גשם אילוסטרציה
צילום: Evgeny Atamanenko / shutterstock.com

גשמים עזים וסופות ברקים: תחזית מזג האוויר בבת ים לשבוע הקרוב

הכינו את המעילים: ממחר צפויים גשמים עזים המלווים בסופות רעמים וירידה משמעותית בטמפרטורות

פורסם בתאריך: 8.12.19 15:15

החורף חוזר לבת ים: החל מהיום (ראשון) צפויים גשמים עזים עם טמפרטורות נמוכות לעונה באזור המרכז, עם ירידה משמעותית בטמפרטורות.

המערכת החורפית תלווה אותנו לאורך השבוע והחל משעות אחר הצהריים צפויים לרדת גשמים חזקים ואף יש חשש להצפות.



הגשם צפוי להתחזק באזור המרכז והסביבה, עם 66 אחוז משקעים. במקביל תחול ירידה בטמפרטורות אשר ייעשו נמוכות מן הרגיל בעונה. מחר צפוי להיות יום גשום מאוד עם 80 אחוז משקעים וטמפרטורות נמוכות מעט לעונה. כמו כן צפוי לרדת שלג ראשון בחרמון.

מזג האוויר הגשום יימשך גם ביום שלישי ובמהלך יום רביעי צפויה להיות הפוגה, עם מזג אוויר שמשי וחמים. אולם כבר ביום חמישי תתהפך התמונה, כאשר מזג האוויר ייעשה שוב גשום וסוער. מזג האוויר הסוער צפוי להימשך גם ביום שישי הקרוב.

במסגרת ההיערכות לקראת החורף, צוותי עיריית בת ים שוקדים על פעולות היערכות למניעת מפגעים סביבתיים והצפות. בימים אלה מתבצע ניקוי של כל פתחי הניקוז והקולטנים על מנת לאפשר זרימה ישירה של מי גשמים למניעת הצפות, תוך שימת דגש על רחובות הממוקמים במפלסים נמוכים המועדים להצפה. במקביל פועלת מחלקת הגינון, בשיתוף חברת החשמל, לגיזום עצים במרחב הציבורי, ובעיקר הסרת ענפים הנמצאים בקרבת קווי מתח וחוטי חשמל. כן נבדקים עמודי התאורה ומערכות הרמזורים ומבוצע חיזוק על פי צורך למתקנים בגינות ברחבי העיר.

לבטיחות מרבית במזג אויר חריג, התושבים מתבקשים לפעול לניקוי מרזבים וגגות והסדרת הניקוז, הסרת אנטנות שאינן בשימוש, חיזוק דודי שמש, לוחות גג ואלמנטים רופפים אשר עלולים להתנתק כתוצאה ממשבי רוח עזים ולהסב נזקים, ובהם אדניות ועציצים שאינם מקובעים.

כן יש לבדוק את בטיחות מערכות החשמל ולהכין את הגגות למניעת דליפות, לבדוק את התריסים והחלונות מבחינת איטום וחיזוק ולהצטייד בתאורת חירום ובמים. על ועדי הבתים לדאוג לגיזום ענפים רופפים. במידה של קרבת העצים לקווי מתח עיליים יש לפנות לחברת החשמל. על בעלי העסקים לדאוג לחיזוק השלטים ולהסרת שלטים רופפים שעלולים להתנתק ממקומם בעת הסערה ולגרום לנזקים. בנוסף, בשעת סופה חל איסור הגעה לקו החוף עקב רוחות עזות וגלים גבוהים.

במד"א פרסמו הנחיות לציבור לקראת החורף. מנכ"ל מד"א אלי בין מסר כי "עם הירידה בטמפרטורות ולקראת עונת החורף, אנו מבקשים מהציבור לנקוט משנה זהירות, על מנת להימנע מתאונות ופגיעות הנגרמות כתוצאה מקור עז, גשמים ורוחות חזקות. כמדי שנה, במד"א ערוכים לכל אירוע בכל מזג אוויר. אני קורא לציבור להגביר את תשומת הלב לקרובי משפחה, מכרים ושכנים קשישים המתגוררים לבדם, לוודא כי הם מוגנים מפני הקור ולסייע להם במידת הצורך. בכל צורך רפואי יש להזעיק את כוחות מד"א בטלפון 101 או דרך יישומון 'מד"א שלי', באמצעותו החובשים והפראמדיקים יזהו את מיקומכם המדויק. אני מאחל חורף חם ובטוח לכלל הציבור בישראל".

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות