סיירת פינוי אשפה מבית מבודדים וחולי קורונה בבת ים
צילום: דוברות עיריית בת ים

יש מי שמוריד את הזבל: סיירת פינוי אשפה מביתם של מבודדים וחולי קורונה

עיריית בת ים הודיעה שתדאג לפנות אשפה למי שנאסר עליו לצאת מהבית. כל הפרטים:

פורסם בתאריך: 1.4.20 13:53

עיריית בת ים הקימה סיירת פינוי אשפה מביתם של חולי קורונה או שוהים בבידוד. ראש העירייה אף הודיע כי כדי להוות דוגמה לעובדי העירייה ולתושבים, הוא בעצמו יפנה את שקיות האשפה של חולי קורונה, לאחר שיתמגן בהתאם.



היוזמה להקמת סיירת פינוי האשפה, הגיעה בעקבות פנייה שהתקבלה בעירייה מאחת המשפחות הראשונות בבת ים שאובחנה בקורונה. בני המשפחה פנו לעירייה לסיוע בהורדת האשפה, זאת לאחר שהשכנים בבניין סרבו לסייע להם.

ראש העירייה, צביקה ברוט, ומנכ"לית העירייה, יודפת אפק-ארזי, הורו על הקמת סיירת פינוי אשפה בעיר, כדי לתת מענה מיידי למקרים בהם כל דיירי הבית מבודדים או חולים ואינם רשאים לצאת לפנות את האשפה, או במקרה בו התושב שנמצא בבידוד גר לבדו. הוצאת הפסולת תבוצע באופן שוטף וזאת על מנת למנוע הצטברות של זיהום נוסף בבית האדם השוהה בבידוד.

על פי הנוהל שנקבע, הוצאת שקיות האשפה מבית המבודד יהיו עד השעה 09:00 ובתיאום עם המוקד העירוני. הפסולת תיאסף בתוך שקית ניילון ללא חורים או קרעים. כאשר השקית מלאה ב-75 אחוז מנפחה, יש לקשור את השקית ולהכניסה לתוך שקית ניילון נוספת ללא חורים או קרעים. יש לקשור גם את השקית הנוספת.

האיסוף יתבצע מפתח הבית/המדרכה על ידי עובד ניקיון אגף שפ"ע שיהיה מוגן בכפפות חד פעמיות ובמסכה ומיגון גוף וייקח את פסולת לפח הקרוב. בטרם האיסוף יחטא עובד האשפה את השקית באמצעות בקבוק ובו תרסיס החיטוי מסוג אמוניום רבעוני, להקטנת סיכון ההדבקה. כמו כן, יש לוודא כי זמן איסוף השקית יהיה בסמוך ככל האפשר, לזמן הוצאתה החוצה וזאת על מנת להקטין את החשיפה לכלל האוכלוסייה ומניעת פזור הפסולת.

בעירייה מבהירים כי הנהיגו מספר הנחיות על מנת לשמור על בטיחות עובדי העירייה והמבודדים, ולפיהן פעולת איסוף הפסולת בתוך הבית, תבוצע על ידי האדם הנמצא בבידוד תוך שימוש בכפפות חד פעמיות. בבית בו נמצא רק האדם השוהה בבידוד, או שהמשפחה כולה שוהה בבידוד, יש להשאיר את השקית בתיאום מראש עם נציגה המוקד מחוץ לדלת.

ניקיון משאית הדחס לאחר שפיכה וניקוי מיכל האשפה בסיום פינוי יתבצעו בהתאם להנחיות משרד הבריאות והמשרד לאיכות הסביבה. בסופי שבוע לא יבוצע איסוף כלל, ולכן יש לאגור את הפסולת הביתית עד לאישור הוצאה.

ברוט, שהורה על הכנת נוהל פינוי אשפה בעיר בהתאם להנחיות משרד הבריאות, הודיע כי הוא יצטרף לצוות הבא ויפנה בעצמו את האשפה כדי להראות לעובדי העירייה ולציבור כי הדבר אינו מהווה סכנה. גם קב"ט העיריה, שלומי חזוני, כבר ביצע פעולת פינוי אשפה כאשר המיגון הנדרש סוכם בהתייעצות עם משרד הבריאות.



אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. לללל

    הזוי כי הרי אתם לא יודעים ממשרד הבריאות אילו משפחות חולותבשל חיסיון

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות