עץ אשוח
צילום: shutterstock.com

מלחמת עצומות סביב עץ האשוח בקניון: יותר תומכים ממתנגדים

הסערה סביב עץ האשוח עברה לעצומות ברשת: בדקנו כמה תומכים מול מתנגדים, ומדוע יו"ר הקואליציה קטי פיאסצקי, חושבת שחשוב להציב את העץ בקניון

פורסם בתאריך: 8.12.19 12:23

עדכון אחרון: 9.12.19 12:40

הצבת עץ האשוח בקניון בת ים ממשיכה להסעיר את תושבי בת ים גם היום (שני). מלחמת העצומות שהחלה אתמול בבוקר, בין המתנגדים להצבת עץ האשוח בקניון בת ים, לבין התומכים בהשארתו רק הולכת וגדלה, וקצב החתימות על שתי העצומות מתעצם. נכון לשעה זו (שני, 12:40) חתמו על העצומה בעד הצבת העץ בקניון יותר מ-2,434 תומכים, לעומת 989 חתימות של עצומת המתנגדים.

בעצומה נגד הצבת העץ נכתב: "כף רגלנו לא תדרוך בקניון עד שהעצים יוסרו". בעצומה שבעד הצבתו, נכתב: "בואו נראה לקניון שכמות התושבים הפלורליסטים גדולה מכמות הגזענים".



כפי שפורסם כאן, ב"השקמה בת ים", הצבת העץ בקניון, לקראת סיומה של השנה האזרחית וחגיגות הנובי גוד, עוררה ויכוח עז, ולנושא התקייחס גם סגן ראש העירייה אורי בוסקילה, שפנה מכתב בנושא אל הנהלת הקניון ואל ראש העירייה, צביקה ברוט, בדרישה להוציא את העץ מהקניון. זאת, בטענה כי אין להציב סממנים שלא שייכים לעם היהודי, במרחב הציבורי.

בתגובה, הסבירו בהנהלת הקניון כי "בצמוד לחנוכייה הוצב העץ, לציון חגיגות הנובי גוד להנאת באי המרכז יוצאי חבר העמים".

בסוף שבוע שהיה רווי בוויכוחים ברשתות החברתיות, אף נפתחה ברשת עצומה נגד הצבת עץ האשוח בקניון. "לא ראינו שהקניון קושט לכבוד חג הסיגד האתיופי", כך צוין בעצומה, "כמו כן, בחודש תשרי לא תמצאו דוכני ארבעת המינים, והקניון לא יקושט בשופרות. בשמחת תורה לא יציבו ספר תורה. אבל בעבור יוצאי חבר העמים, והנוצרים שמגיעים מיפו, הנהלת הקניון מוכנה לדרוך על רגשות הקונים היהודים. אנו קוראים להסרת העצים לאלתר ומכריזים בזאת שכף רגלנו לא תדרוך בקניון עד שהעצים יוסרו. הצטרפו אלינו וחיתמו על העצומה". נכון לשעה זו (שני, 12:40) 989 חתימות.

זמן קצר אחר כך, נפתחה עצומה התומכת בהצבת העץ וקוראת לדו קיום. נכון לשעה זו (שני, 12:40) חתמו על העצומה יותר מ-2,434 תומכים. "קניון בת ים הציב בשבוע שעבר עץ אשוח לצד החנוכייה המסורתית, בתור כבוד ליוצאי ברית המועצות ושאר תושבי בת ים שחוגגים את הנובי גוד, חג השנה האזרחית החדשה", כך צוין בעצומה, "העץ התקבל בהתלהבות על ידי הן המבקרים והן הציבור, אך כעת קבוצה קיצונית וגזענית מפיצה עצומה במטרה להכריח את הקניון לסלק את העץ משם, כי מבחינתם אם זה לא 'סמל יהודי' אז אין לו מקום במרחב הציבורי, אף שמדובר בסמל בינלאומי וחלק בלתי נפרד מחג הנוביי גוד החילוני. בואו נראה לקניון בת ים שכמות התושבים הפלורליסטים במדינה הזאת, שמכבדים את כל העדות, גדולה לאין שיעור מקבוצת הגזענים".

מי שבחרה להגיב לדברים היא יו"ר מועצת העיר קטי פיאסצקי, שאמרה: "בעיר בת ים יש מקום לכל התרבויות ולכל החגים. גם כשאני מטיילת בחו"ל בתקופה שלפני חג המולד, אני רואה חנוכיות שמוצבות בקניונים ובכיכרות. אין דבר משמח יותר מלראות עץ אשוח וחנוכייה ניצבים זה לצד זה לקראת תקופת החגים. עץ אשוח מסמל בין היתר גם את הנובי גוד, שמצויין על ידי רבים מתושבי העיר, ואין שום סיבה שהוא לא יוצב במרחב הציבורי להנאת כלל התושבים".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. אמה ברביירו א

    אני בעד העץ .כי יש גם נוצרים בבת ים ככה ש מגיע גם להם להנות כמו שאנחנו נהנים מחנוקיה .אז ככה אנחנו נהגיע לשלום
    למה רק סינה תקבלו גם השונה כמו שאומרים ת.אף אחד לא מעל אלוהים .

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא להוצאי את העץ בכול עולם חוגגים את חג . סוף סוף בארץ שלנו עושים משהו מכבדים גם את אנשים שהגיעו מארצות אחרות.

  3. טלי

    אנשים קיצוניים פרימיטיבים אין שום קשר בין נובי גוד לחג מולד כמה אפשר להסביר!
    קניון בת ים זה עסק פרטי ולא ממשלתי לכן אין לקבוע להנהלה מה לשים בקניון!

  4. סילבי

    קטי יור" את צודקת מאוד לא יפה ולא מכבד שניתן במה לגיזענויות בת ים עירינו עיר חמה ואוהבת את הזולת

  5. אליסף

    יש לזה שם. חנוכריסמס. בכל העולם לא מפריע לאנשים חנוכיה ליד עץ רק כאן בישראל. באנו חושך לגרש

  6. ישראל

    התבוללות וטשטוש החג היהודי עם זה הנוצרי איפה הגאווה והכבוד היהודי תתביישו לכם

  7. זהבה בובליל

    בחיפה עץ הדוח סמל מוסלמי וחנוכיה יחד .מה העצוב כאן ….שישראלים לא נשארו בבת ים .אני בעד כל עדה .אבל למה הם מלכלכים המון .ברומא תראה חנוכיה במרכז רומא ..ילה שיהיה רק שמחות אמן

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות