בדיקת קורונה
צילום אילוסטרציה: Photographynet.co.uk / shutterstock.com

סייעת שנדבקה בקורונה יחד עם בני משפחתה: "עברנו חודשיים של גיהינום"

תושבת בת ים מספרת כיצד לצד המצב הבריאותי והכלכלי הקשה, נאלצה להתמודד ללא הצלחה עם הביורוקרטיה מצד שירותי הרפואה: "פשוט התעללו בנו"

פורסם בתאריך: 15.5.20 11:29

סייעת מבת ים שנדבקה יחד עם בני משפחתה בקורונה, טוענת כי במשך חודשיים נלחמה כדי לקבל בדיקות וטיפול רפואי.

"עברנו גיהינום, במשפחה של חמש נפשות ארבעה נדבקו בקורונה, בעלי ואני ושניים מהילדים. אבל היחס שקיבלנו מקופת החולים שאליה אנחנו שייכים היה בלי טיפת אנושיות", כך מספרת הסייעת, בת 52, על החודשיים האחרונים מאז שפרצה מגפת הקורונה.



לפני כחודשיים הבעל של הסייעת, עובד בחברת פז גז, החל לחוש ברע. "במסגרת העבודה שלו הוא נכנס לבתים של אנשים ומסתובב בכל הארץ, גם במקומות שבהם היו חולי קורונה", היא מספרת, "בליל הסדר הוא כבר היה חולה מאוד, היו לו את כל התסמינים של נגיף הקורונה, אבל במרפאה שלנו, במאוחדת, אף אחד לא הסכים לעשות לו בדיקות, אמרו שיש לו סתם שפעת. ביום שישי, אחרי ערב החג, הגענו למרפאה והרופאה התורנית צעקה עלינו שאסור לנו להגיע למרפאה עם יש חשד לקורונה. חזרנו הביתה חיכינו עד יום ראשון. בעלי היה מאוד חולה, ונסענו למתחם לבדיקות קורונה בתל אביב, לאחר כמה ימים קיבלנו תשובה חיובית".

לאחר כשבוע וחצי הרגישה האישה, שסובלת מאסטמה, סוכרת ולחץ דם, שגם היא מתקשה לנשום. היא פנתה למד"א ובתוך זמן קצר נערכו בדיקות לה  ולשני ילדיה, בגילאי 16 ו-13. השלושה נמצאו גם הם חיובים לנגיף.

"היינו בבית ועברנו תקופה לא פשוטה", היא מספרת, "בעלי לא יכול היה לעבוד, וגם אני כסייעת בגני ילדים בעיריית בת ים לא עבדתי. המצב הכלכלי היה קשה, ובתוך כל הכאוס הזה, הגעתי למרפאה כדי לבקש את התרופות שלי. אני סובלת מאסטמה וביקשתי משאפים ואת התרופות שלי כי הרגשתי שמצבי מחמיר. אבל אז שלחו אותי לרופא ריאות, למרות שיש לי מרשמים קבועים, והתור לרופא ריאות נקבע רק לעוד מספר חודשים. בתוך כל הבלגן הייתי צריכה להתמודד עם ביורוקרטיה, עם פקידים שמנתקים לי את הטלפון ומעבירים אותי מאחד לשני. פשוט התעללו בי".

בינתיים, הבעל החלים מהקורונה ושאר בני המשפחה עדיין מתמודדים עם סחבת וממתינים לבדיקות, כאשר בכל החודשיים האלה לא יצאו מביתם.

מקופת חולים מאוחדת נמסר בתגובה: "ראשית, אסור היה לקופת חולים לערוך בדיקות קורונה, לשם כך נועדו מתחמי הדרייב אין שהקצו ממד"א. בנוסף ישנן בדיקות שבתקופה זו קופת החולים לא יכולה לבצע".

"אנו מבינים את תחושת המטופלת, אבל אנו יכולים לפעול רק על פי ההנחיות הקיימות, ניתן לה שירות שאנו יכולים לתת תוך שעה מהפנייה שלה".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות