מאכלי מימונה
מאכלי מימונה

במשפחת ברנז ייאלצו לוותר על המימונה: "זה כמו חור שנפער"

מדי שנה מפיקים אורלי ורפאל ברנז מבת ים את המימונה הגדולה ביותר בעיר. השנה בכאב גדול הם ייאלצו לוותר על החגיגות

פורסם בתאריך: 15.4.20 11:57

השנה ביתם של משפחת ברנז בבת ים לא יתמלא בעשרות אורחים ומגוון סוגי מתוקים לכבוד המימונה. השנה, הם ייאלצו לוותר על החגיגות שמתאפיינות בהכנסת אורחים, בעקבות התפשטות הקורונה. "קשה לי מאוד, זה כמו חור שנפער", אומרת אורלי ברנז, "כל בת ים מגיעה אליי במימונה".



אורלי ובעלה רפאל ברנז, חבר המועצה והמשנה לראש העירייה, ידועים בזכות חגיגות המימונה שהם עורכים בביתם מדי שנה. מדובר באחד מאירועי המימונה הגדולים בעיר, שאליו מגיעים מכל שכבות האוכלוסייה, צעירים וקשישים, חילונים ודתיים, דרי רחוב וראשי ערים.

"בכל שנה אנחנו עושים את המימונה – וכל העיר אצלי", מספרת אורלי, "אני מכינה לא פחות מ-30 ק"ג בצק, ואנחנו חוגגים בשירים וריקודים עד שלוש לפנות בוקר, ואז גם כל הפקחים נוהגים להגיע אלינו ולהצטרף".

מדי שנה בתקופה זו, אורלי מתחילה בהיערכות המיוחדת לקראת "המימונה הגדולה בעיר". אבל השנה, אין למה להיערך. "אני מתחילה בהכנות חודש מראש וקונה את העיצובים, הכלים והמפות. מדובר בכמויות גדולות, וכל אחד יודע את התפקיד שלו ויודע בדיוק מה לעשות. אמא שלי, אחים שלי והבנות שלי – הם כולם לוקחים חלק בהכנות, ואני נהנית מזה, זה משמח אותי", מתארת אורלי.

"אבל השנה מאוד כואב לי, זה כמו חור שנפער, זה ממש חוסר. בכל שנה נכנסים אלינו אנשים, אפילו רק כדי לקחת לאישה ולילדים. ראש העירייה וכל חברי המועצה נוהגים להגיע לחגיגות וגם המון תושבים – החל מילד שגדל ברחוב ורוצה לראות על מה מדובר, כי כל ילד מבורך ואני מארחת את כולם מקטן ועד גדול – אני פשוט נהנית מזה", היא מדגישה.

 

 

"לא רק המימונה תהיה חסרה, כל התקופה הזאת קשה. כל שנה אנחנו עושים חג יחד וזה יהיה מאוד חסר", מוסיפה אורלי. "אז החלטנו כן לחגוג – אני ובעלי והילדים פה בבית – רק המשפחה הגרעינית. יש לנו גם ילדים נשואים שלא יהיו פה ויהיו חסרים מאוד. אבל אנחנו כן נעשה עוגיות ומופלטות עם דבש וחמאה. אנחנו נברך ונתברך למרות שזה לא יהיה דומה בכלל לכל שנה".

אורלי מוסיפה כי היא מקבלת את המצב הקיים ומקפידה על ההנחיות. "אין מה לעשות, יש גזירה שנכפתה על כולנו ואנחנו נתנהג בהתאם. אני תמיד מברכת את כל מי שנמצא אצלנו שיזכה לשנה באה, זה לא מובן מאליו. הימים האלה מראים לנו שכלום לא מובן מאליו, גם לא לחגוג חג בקרב המשפחה, או ללכת ברחוב".

אורלי ורפאל ברנז

 

אורלי גם מצליחה למצוא נקודת אור וברכה במצב הנוכחי, שלדבריה הוביל לאחדות בין הקהילות הדתיות בעיר. "אין ספק שהמצב הוא בור גדול, אבל אנחנו תמיד אוהבים את כולם בלב, ונשמח שכולם יתאחדו ויהיו ביחד. הימים האלה מאחדים את כל עם ישראל, אשכנזים וספרדים – וזה משמח את הלב לראות את הרבנים של כל הקהילות מתאחדים בימים אלה".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. לא צריך מימונה

    מי שישמע מה זו מימונה. מפגע קולינרי אמיתי זו המימונה. מי צריך את כל הסוכר והכולסטרול והחור בראש מרוב הצהלולים. יאללה שקט. שיאכלו מחר לחם וגבינה וירקות בשקט. פי אלף עדיף.

  2. נמאס מהשופוני

    אווייי נו תנוחו כולה מנהג שהביאו ממרוקו אני מרוקאית ובחיים לא הבנתי מה כל הרעש על מופלטות יאללה מכינה בימים רגילים וזהו מספיק עם השופוני כל אחד רותה תשומת לב

  3. יוסי חכמון

    אורלי,אשת חיל מדהימה,טובת לב,,יפה בנשמה,והיא האור..במשפחה..אין על העוגיות של האישה הזאת..הכנסת אורחים מרגשת..אשת חסד..אישנ אישה,

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות