מאכלי חג הסיגד עדה אתיופית
מאכלי חג הסיגד עדה אתיופית

היה טעים: בבית הספר ציינו את חג הסיגד באירוע מחווה לעדה האתיופית

אינג'ירה לכל תלמיד: חגיגות הסיגד בבית הספר יצחק שדה בבת ים

פורסם בתאריך: 26.11.19 18:21

בשישי האחרון התקיים אירוע חגיגי בבית הספר יצחק שדה בבת ים, מחווה לעדה האתיופית בעיר לרגל חג הסיגד, בהשתתפות כל המורים והתלמידים.

חג הסיגד שחל היום (שלישי), הוא חגם הרשמי של בני העדה האתיופית, שהחל משנת 2008 הוכר כאחד מהחגים הלאומיים בישראל. מועד החג מצוין ב-26 בנובמבר, 50 יום לאחר יום כיפור, והחגיגות מציינות את חידוש הברית והכמיהה לציון, לאחר שנים רבות בהן חלמו יהודי העדה לשוב לירושלים.



בבית הספר יצחק שדה בחרו לציין את החג, ביום שלם שהוקדש ללימוד על החג ועל מנהגי העדה האתיופית. היום החל בטקס שהכינו התלמידים ובשטיח הנושא את דגלה של אתיופיה. בהמשך היום נחשפו התלמידים להרצאות שונות ומגוונות על העדה ומנהגיה ועל המסע לארץ ישראל.

בין המרצים היו ברק מירון, יו״ר וועד ההורים בבית הספר, שסיפר על חוויותיו כחבר בצוות החילוץ במבצע שלמה; הרב חנניה בלומרנט המשמש כרב העדה האתיופית בבת ים; וזמירה איילין שעלתה מאתיופיה ועבדה כמורה בבית הספר שנים רבות, ולאחרונה זכתה בפרס חינוך על פעולה. מורה נוספת מבית הספר ששיתפה בחוויותיה היא רונית פרחי, שסיפרה על המסע שעשתה לאתיופיה בקיץ האחרון.

חג הסיגד העדה האתיופית

 

אל בית הספר הוזמנו הורים רבים יוצאי העדה האתיופית, שהיו נרגשים מהמחווה. ההורים לא הגיעו בידיים ריקות והכינו לכל 700 תלמידי בית הספר את הלחם האתיופי אינג'ירה ומאכלים נוספים.

יוזמות האירוע הן הרכזת החברתית חגית ביטון והמורה שיר טוויג, שארגנו את היום יחד עם מנהלת בית הספר ליאורה קשפיצקי, שהטיבה לסכם: "עם אחד ולב אחד, יום שכולו אהבה וקירוב ללבות".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות