מנגל
צילום: / G-Stock Studio Shutterstock.com

"המנגליסטים" של בת ים: על האש גם במקומות אסורים בעיר

מנגל על המדרכה, על אי הדשא ואפילו ליד עמודי החשמל. תושבי העיר מתוסכלים ומתלוננים על עשן, רעש וזוהמה של החוגגים

פורסם בתאריך: 24.10.19 16:16

כמדי שנה, גם הפעם בחג הסוכות, יצאו בהמוניהם "המנגליסטים" של בת ים, ופתחו "על האש" בכל מקום במרחב העירוני, לרוב במקומות בהם חל איסור מוחלט על הבערת אש.

לעומתם, תושבי בת ים שהעדיפו להישאר בימי החג בבית, נאלצו לסבול מהעשן הסמיך והריחות הכבדים שחלחלו אל תוך הבתים.



במוצאי החג האחרון, החליטה משפחה המונה כ-30 איש, לעשות על האש ברחוב אופיר, הסמוך להיכל התרבות, ממש בסמוך לאחד מעמודי החשמל ברחוב. "למרות השלט הענק שאסור להדליק מנגלים באזור, הם בכל זאת הבעירו אש סמוך לעמודי החשמל, וזה מסוכן מאוד", סיפרה אחת מתושבות העיר המתגוררת עם אמה בדירה ברחוב.

מנגל בת ים

 

"התקשרתי למוקד העירוני ואמרו לי שיגיע פקח", היא מספרת. "לאחר שהפקח הגיע למקום, ביקשו שארד אליו כדי להסביר מול המשפחה, מה לא בסדר.

"ברור שלא עשיתי את זה מהסיבות הידועות, ועוד הפקח רמז לי לגלות הבנה, כי זה ערב חג. אמרתי לו שאמא שלי חולת אסטמה וזה לא טוב עבורה כל הריח הכבד שמגיע ממש מתחת לדירה שלנו. ובנוסף גם המוזיקה הייתה מאוד חזקה.

מנגל על המדרכה בת ים

בסופו של דבר נמצא "הפיתרון" שהציע הפקח – להוריד את המנגל למדרכה. "זה לגמרי זלזול בתושבים", אומרת אותה תושבת השכונה. "הכתם השחור של המנגל לא יירד כבר מהמדרכה, כי זה כתם של שרוף. התשובה של הפקח מזעזעת בעיניי. כי או שיש חוק לכולם או שיש כאן איפה ואיפה".

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "העירייה פועלת לאזן בין הרצונות והצרכים של כלל התושבים, תוך שמירה מרבית על איכות החיים העירונית. הדלקת מנגלים היא מסורת ישראלית מקובלת ורווחת בחגי ישראל ובימי שבתון, ועל מנת לאפשר לתושבינו – שאין בבעלותם חצר פרטית- לקיימם אנו מאפשרים הבערת מנגלים בגינות הציבוריות במהלך ימים מסוים במהלך השנה. ביתר ימות השנה חל איסור על הבערת אש בגנים, ובכל מקרה של הפרת האיסור יש לדווח למוקד משו"ב בטל' 107 ואנו נשלח פיקוח למקום".

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שמוליק

    בושה וחרפה,לתתלהם עונש כבד,הם נימאסו,התושבים השקטים סובלים בגלל מיקים כאלו הם עושים שם רע מאד לעיר ותושבים טובים עוזבים בגלל מיקרים כאלו את העיר,חבל מאד,לסלק אותם בכח את הדבר הזה,זה נימאס

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות