חיים בעידן הדיגיטל: הסתיים בהצלחה בבת ים שבוע הבריאות של ערי ישראל

הטכנולוגיה בגיל השלישי, האמת והשקר סביב התזונה והדיאטה, היחסים בתוך המשפחה ובין בני זוג מבעד המסכים: שורה של מומחים הופיעו בפני תושבי העיר וסיפקו ידע וכלים לשמירה על אורח חיים בריא בעידן החדש

פורסם בתאריך: 22.11.19 08:03

הסתיים בהצלחה בבת ים שבוע הבריאות של ערי ישראל, שהתקיים השבוע בשיתוף רשת שוקן וכללית. במהלך השבוע התקיימו ברחבי הארץ עשרות הרצאות של מומחי כללית בנושאים הנוגעים לכל תחומי החיים המושפעים מעידן הדיגיטלי.

את שבוע הבריאות בבת ים פתחה ביום ראשון הילה שחר, מרפאה בעיסוק למבוגרים במכון לשיקום של כללית בתל אביב, באודיטוריום בבת ים.



בהרצאתה בפני עשרות מתושבי העיר, הסבירה שחר, כיצד הטכנולוגיה יכולה להקל על חיי הגמלאים שלעיתים נרתעים מהשימוש בה. "הטכנולוגיה יכולה לחזק תקשורת אישית, לאמן את החשיבה ולחזק את הזיכרון, ואפילו לשמור על הבטיחות", ציינה שחר שהציגה בפני הקהל מספר אפליקציות חינמיות וכמה מהמכשירים החדשים שמותאמים לגיל השלישי.

בהמשך השבוע נערכה הרצאה של פנינה רבין, עובדת סוציאלית, מטפלת מומחית בתחומי משפחה זוגיות וטיפול פרטני בשירותי בריאות כללית, אשר סיפקה לקהל כלים להתמודדות עם השפעת המסכים על בני הנוער והמשפחה כולה.

כמו כן, קיימה רבין הרצאה על השפעת עידן המסכים והרשתות החברתיות על האינטימיות והזוגיות. בהרצאתה סיפרה רבין על הבעייתיות בהיכרויות בעידן הדיגיטלי, וציינה כי "באתרי הכרויות לא רואים מי הם האנשים האמתיים. זו לא היכרות עם בן אדם אלא עם תמונה. יש דברים שנראים יפה מבעד המסך, אבל לא משקפים את המציאות. ולוקח זמן עד שמגלים אותם בתוך מערכת זוגית". בנוסף, העניקה רבין כלים ופתרונות יצירתיים לטיפוח הזוגיות ואינטימיות.

את שבוע הבריאות של ערי ישראל שהתקיים בבת ים, סיכמה ליאור קץ, דיאטנית קלינית בשירותי בריאות כללית במחוז תל אביב.

קץ התייחסה לתופעת "רפואת גוגל" המלווה לעתים במידע שגוי וגורמת לחרדות, ותחום הדיאטות והתזונה נכונה, שגם סביבו מופצים ברשתות מיתוסים ומידע שגוי.

"כשקוראים כתבה, יש לבדוק קודם כל מי כתב אותה. יש שטף של מידע ברשתות החברתיות ולא כל כתב בריאות הוא איש מקצוע", הסבירה קץ והעניקה כלים לזיהוי מקור הידיעות המופצות, ובכלל לשמירה על תזונה נכונה ואורח חיים בריא.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות