מובא למנוחות אביה של הנערה הלנה ראפ שנרצחה בפיגוע בבת ים

לאחר שעזב את בת ים, בעקבות רצח בתו בת ה-15.5, זאב ראפ שמעולם לא התגבר על הטרגדיה מוטמן בבית העלמין בעיר

פורסם בתאריך: 3.5.20 13:20

בשעה זו מובא לקבורה בבית העלמין בת ים זאב ראפ, אביה של הנערה הלנה, שנרצחה בפיגוע. זאב הלך לעולמו ביום שישי. בן 75 במותו.

הלנה ראפ ז"ל נרצחה בטיילת בת ים במאי 1992, כשמלאו לה 15.5 בלבד, על ידי מחבל פלשתינאי. הפיגוע היכה בתדהמה את תושבי בת ים בפרט ותושבי ישראל בכלל. לאחר הפיגוע יצאו תושבי בת ים להפגנות שנמשכו חמישה ימים, וכללו גם אלימות כלפי ערבים. זאב קרא למפגינים לעצור את האלימות.



במהלך השנים הוא פעל להנצחת שמה של בתו, בין היתר באמצעות אמבולנס שנתרם על שמה, אנדרטה שהוקמה במקום הרצח בבת ים, וקריאת חצר בית ספר וכן גינה ציבורית על שמה.

בעקבות הרצח עברה המשפחה להרצליה, שם היא מתגוררת עד היום. "הוא לא יכול היה להישאר בבת ים אחרי המקרה. הזיכרונות היו קשים מאוד לבני המשפחה וכך גם והנבירה בחיים שלהם", מספרת שכנתם של בני המשפחה.

"זאב היה אדם מופלא, הוא גילה אכפתיות מדהימה והיה אדם טוב", מספר שכן נוסף, "הוא מיעט לדבר על המקרה, אבל דאג להיות פעיל מאוד בכל מה שקשור לנפגעי פעולות איבה לאורך השנים. הוא התנדב בעמותה לנפגעי פעולות איבה והיה מאוד פעיל שם לאורך השנים. הוא דיבר על העמותה לא מעט ועם זאת הוא לא דיבר הרבה על הרצח של בתו, הנושא היה קשה לו מדי והפצע לא הגליד".

מכרים של בני המשפחה הוסיפו כי "הרצח הרס אותו לגמרי והוא התעסק בשימור המורשת של הלנה. בכניסה לבית הוצב ציור בנעשה בדמותה והיא למעשה הייתה חלק מהבית שלהם לאורך כל החיים".

בשנה האחרונה התמודד זאב עם בעיות רפואיות שונות. "ראיתי בערב יום הזיכרון את אשתו רבקה עם אחד הבנים, שאלתי אותם איך הם עוברים את היום הקשה והיא השפילה מבט וכמעט פרצה בבכי, אז הבנתי שהמצב קשה מאוד", סיפר מכר של בני המשפחה.

ראש עיריית בת ים צביקה ברוט ספד לזאב ראפ, וכתב: "כשנפגשנו לראשונה לאחר שנבחרתי לתפקידי, סיפרתי לו שבכוונתי לשפץ את הגן בו ניצבת האנדרטה לזכר הלנה וקורבנות הטרור בבת ים".

"בשבוע שעבר, ביום הזיכרון, התקשרתי אליו כדי לחזק אותו ולספר לו שממש בקרוב אוכל להזמין אותו לחנוכת הגן החדש. זאב כבר לא היה יכול לדבר, אבל משפחתו סיפרה שהוא התרגש לשמוע זאת. בסוף השבוע האחרון הוא נפטר".

זאב ראפ הותיר אחריו אישה, שני ילדים וחמישה נכדים.

 



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות