תחבורה ציבורית בשבת
צילום: דוברות עיריית תל אביב

קטי פיאסצקי בהצעה לסדר: לצרף את בת ים למיזם התחבורה הציבורית בשבת

מיזם התחבורה הציבורית בשבת שהוכתר כהצלחה, דילג על בת ים. כעת, חברת הקואליציה קטי פיאסצקי, מגישה הצעה לסדר בנושא ומסבירה: "נושא התחבורה הציבורית הוא בעיקרו עניין חברתי"

פורסם בתאריך: 25.11.19 18:06

מערך ההסעות של גוש דן ערך בסוף השבוע האחרון את נסיעת הבכורה שלו בתל אביב ומספר ערים נוספות, שהוכתרה כהצלחה. ואולם, בבת ים ובחולון לא בטוח כלל כי תופעל תחבורה ציבורית בשבת.

המיזם כולל בתוכו שישה קווים, המקשרים את תל אביב עם גבעתיים, רמת השרון וקריית אונו. אותם קווים מופעלים על ידי מערך חינמי של עשרות מיניבוסים אשר נתמך על ידי העיריות.



סוף השבוע הראשון להפעלתו של המיזם היה מוצלח במיוחד, עם יותר מעשרת אלפים נוסעים. ההצלחה של המיזם לא נעלמה מעיניהם של תושבים בחולון, בת ים וראשון לציון, שמקווים שהמהפכה התחבורתית תגיע גם אליהם.

כדי להיכנס למיזם חברת המועצה קטי פיאסצקי, שמשמשת במקביל כיו״ר מועצת העיר, הגישה הצעה לסדר בנושא. שצפויה לעלות לדיון בישיבת המועצה הקרובה, ביום רביעי הבא.

על פי ההצעה של פיאסצקי, מועצת העיר תידרש לדון ולהצביע בסוגיית התחבורה הציבורית בשבת, וההצטרפות למיזם. בהצעה כתבה פיאסצקי כי "נושא התחבורה הציבורית הוא בעיקרו עניין חברתי. תחבורה ציבורית זמינה בסופי שבוע תשמש את תושבי העיר שאין להם רישיון או רכב להתנייד באופן חופשי אל ומחוץ לעיר".

עוד הוסיפה כי "אין שום סיבה שהעיר בת ים תישאר מאחור ותהיה מנותקת משאר הערים בגוש דן. אני מבקשת מכם, חבריי למועצת העיר, לאפשר לכל תושב ותושבת בבת ים לבחור לפי אורח חייהם וצו מצפונם, אם ואיך הם רוצים לנסוע בסופי השבוע ובחגים, תוך מתן האופציה של תחבורה ציבורית בחינם".

עיריית בת ים התייחסה לעובדה כי עיריות חולון וראשון לציון ממתינות לשיתוף פעולה ומסרה כי טרם הגיעה פנייה מהעיריות השכנות וכי הנושא נמצא בבדיקה.

סגנית ראש עיריית תל אביב יפו חברת מועצת העיר תל אביב, מיטל להבי, שמובילה את מיזם, אמרה בתגובה:  "חברת המועצה קטי פיאסצקי פנתה אלי וביקשה מידע בנוגע להצטרפות בת ים למערך. ככלל, נציגי המפלגות החילוניות ובראשן מרצ, פועלים בכל רחבי הארץ ולא מעכשיו למען הזכות של אזרחי ישראל לנוע בחופשיות גם בסופי שבוע".

"בזכות הנציגות הליברלית, הנחישות וההתמדה אנו מצליחים לחולל את השינוי בשיח ובמציאות ומביאים לכך שיותר ויותר רשויות מפנימות את הצורך בתחבורה זמינה ונגישה 24/7, שמעניקה את הזכות הבסיסית לצדק חברתי, מקדמת ערכים סביבתיים ואף מסייעת במאבק החשוב למיגור הקטל בכבישים".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. טוטו

    תחבורה ציבורית בשבת בבת ים ….ראש עיר יקר מקווה
    שלא תאשר את ההצעה של " קטי " זו בגידה בתושבי
    בת ים שבחרו בך והאמינו בך שתוביל העיר …אין עיניין
    לדון בנושא בכלל

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני חילונית . ולא מעוניינת שתהיה תחבורה ציבורית בבת ים. רעש, זיהום אוויר. יום שבת היחיד שאין את אלה.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות