ענבל פלאח יעקוב
ענבל פלאח יעקב

מה חושבת חברת המועצה החדשה על תחבורה ציבורית בשבת?

חברת המועצה החדשה, ענבל (יעל) פלאח-יעקב, מגשימה חלום ישן: "כתושבת בת ים מיום לידתי, אני שמחה שניתנת לי ההזדמנות"

פורסם בתאריך: 10.2.20 18:52

ענבל (יעל) פלאח-יעקב חברת המועצה החדשה בבת ים מטעם סיעת הליכוד מאוד נרגשת. ענבל, בת 42, עורכת דין ומגשרת, בעלת המשרד A.I.A עם שני שותפים נוספים, אם לשני ילדים, אורי-יאיר ושי-לי המתחנכים בבית הספר הממלכתי דתי הרא"ל, ועד כניסתה למועצה היא שימשה כיו"ר הנהגת ההורים בבית הספר. בנוסף שימשה ענבל כחברת דירקטוריון בחברה לתרבות, פנאי וספורט, ובמקביל היא מייצגת את בת ים בנעמ"ת.



על העיסוק בפוליטיקה, והכניסה אליה היא מספרת: "גדלתי בבית דתי לאומי שההשכלה והתרומה לפיתוח העם והארץ תמיד הייתה במרכזו. אמי מורה ואבי ז"ל היה רואה חשבון במקצועו, אשר לימים השתלב בפוליטיקה הארצית כמנכ"ל אוצר מפעלי ים (נמל ת"א) ומנכ"ל משרד התחבורה. כל משפחתי המורחבת היא משפחה פעילה במגוון תפקידים ציבוריים ותמיד הרצון לתרום ככל שניתן היה נר לרגלינו".

"דודי אורי פלאח אף שימש כסגן ראש עיריית בת ים בעבר. כשסיימתי את לימודי התיכון, שירתי כשנתיים בשירות לאומי כרכזת סניף בני עקיבא בבת ים וטיפלתי בילדים בעלי מוגבלויות", היא ממשיכה, "משם נולד הצורך שלי לעסוק בחינוך ונרשמתי ללימודי תואר ראשון בחינוך וכימיה. במשך השנים הרחבתי את השכלתי לתואר שני במנהל ציבורי, מדעי המדינה ותקשורת, ובסוף גם הגעתי ללימודי משפטים ולעיסוק בעריכת דין. עד היום אני מנסה לשלב את שלושת תחומי העיסוק שלי בכל פן בחיי".

ומתי נכנסת ממש לפוליטיקה המקומית?

"למזלי ולשמחתי לפני כשנתיים פנה אליי ראש העירייה צביקה ברוט והציע לי להצטרף אליו למרוץ לראשות העיר בת ים, האהובה עלינו כל כך. השאר היסטוריה. כתושבת בת ים מיום לידתי, אשר מגדלת את ילדיי בעיר, אני שמחה שניתנת לי ההזדמנות לתרום, לגעת ולקדם תחומי עניין שונים בעיר, וכמובן שהייתי שמחה אף להרחיבם, מה שאני מאמינה שיקרה כבר בזמן הקרוב כשאני חלק מהנהלת העיר".

מה הדבר הכי חשוב בעינייך?

"מה שחסר היום בחברה הישראלית ובעמדות מפתח הן נשים. נשים בעלות תקווה. אני מוצאת שמדינה בת 72 שנה צריכה וחייבת להגיע למצב שבו לאשה יש כח לחשוב, כח לפעול, כח לבצע וכח ליישם. נשים בעידן המודרני יכולות להיות משכילות, משפיעות, לגדל ילדים בריאים, מחונכים ואהובים, ולצד כל זאת לתרום ולעזור למי שצריך בכל מיני מסגרות".

"אני מאמינה כי הגיעה העת והשעה להיבחן על כישורים וכישרונות ולא לקבל טובות בגלל תיקון אפליה או שוויון מדומה. חובה על כולנו להתגייס לכך כדי לחנך את ילדינו ולהביאם למציאות טובה וצודקת יותר".

מה עמדתך בנוגע להפעלת תחבורה ציבורית בשבת וקיום מצעד גאווה בעיר, שני נושאים שגורמים למחלוקת בין הציבור המסורתי-דתי לבין הציבור החילוני בעיר?

"אני לא נכנסת לחדרי חדרים של התושבים ואיש באמונתו יחיה, מאידך אנחנו תושבי בת-ם ומדינת ישראל ואנחנו פועלים מכוח חוק, (אני אישית מקפידה עליו מאוד), בבת-ים ישנו סטטוס קוו, שמתקיים עשרות שנים והתושבים חיים איתו בשלום ומכבדים אחד את השני אז למה לפגוע במרקם העדין הזה?".

ובנוגע לאיחוד בת ים עם תל אביב?

"איני רואה סיבה שעיר כמו בת ים עם עבר עשיר והסטוריה ארוכה תתאחד. אני כן מאמינה שאנחנו צריכים להביא את הטוב ביותר לתושב ברמת השירותים והעלויות. אך כשההצעה שעומדת לפנינו אינה טובה ונכונה לנו, תושבי בת ים, ואין סיבה לקבל אותה. לכן, להצעה הנוכחית של המדינה לאיחוד אני מתנגדת".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שלומית

    לידיעתך , ענבל , ישנם גם חילונים שמתנגדים להפעלת תחבורה ציבורית ולמצעדי גאווה בעיר , גם לנו מגיע שקט .

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות