מלט חדר לדירה בבת ים

עבודות תמ"א 38 בבת ים: סלון בית הוצף בטון | צפו:

כמות גדולה של בטון הציפה את אחת מדירות הבניין בסמוך לאתר בנייה. הדייר תיעד את המחזה הלא נעים. כך זה נראה:

פורסם בתאריך: 16.12.19 12:28

מזה זמן מה סובלים דיירים בבת ים מהשפעתן של עבודות התמ"א בבניין מגוריהם ברחוב השר פנקס, אבל מה שאירע בשבוע שעבר היה חריג במיוחד: לאחת הדירות נכנס מלט שהציף את כל סלון הבית. ביום חמישי הוציאה העירייה צו הפסקת עבודה.



הדייר בן ה-78 שלביתו נכנס הבטון, סיפר: "המלט נכנס דרך החלון. כל הסלון שלנו התמלא בבטון, שגם הרס את המזנון ואת הוויטרינות, אבל לשמחתי הם הצליחו להוציא ולנקות את רוב הבטון וגם הבטיחו שיחזרו לנקות את הכל וגם להחליף לי את הווטרינות בבית. אני מאמין בבני אדם ואני נוטה להאמין גם להם".

אבל לא כל הדיירים אימצו את הגישה הסלחנית של אותו דייר. אחד מהם המתגורר בקומה שמעליו, מספר על סדקים ונזילות בדירתו כתוצאה מהעבודות. "אני אדם חולה, בקושי יכול לצאת מהבית. כל הדירה שלי מוצפת במים", הוא אומר בכעס.

 

בעקבות טענות הדיירים הוציאה העירייה צו הפסקת עבודה ליזם, עד לתיקון הליקויים. בצו התבקש היזם לתקן או להחליף את מעטפת רשת הבניין, להחליף את הגידור בחזית הבניין כדי שיהיה אחיד וחלק ולהציב שרוול לפינוי פסולת.

זו כבר הפעם השנייה מאז תחילת העבודות בבניין, שבה היזם מקבל צו הפסקת עבודה. הפעם הראשונה הייתה בתחילת חודש יולי, וכחודשיים לאחר מכן, בחודש ספטמבר משאית בטון התהפכה באותו האתר, כפי שפורסם כאן ב"השקמה בת ים".

 

מלט חדר לדירה

 

מעיריית בת ים נמסר: "מחלקת פיקוח הבניה מלווה ועוקבת אחר הפרויקט ובעקבות ביקור שנערך באתר הוצא ליזם צו הפסקת עבודה עד לתיקון כלל הליקויים באתר. בנוגע למפגע משאית הבטון מחודש ספטמבר האחרון, הנושא הועבר לטיפול משרד העבודה, שכן רק בסמכותו לעסוק בכך. המשרד הוציא ליזם צו הפסקת עבודה מנהלי, שבוטל על ידי המפקחים מטעם משרד העבודה לאחר הסדרת הנושא".

בנוגע לנזק שנגרם לדירות בבניין לרכוש הפרטי של הדיירים, נמסר מהעירייה: "לעניין נזק הנגרם לרכוש הפרטי, ע"פ החוק הנושא מטופל על ידי מפקח הבניה מטעם דיירי הבניין ולעירייה אין סמכות חוקית לפעול כנגד הקבלן".

עופר שבת מטעם היזם מסר בתגובה: "אין שום ליקויים. הצו שהוצא עכשיו הוא על גדר, אלה דברים שקורים ביום יום במהלך העבודה. העירייה בדקה בעבר וגילתה שאין שום מסוכנות. מדובר באחד הדיירים שיש לו בעיות ומשעמם לו. הוא מחפש להציק כי הועד לא מקבל אותו כנציג וועד הבניין. בנוגע למלט שחדר לדירה – זה דבר שקורה וניקו אותו באותו הרגע".

מאיר שמש, יו״ר איגוד הפיגומים הארצי, התייחס אף הוא למקרה: "אני ממליץ לקבלנים לקחת רק קבלני פיגומים עם הסמכה, וחברים באיגוד הבטיחות והאיכות בענף הפיגומים שהם מחויבים לאמנת בטיחות, ולא לנסות לחסוך כסף על חשבון חיי אדם".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אחים צדיק

    ניסור בטון לא יועיל כאן…צריך לחצוב את מה שהתקשה ולפנות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות