אסבסט
אסבסט

החל פינוי סככת האסבסט באזור התעשייה בעלות של כ-49 אלף שקל

לאחר שאנשי אגף ההנדסה קיימו סיור במקום הוחלט על פירוק הסככה. בעלי המבנים הסמוכים התבקשו להשאיר את החלונות סגורים ולהימנע מלהסתובב בשטח

פורסם בתאריך: 6.4.20 13:49

בעקבות מזג האוויר הסוער והרוחות החזקות במהלך ימי החורף, סככת הסוללים העשויה אסבסט, נהרסה חלקית, לאחר שחלקים ממנה עפו לכיוון הרחוב.

הסככה ממוקמת בסמוך לחניון מע"צ באזור התעשייה, ופרושה על פני שטח של יותר מ-1000 מטר. הבוקר (שני) החל פירוק ופינוי הסככה שמהווה סכנה בריאותית. העבודות צפויות להסתיים מחר בערב, ועלותם מוערכת בכ-49 אלף שקל.



ההחלטה על הפירוק והפינוי התקבלה לאחר שאנשי אגף הנדסה קיימו סיור במקום ובסיומו החליט מהנדס מבנים מסוכנים על פינוי מיידי של הסככה. במהלך שבוע שעבר היחידה לאיכות הסביבה בעיריית בת ים פעלה להשגת ההיתר המיוחד מהמשרד להגנת הסביבה, הנדרש לצורך פינוי אסבסט. עם קבלת ההיתר התקשרה היחידה לקיימות ואיכות הסביבה עם קבלן מוסמך המשרד להגנת הסביבה לפירוק, איסוף, פינוי והטמנת אסבסט.

ביום שישי, ובהתאם לחוק, הפיץ הקבלן המבצע הודעות במבנים השכנים, בהם הודיע על הפינוי המתוכנן של הסככה. בהודעות התבקשו בעלי מבנים סמוכים להשאיר את החלונות סגורים ולהימנע מלהסתובב בשטח הסמוך, בעת ביצוע העבודות.

זאת משום שמדובר בחומר מסוכן שכן, האסבסט הוכח כמסרטן. חדירה של סיבי אסבסט למערכת הנשימה עלולה לגרום למחלות קשות. בישראל ובמקומות רבים בעולם נאסר שימוש באסבסט בבנייה חדשה. בעקבות פעילות המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות בשנים האחרונות, נרשמה עליה במאות אחוזים בפינוי מוסדר של אסבסט, יחד עם עלייה במודעות הציבור לנושא.​​



ביצוע העבודות הוא חלק מהנחיית ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, להתקדם בביצוע עבודות תשתית בעיר במהירות, גם בזמן ההסגר בשל משבר הקורונה. זאת, כאשר המטרה היא לסיים עבודות שונות בזמן שרוב הציבור נמצא בבית על מנת לצמצם את ההפרעה לציבור.

 

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות