צלופח שנסחף אל חוף בת ים
נסחף אל חוף בת ים

האם בגלל הקורונה? צפו באורח המפתיע שהתגלה בחוף בת ים

בעל חיים ימי בעל מראה מוזר נסחף אל חוף בת ים - מצליחים לזהות?

פורסם בתאריך: 23.3.20 15:39

בעל חיים ימי בעל מראה מוזר התגלה השבוע בחוף לא מוכרז בבת ים, ותועד על ידי תושבת העיר שלא הצליחה לזהותו. מערכת "השקמה בת ים" הרימה את הכפפה ופנתה למומחים בתחום.



תושבת בת ים יצאה שלשום (ראשון) להליכה בחופי בת ים כדי להתאוורר מהסגר בבית, ולפתע הבחינה בבעל חיים מוזר בצבע לבן שנשטף אל החוף. היא מיד מיהרה לתעד את הייצור המפתיע, בעל גוף מוארך וללא קשקשים או סנפירים, ובקדמת פניו לסתות ארוכות עם שיניים רבות.

התושבת לא הצליחה לזהות את בעל החיים, ובסרטון התיעוד היא מתארת בשפה הרוסית כי היא מנחשת שמדובר בסוג של נחש ים. מערכת "השקמה בת ים" מיהרה להרים את הכפפה ופנתה למומחה בתחום – רוני זיו הצוללם הבת-ימי, שלא פעם חושף מראות מהעולם המופלא שמתחת למים.

"מדובר במורנה/צלופח. זהו דג חסר קשקשים וחסר סנפירי חזה וסנפירי בטן, בעל גוף ארוך, גלילי ושרירי המזכיר כמו דג נחש במים", מסביר זיו. "הראש של הדג בעל לסתות ארוכות ושיניים ארוכות וחדות. למורנה שני זוגות נחיריים צינוריים ובולטים. צבעה של המורנה הים תיכונית משתנה: חום-שוקולד או מנומר בצבעי חום צהוב ולבן".

צפו בצלופח שנסחף אל החוף:

 

זיו מודה שאכן מדובר באורחת, כי לדבריו, המורנה שפעילה בעיקר בלילה וצדה דגים וחסרי חוליות גדולים, "נפוצה בעיקר באילת, ולי אישית עוד לא יצא לי לראות אותה בבת ים או בים התיכון עצמו, אבל יש דיווחים עליה בחופי הארץ".

המורנה פעילה בעיקר בלילה וצדה דגים וחסרי חוליות גדולים, ולדברי זיו, למרות שמדובר בדג טורף החי בנקיקי הסלעים ותופס את טרפו ממארב, המורנה אינו דג התוקף בני אדם, אך נשיכה ממנה יכולה לגרום לפציעה קשה בגלל השיניים החדות. "תקיפה כזאת מעולם לא תועדה בחופי ישראל", מציין זיו.

צלופח בים

צילום: רוני זיו

לדבריו, לא ברור האם הגילוי המפתיע הוא תוצאה של מגפת הקורונה על הטבע – שכן הספינות, הסירות, אופנועי הים והדייגים חדלו מפעילות ימית לחלוטין, ובעלי חיים שונים ומגוונים צצים להם פתאום ממקומות המסתור שלהם. "זה בהחלט מיוחד לפגוש יצור כזה כאן אצלנו, אבל הייתי שמח יותר אם הדג היה חי ולא נשטף אל היבשה".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות