המורה שהלכה לעולמה רבקה הוכרד
רבקה הוכרד. צילום: שמוליק - פוטו ויקטוריה

לאחר שהמורה המיתולוגית הלכה לעולמה: בני משפחתה יסייעו לתלמידים מעוטי יכולת

בני משפחתה של רבקה הוכרד יקימו קרן להענקת שיעורים פרטיים לנזקקים: "התלמידים היו ממשיכים להגיע אליה גם כשהייתה במצב סיעודי"

פורסם בתאריך: 13.1.20 12:29

בימים אלה, חודש אחרי פטירתה של המורה המיתולוגית מבת ים, רבקה הוכרד, הודיעה משפחתה על הקמת קרן לזכרה, שתעניק שיעורים פרטיים לילדים ממשפחות מעוטות יכולת. השיעורים יועברו בבתי הספר או בביתם של המורים הפרטיים, במימון מלא של המשפחה.

הוכרד, בת 69 במותה, לימדה בבית ספר היסודי ״שרת״. היא עבדה כמורה במשך שלושה עשורים. את רוב שנותיה כמורה העבירה כמחנכת כיתות א׳ עד ד׳, ולימדה את מקצועות החשבון והשפה העברית. לפני 10 שנים היא יצאה לפנסיה, ובשנים האחרונות התגלתה אצלה מחלת ריאות שגרמה להתדרדרות במצבה.



ואולם, על אף מצבה הבריאותי, הוכרד בחרה להמשיך ולהעביר שיעורים פרטיים בביתה. "חודש וחצי לפני שהיא נפטרה, כשהיא הייתה בכיסא גלגלים ומחוברת לבלון חמצן, ללא יכולת לזוז, היא עוד המשיכה ללמד", מספר בנה רונן בר-אור, "התלמידים היו ממשיכים להגיע אליה גם כשהייתה במצב סיעודי. הם התעקשו לא להחליף מורה".

בתה אביבית אהובים (הוכרד) מוסיפה: "הילדים היו כל כך מחוברים אליה, בשעה אחת של שיעור פרטי בחשבון, התלמידים היו חושפים בפניה את כל הקשיים שלהם. היא הייתה מתקשרת להורה ומספרת לו שיש בעיה עם הילד או שלא טוב לו בבית ספר. ההורים היו בהלם".

ילדיה של רבקה הוכרד, שרית, רונן ואביבית מספרים על היוזמה להקמת הקרן: "איך ניתן לכזה מפעל חיים לדעוך? הקרן הזאת היא הנר הדולק. היא הייתה מורה בנשמתה. במהלך השבעה הגיעו עשרות תלמידים שהיא לימדה, ואפילו חייל שהגיע עם תמונה שלו לצידה בכיתה א׳, כשהוא עם דמעות בעיניים".

המשפחה כולה תשתתף במימון הקרן ״אבא שלנו, ברוך הוכרד בן ה-74, מתרגש מאוד מהרעיון. הוא תרם סכום כסף גדול, ואת השאר אנחנו, כל בני המשפחה תורמים. כולם מתרגשים מהרעיון ובמיוחד בית ספר שרת".

חבר מועצת עיריית בת ים לשעבר, יצחק קשי, ששלושת ילדיו למדו אצל המורה רבקה הוכרד ז"ל התרגש מאד מהרעיון והצטרף כנשיא הקרן על מנת לקדם את הרעיון. יצחק העריך ואהב את רבקה מאוד.

לפרטים נוספים ולהרשמה ניתן לפנות מנהל הקרן, רונן בר-אור בטלפון שמספרו: 052-6521212.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות