לראשונה בישראל: תוכנית לימודים למאבק באלימות נגד נשים

מתחילת משבר הקורונה נרצחו על ידי בני זוגן שש שנים. בבת ים החליטו לשלב כבר משנת הלימודים הבאה את התוכנית הייחודית

פורסם בתאריך: 19.5.20 10:51

בעקבות העלייה המדאיגה במקרי האלימות הקשים נגד נשים תוכנס למערכת החינוך בבת ים תוכנית לימודים למניעת אלימות נגד נשים.

בשבועות האחרונים נרצחו בישראל שש נשים על ידי בני זוגן, בהם תושבת בת ים טטיאנה חייקין. בעקבות העלייה המדאיגה במספר הקורבנות החליטו בבת ים, לראשונה בישראל, להכניס לבתי הספר תוכנית למניעת אלימות נגד נשים.

ראש עיריית בת ים צביקה ברוט ומנכ"לית העירייה יודפת אפק-ארזי, הנחו את מנהל אגף החינוך, אהרון קצב, כי בשנת הלימוד הבאה תוכנס למערכת הלימודים בעיר התוכנית הייחודית שתהיה חלק ממערך הלימודים.



יודפת אפק-ארזי מנכ"לית העירייה, מסרה: "למערכת החינוך תפקיד מרכזי בעיצוב התודעה של בני הנוער ובידיה לתרום תרומה מכרעת למניעה, תוך מתן כלים לתלמידים להתמודדות עם התופעה. כדי להשיג שינוי אמיתי תודעתי ועל מנת להגביר את השיח ולא להדחיקו, יש להתחיל פעילויות חינוכיות בגילאים הצעירים. מערכת החינוך חייבת להיות חלק ממכלול הצעדים שנדרשים לעשות על מנת להביא לשינוי תודעתי כאן ועכשיו".

"אלימות  נגד נשים היא אחת הבעיות הבוערות בחברה הישראלית כבר תקופה ארוכה. רק בשבועות האחרונים, בזמן משבר הקורונה, נרצחו שש נשים על ידי בני זוגן ובהם תושבת עירנו, טטיאנה חייקין ז"ל", מסר ברוט, "השינוי האמיתי יבוא רק לאחר פעילויות חינוכיות שיחלו כבר בגילאים הצעירים, מתוך אמונה כי מערכת החינוך היא ציר מרכזי בעיצוב תודעתם של בני הדור הצעיר ויכולה לתרום תרומה מכרעת למניעה – תוך מתן כלים לתלמידים להתמודדות עם הנושא".

בתוך כך אגף החינוך ייערך בהקדם להכנסת תכנית לימודים מיוחדת בנושא מניעת אלימות נגד נשים לתכנית הלימודים בבתי הספר התיכוניים בעיר, משנת הלימודים הקרובה.

 



אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. דם נשים אינו הפקר, לא שותקות בת ים

    סוף סוף מישהו עושה משהו.
    עכשיו אחרי ההכרזה היפה- ראש העיר יעמוד במבחן המציאות לקיים את התכנית ולהטמיע אותה בבתי הספר

  2. זהר

    כל הכבוד!! זה מה שצריך לעשות.
    מקווה שעוד רשויות יצעדו בעקבותכם!!

  3. זאב

    יש להכניס לתכנית הלימודים גם את נושא המודעות העצמית שחסרה לרבים מאיתנו.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות