צילום: דוד שטיין
צילום: דוד שטיין

רופאים עם לב: רופאי מחוז תל אביב-יפו בכללית שזכו ב"פרס דניאלי" על משמעות הזכייה

כ-600 אורחים השתתפו ביום שלישי בטקס הענקת "פרס דניאלי – רפואה עם לב" לשנת 2019, שבמסגרתו הוענק הפרס לרופאי ורופאות משפחה שהצטיינו בגישתם האנושית ובמסירותם למטופלים. שניים מהזוכים, ד"ר אריה סולומון וד״ר רוני פרקט, משתפים בתחושותיהם

פורסם בתאריך: 28.11.19 12:06

מאות אורחים השתתפו ביום שלישי בטקס הענקת "פרס דניאלי – רפואה עם לב" לשנת 2019 בבנייני האומה בירושלים. הטקס נערך במעמד שרים, חברי כנסת אישי ציבור וראשי מערכת הבריאות בישראל, ובמסגרתו הוענק הפרס לרופאי ורופאות משפחה שהצטיינו בגישתם האנושית ובמסירותם למטופלים.

בין הנוכחים במעמד: שר הביטחון נפתלי בנט, סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, שרת המשפטים לשעבר ח"כ איילת שקד, חברת הכנסת רוויטל סוויד, שר החינוך הרב רפי פרץ, חבר הכנסת יעקב אשר, ראש העיר ירושלים משה ליאון, ראש העיר רעננה חיים ברוידא, השר לשעבר אלי ישי, מנכ"לי קופות חולים ובתי חולים, חברי ועדת הפרס, ובראשם יו"ר הוועדה יוסי אקרמן וחברי הוועדה פרופסור דינה בן יהודה והרב אלימלך פירר, רו"ח משה שוורץ, ד"ר אריאל קור, ואחרים.



את הפרס יזמה 'קרן דניאלי' שהקים הרב מוטי זוננפלד, אביה של דניאלי זוננפלד ז"ל שהקדישה את חייה להתנדבות עם ילדים חולים במחלקה האונקולוגית בבית החולים שניידר. הפרס הוענק ל-12 רופאים ורופאות שגישתם האנושית והחמה ייחדה אותם מבין למעלה מ-5,400 רופאי המשפחה בארץ.

"פרס דניאלי – רפואה עם לב", נועד לקידום יחס חם ואישי בבתי הרפואה, במטרה להיטיב עם מצבם הרגשי והפיזי של המטופלים. סיפור חייה המדהים של דניאלי יצר את ההשראה להקמת למעלה מ-100 מיזמים, וביניהם את המיזם המרגש של "פרס דניאלי לרפואה עם לב", שמהווה הזדמנות להעריך ולהוקיר את האנושיות ואת השותפות האמיתית של רופאי ורופאות המשפחה עם המטופלים שלהם.

השנה זו הפעם הרביעית בה מוענק הפרס, והפעם השנייה ברציפות בה מתמקד הפרס בנושאי רפואת משפחה. למעלה מ-250 אלף מצביעים המליצו על הרופא/ה שלהם כראוי/ה ביותר לתואר הרופא/ה של המדינה, וכאמור מתוך 5,400 הרופאים שהשתתפו נבחרו 12 רופאים ורופאות, מתוכם שני רופאים של מחוז תל אביב יפו בכללית.

ד"ר אריה סולומון, מומחה ברפואת משפחה המנהל את מרפאת אהרונוב במחוז תל אביב. ד"ר סולומון מספר: ״כרופא משפחה אני תמיד שואף להעניק למטופל רפואה מקצועית, מיטבית ואיכותית, ליצור ערוץ תקשורת כנה, פתוח, מלא תקווה ואופטימיות, להיות אוזן קשבת למטופל ולהעניק את מירב תשומת הלב. חשוב לי לסייע למטופל להתמודד עם החולי, ובד בבד להתמודד עם התהליכים הבירוקרטים הכרוכים במערכת הבריאות. בדרך זו נוצרים יחסי אמון מטפל מטופל״.

ד״ר סולומון מוסיף על הפרס: "אני נרגש וחש זכות גדולה להיות חלק מפרס "רפואה עם לב" על שם דניאלי. הנתינה שלי היא חלק בלתי נפרד מעבודתי כרופא. פרס דניאלי גרם לי להבין עד כמה העשייה היום-יומית שלי חשובה, עצומה ומשמעותית, ועד כמה היא מוערכת בעיני מטופליי ובני משפחתם. בחירתם מרגשת ומחזקת אותי להמשיך בעבודתי. הכבוד גדול ועל כך אני מודה להם. פרס זה מהווה הזדמנות להעריך ולהוקיר את האנושיות והשותפות של הצוות הרפואי עם המטופלים. אין ספק שהעולם היה יכול להיות טוב יותר, בהשראתה של דניאלי, שהייתה מופת ודוגמא לחשיבותה של האהבה והאנושיות בשירותי הרפואה ובחיים בכלל. כולי תקווה ששאיפתה תתגשם. תודה למשפחת זוננפלד על היוזמה המבורכת. אני גאה מאוד להיות חלק ממנה".

צילום: דוד שטיין

ד״ר רוני פרקט, מומחה לרפואת משפחה שמאז שנת 1994 מקבל מטופלים במרפאת תל נורדאו של כללית. ד"ר פרקט מספר: ״רופא משפחה הינו מקצוע הרפואה המשפיע ביותר על בריאותו של המטופל. רפואת משפחה שמה לנגד עיניה את המטופל במרכז, תוך התייחסות להיבטים הביו-פסיכו-סוציאליים ותוך הכרות זו, יחד עם האמפתיה והתמיכה למטופל, ההקשבה והבנת הגלוי והנסתר, כל אלו מאפשרים טיפול מיטבי תוך הקפדה על מקצועיות גבוהה״.

על מפעל הפרס אומר ד"ר פרקט: ״הפרס על שם דניאלי זוננפלד מרגש מאוד מהסיבה שהוא שם במרכז את המסירות והאנושיות במקצוע הכל כל יפה שלנו. זכיתי לקבל פרס מרגש זה המעלה גם את זכרה של דניאלי, שללא ספק הייתה ראויה לפרס על פועלה הרב והמשמעותי בשנות חייה המעטות. אני חש כי בקבלת הפרס אני זוכה בתודתם של מטופליי שכה יקרים ללבי".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות