קניות כלסנטר ועסקי נדל״ן. אבל החליט לעסוק רק בחסד.

"לפני 11 שנים כשאבי נפטר, הגדלתי את פעילות החסד ולפני שש שנים עזבתי לחלוטין את עולם העסקים", הוא מספר, "היום אני עוסק רק בחסד. החלטתי שזה מה שאני רוצה לעשות, אז יהיה לי עוד בניין או עוד כסף בבנק, אבל מה זה ייתן לי? בסופו של דבר אני רוצה להיות מאושר, וכסף בבנק לא גורם לאושר. אני אומר את זה באופן חד משמעי".



בוזגלו, שכבר שנים מוכר בזכות נתינתו לקהילה דואג להאכיל ולהלביש אלפי נזקקים מידי חודש, וכעת הוא חונך את הפרויקט הבא: מרכז הלבשת יוקרה לנזקקים ולחיילים. המרכז החדש עמוס במותגי על, ביניהם דולצ׳ה וגבנה, דיור, פראדה, ארמני, גוצ׳י והרשימה עוד ארוכה.

למרות שתחילה התכוון לפתוח את מרכז ההלבשה בעיר מגוריו רמת גן, בסופו של דבר פתח בוזגלו את מרכז ההלבשה במתנ"ס גאולים שברחוב ניצנה 19 בבת ים, לאחר שזכה לתמיכה מלאה מצד מ"מ וסגן ראש העירייה אלי יריב.

"אני חייב לפרגן לעיריית בת ים ולאלי יריב שמכיר את העשייה שלי בביגוד ומזון לנזקקים ונרתם מיד", אומר בוזגלו, "יריב הבין שזה לרווחת התושבים שהכי זקוקים ויחד עם ראש העירייה צביקה ברוט דאג למקום".

מרכז ההלבשה החדש בבת ים. צילום: שלומי זנתי

איך אתה יודע מי באמת נזקק, ומי רוצה לקבל מותגי יוקרה בחינם?

"אנחנו לא מפשפשים ובודקים את האנשים, מי שבא – מקבל. אני מאמין שיש גם נפילות אבל אני לא בודק את האנשים במכוון. כשמשפחה נזקקת תפנה לרווחה לקבל בגדים לילדים, היא תצטרך למלא טפסים, ולעבור בירוקרטיה קשה, ולכן כאן לא ממלאים טפסים".

למה החלטת לתרום דווקא מותגי יוקרה? בכסף הזה אפשר היה לרכוש יותר פרטי לבוש ולעזור ליותר אנשים

"אם אני מצליח להשיג את המותגים היוקרתיים אז מה טוב. כשחייל נזקק לובש את החולצה של דולצ׳ה וגאבנה ויוצא איתה בערב, תתארי לעצמך איך הוא מרגיש. אני מוכר ומקושר מאוד, וספקים מאוד מחשבים אותי והם גם מסייעים המון בכמויות יפות".

אז אתה רק מוציא כסף ולא מכניס? אתה לא חושש שמתישהו הוא ייגמר?

"לכסף יש נטייה להיגמר, לא משנה כמה יש לך. אבל המון אנשים נרתמים איתי. יש המון מתנדבים שעובדים בחינם. אלה דברים שעוזרים. בוודאי שאני לא יכול להוציא בלי סוף, ואני מקבל הרבה דרישות. הרבה אומרים 'יש לו כסף, אז הוא שייתן לי קצת מה קרה?'. אבל הם לא מבינים שכמוהם, פונים מאות אנשים בכל יום. הלוואי ויכולתי לפתור את כל הבעיות של המדינה, אבל אני לא יכול. אני עושה את המקסימום שאני יכול".

חשבת פעם ללכת לפוליטיקה?

"לא. ואני יכול להגיד שאין מפלגה שלא הציעה לי. פוליטיקה זה מקום מלוכלך, ובעיניי, אי אפשר להיכנס לפוליטיקה ולא להתלכלך. מה גם שלא הייתי יכול לעשות את מה שאני עושה היום מתוך הפוליטיקה, כל דבר עובר ביורוקרטיה, ועדות, אישורים ותקציבים, פה אני לא צריך את זה. אני קם בבוקר ופשוט עושה".

מרכז ההלבשה. צילום: שלומי זנתי



אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. תומר

    כן יבורכו אנשים כאלו, ד"א ניתן להבין לשם בגדים למסירה?
    אשמח מאוד

  2. דהן רותי

    איזה כיף לו שיכול להרשות לעצמו לתת ולפנק נזקקים…..זה החלום שלי…אומנם לקשישים ….אני יודעת בדיוק מה הסיפוק שהוא מרגיש. אני מחלקת כל יום שישי אוכל חם וביתי ע"י תרומות של אנשים שתורמים לי אוכל ומחלקת כל יום שישי לקשישים כולל קינוחים ופירות….מקווה שפעם יהיה לי מקום לבשל לקשישים לפנק אותם ..

  3. מומחה

    זה לא מובן לי , בוזגלו זה מרוקאי מיפוה כל הכספים , בן אדם לא יציב פותח סוגר פותח סוגר , עלאק הכסף בבנק לא עושה אותו מאושר ? מעולם לא שמעתי דבר כזה , אז תעמוד ברחוב ותחלק שטרות לאנשים , לא ידוע העם האנשים באים לחנות ומקבלים בחינם ?;הפקרות , יכול להיות גם מותגים מזויפים , אני מבקש כתובת לבגוד אותו בארבע עיניים קדימה אקשן

  4. אבי

    למה מריח לי משהו מסריח??
    הפסיק לעשות עסקים ונרתם כולו לחסד. טוב נו…

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    השם ישמור אותך איש יקר מי שנותן מקבל מאחלת לך בריאות אושר ושתמיד תיהיה בנתינה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות