ילדה וכוס מים
צילום: / Skobeleva Nadya Shutterstock.com

גן ילדים בבת ים: ההורים נדרשים לקנות מים כדי שהילדים יוכלו לשתות

ההורים זועמים: "התבקשנו לרכוש שישיות מים, ונראה שהפתרון הזה הפך לקבוע"

פורסם בתאריך: 23.10.19 14:04

ילדי גן "חופי הים" שברחוב ששת הימים בבת ים, לא זוכים למים ראויים לשתייה, וההורים זועמים על כך, שמתחילת השנה עדיין לא הוצב בגן מתקן "קולר" של מים צוננים והם אלה שנדרשים לרכוש מים מינרליים ראויים לשתייה.



ההורים מספרים כי פנו להנהלת הגן וביקשו שהגננת תעביר את פנייתם לעירייה, אולם לטענתם, דבר לא נעשה.

לדברי ההורים, הם התבקשו לרכוש שישיות מים מכיסם הפרטי ולסחוב אותם לגן, אחרת ילדיהם לא ישתו במהלך היום. "אני תמיד הייתי שולחת בקבוק מים עם הילדה שלי, אבל זה כמובן לא מספיק, ובגן אין איפה למלא", סיפרה אחת האימהות. "פניתי לעירייה ולהנהלת הגן כבר בשבוע הראשון ללימודים, אך דבר לא נעשה".

האם הוסיפה כי אמנם, "עברנו את החודשים כי חמים וקשים כך, אבל גם בחורף הילדים שלנו צריכים לשתות. התבקשנו לרכוש שישיות מים, ונראה שהפתרון הזה הפך לקבוע".

הנחיות משרד הבריאות ומשרד החינוך קובעות כי בכל גן ילדים יש להציב "קולר", ברז מים צוננים, כדי למנוע מהילדים לשתות מים מהברז בשירותים.

על פי הנחיות לתכנון מוסדות חינוך בתחום בריאות וסביבה, "יש להתקין במטבח מתקן למים צוננים עם ברז לחצן בגובה מתאים לילדי הגן (60 סנטימטרים מהרצפה) וליצור תנאים שיאפשרו שתיית מים, אך ורק מהמטבח (ולא מכיורים שבחדר השירותים)".

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית בת ים היא בין הרשויות הראשונות בארץ שהתקינה מתקני מים מסוננים בגני הילדים, ובכלל זה בגן 'חופי הים'. באחריות הגננת לדווח לאגף החינוך על מתקן מקולקל או מתקן חסר וככל שבאה פניה כזו מחלקת הגיל הרך דואגת לספק. רק היום התקבלה פנייה בנושא, וכבר הוזמן עבור הגן מתקן חדש. אגף החינוך יבדוק מדוע לא התבצע פנייה מוקדמת בעניין".

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות