העיר התגייסה למען נרצח בפיגוע במומביי: הספר לעילוי נשמתו של בן ציון קרומן

בכל שמחת תורה מוצא הספר לעילוי נשמתו של קורבן פיגוע הטרור במומביי אותו קיבלה עיריית בת ים ממשרד הדתות

פורסם בתאריך: 21.10.19 18:40

בכל שנה בשמחת תורה מוצא הספר לעילוי נשמתו של בן ציון קרומן, אשר  נרצח במתקפת הטרור בבית חב"ד במומביי שבהודו בשנת 2008. קרומן השאיר אחריו אישה ושלושה ילדים, כשהקטנה הייתה בת חודשיים בלבד.



אנו חוזרים לסיפור המרגש סביב ספר התורה שאיחד סביבו עיר שלמה בשנת 2009 לעילוי נשמתו של הנרצח בפיגוע הקשה במומביי. מתקפת הטרור במומביי ארכה יומיים וחצי, במהלכם הותקפו יעדים שונים בדרום מומביי על ידי עשרה מחבלים במקביל. אחד היעדים היה בית חב"ד, בו נרצחו קרומן וחמישה יהודים נוספים, בהם ראשי חב"ד בעיר, הרב גבריאל נח ואשתו רבקה הולצברג.

המשנה לראש עיריית בת ים ויו"ר הנהלת העיר, רפאל ברנז, שכיהן כיו"ר המועצה הדתית, החליט לפעול למען קבלת ספר תורה לעילוי נשמתו של קרומן בציון שנה למותו. "קרומן היה אחד החסידים שלנו בבת ים, והמקרה הקשה זיעזע את העיר כולה. באותה שנה עשיתי הכל כדי לקבל ספר תורה ממשרד הדתות. כהגיע הספר אלמנתו וילדיו התרגשו מאוד, והעיר כולה יצאה לתהלוכה" אמר ברנז.

"היום ספר התורה הזה נמצא בבית אבות בשכונת באבוב בה גדל קרומן, ומאז כל שנה מוציאים את הספר בשמחת תורה", הוסיף ברנז. "ספר תורה מלכד את כולם ומראה שאין רלוונטיות למושגים של דתי, חילוני או חרדי. אנחנו רואים זאת כשאנחנו עושים תהלוכות עם הספר. אנשים חילונים ודתיים כאחד שולחים יד מהאוטובוסים כדי לנשק את הספר", הסביר ברנז. "כולנו עם אחד. אנחנו תמיד מתלכדים בשעת צרה, וגם בשעות הטובות אנחנו צריכים להיות מאוחדים", סיכם.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות