הפתרון שמצאו בבת ים להפרעות קשב וריכוז: פדלים מתחת לשולחנות התלמידים

בבית הספר היסודי יד מרדכי בבת ים מצאו פתרון יצירתי להפרעות הקשב: פדלים ניידים המסייעים לתלמידים המדוושים לשמור על הריכוז בהמלך השיעורים

פורסם בתאריך: 30.10.19 11:12

הכירו את היוזמה הייחודית "תנו להם לפדל": בבית הספר היסודי יד מרדכי בבת ים, חולקו לתלמידים "פדלים ניידים" כדי לסייע לתלמידים המתמודדים עם בעיות הקשב והריכוז במהלך השיעורים בכיתה. זאת, לאחר שנמצא כי עבודת הרגליים מפחיתה מהם לחץ ומסייעת להם להתרכז.

"כחלק מתרבות ההקשבה בבית הספר, אנחנו מנהלים שיחות רבות עם התלמידים שלנו ושואלים מה הם צריכים מאיתנו ואיך אנחנו יכולים לעזור להם?", מסבירה מנהלת בית ספר יד מרדכי, אביבית מיסטריאל. "הרבה תלמידים דיברו על כך שקשה להם להתרכז במהלך מבחנים ובשיעורים בכיתות, לכן אני ביחד עם מורן סופר, רכזת היזמות בבית הספר, ישבנו וחשבנו איך אפשר לעזור להם ומצאנו פתרון מעולה".



"זה התחיל כפיילוט", ממשיכה מיסטריאל, "ביצענו את הניסוי בכיתה אחת, ובמסגרתו בה הבאנו פדל לתלמיד אחד, המתמודד עם בעיות של קשב וריכוז. אותו התלמיד דיווח כי הפדלים עזרו לו ולכן החלטנו לרכוש לכל הכיתות בבית הספר את הפדלים האלה. זה פתרון יעיל, יצירתי, שקט שמראה תוצאות ואנחנו שמחים על כך שלתלמידים שלנו ניתן המענה המהיר ביותר והטוב ביותר".

מיסטריאל מוסיפה כי תנועת הפידול במהלך השיעור נעשית בצורה שקטה ורגועה, ומהווה פתרון לתלמידים המתמודדים עם בעיות של קשב וריכוז, ובמקביל גורמים לילדים לעשות כושר גופני. "התלמידים מעבירים את הפדלים מאחד לשני, וגם אלו שאינם מתמודדים עם הפרעת קשב וריכוז רוצים לקחת את הפדלים הניידים ולפדל במהלך השיעור כי זה הפך עבורם גם למכשיר כושר".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הדס אקשטיין

    מהמם. עם קצת דמיון והרבה רגישות מגיעים לדברים יפים כאלה! תפיצו בין בתי הספר!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות