צילום: Robert Kneschke / shutterstock.com

הגננת לא עמדה בשיימינג: התפטרה בעקבות מתקפת הורים ברשת

הגננת מבת ים לא הצליחה לעמוד במתקפה, לאחר הפרסום על כך שצעקה על ילד שהיכה אותה. יו"ר הסתדרות המורים בבת ים זועמת: "לא נעבור על כך בשתיקה"

פורסם בתאריך: 13.9.19 10:34

גננת מבת ים הודיעה אתמול על התפטרותה לאחר שעברה שיימינג והותקפה בפייסבוק. בהסתדרות המורים שוקלים הגשת תביעת לשון הרע נגד מפרסמת הפוסט.

מדובר בגננת שעבדה במערכת החינוך בבת ים יותר מ-15 שנה, ובתפקידה האחרון שימשה כגננת בגן עירוני לילדי החינוך המיוחד בגילאי ארבע עד שש.

אתמול (חמישי) פורסם הפוסט. מתברר כי לאחר שילד בגן היכה אותה, היא נשמעה צועקת עליו "לא מרביצים לגננת" ועוברת אורח ששמעה את הדברים החלה להתעמת איתה ודרשה ממנה לנהוג בעדינות. לאחר חילופי הדברים בין השתיים, כתבה האישה פוסט זועם נגד הגננת והזהירה את ההורים על מה שלטענתה מתרחש בגן.



בתוך זמן קצר הפוסט צבר עשרות תגובות של ההורים שתקפו את הגננת, חלקם קיללו, קראו לה להתפטר והיה מי שהציע לצאת להפגנה נגדה.

בתגובה למתקפה הודיעה הגננת כי החליטה להתפטר מתפקידה. "הגשתי את התפטרותי למפקחת", כך כתבה להורים, "ביקשתי שידאגו למחר לממלאת מקום, במידה שלא תימצא – אודיע. תודה לכולכם על התמיכה הרבה. מעריכה מאוד".

בנוסף כתבה כי "לצערי, אני לא יכולה להמשיך ולעבוד תחת איומים מבחוץ ושיימינג, הדבר פוגם ופוגע בהתנהלות שלי עם הילדים וחודר אל תוך הגן. קשה לי מאוד כרגע ואני לא במיטבי. אשמח אם תכבדו את בקשתי ולא תתקשרו אליי. אני לא יכולה לדבר. בהצלחה לכולכם".

אחת מהגננות בקבוצת ועד החינוך המיוחד בעיר, סיפרה ל"השקמה בת ים": "אנחנו מכירים את הגננת הזאת שנים רבות, היא אחת מהגננות הטובות ביותר שיש למערכת החינוך בבת ים להציע. מהרגע שהיא החליטה להתפטר, כולנו יושבות ובוכות. זה יום עצוב מאוד למערכת החינוך בעיר. ניסינו בכל הכוח והאהבה שיש ברשותנו, להניא אותה מהמהלך. סיפרנו לה שכולנו עוברות דברים דומים, ולכן חשוב לנו שלמרות הכל היא תישאר במערכת".

עוד הוסיפה כי "חשוב להבין המערכת של החינוך המיוחד היא מאוד קשה, אנחנו עובדים עם ילדים מאוד מאתגרים והכל בצורה מאוד מבוקרת ומסודרת ובאכיפה מלאה".

"מאוד קשה לגננת, אבל היא מאוד שלמה עם המהלך הזה כי היא לא מרגישה שהיא עשתה משהו לא בסדר. היא התפטרה ממקום של כוח ואמונה בדרכה. היא מאמינה בדרכה החינוכית ובכך שיש לעצור את האלימות נגד צוות הגן".

אחד מהורי הגן, אמר: "אני יכול רק להלל ולשבח את פועלה של הגננת הנפלאה והמסורה הזו, היא יוצאת דופן בתחומה. חייבים להבין את ההבדל בין גננת בגן רגיל לגננת בגן חינוך מיוחד. לא כל אחת יכולה למלא את המשרה הזו בכזאת מקצועיות".

עוד הוסיף כי: "זאת באמת משימה שקשה לתפוס איך אישה אחת יכולה להחזיק את כל זה. בשנה שעברה שבעה מתוך תשעה ילדים שהיו בגן עברו למוסדות רגילים רק בזכות ההשקעה העצומה שלה, אני מאוד מאוד מקווה ומתפלל שהגננת בסוף תחזור לגן. קשה לי מאוד לראות מישהי שיכולה להיכנס לנעליים הבאמת גדולות שלה".

יו"ר המחלקה לגננות ויו"ר סניף בת ים בהסתדרות המורים, ענת דדון, מסרה: "הסתדרות המורים רואה את העניין בחומרה רבה, ושוקלת הגשת תביעה והוצאת לשון הרע נגד מפרסמת הפוסט בפייסבוק".

"לא ייתכן שגננת קיבלה מכות מילד ואגב, היא מוכת מתחילת השנה. לא ייתכן שעוברת אורח שרק שמעה את הגננת צועקת את המשפט 'לא מרביצים לגננת', תוך כדי שהיא מקבלת מכות מהילד והחליטה לפרסם פוסט ולעשות שיימינג כזה. אנחנו לא נוותר על כך ולא נעבור לסדר היום, ילדים אלימים לא יישארו במסגרות בגן והתגובה שלנו תגיע ביום ראשון", הוסיפה דדון.

ממשרד החינוך נמסר: משרד החינוך רואה בחומרה רבה את תופעת השיימינג ובפרט שהיא מכוונת כלפי אנשי חינוך. זכותם של אנשים להתלונן אך יש דרך לעשות זאת ומן הראוי לאפשר לכל הגורמים המקצועיים לערוך בדיקה ראויה. המשרד מחזק את ידה של הגננת מתוך תקווה שתשנה את דעת ותחזור לעבודה סדירה. המדובר בגננת מצוינת, בעלת ניסיון רב המסורה לעבודתה. המפקחת מטעם משרד החינוך מלווה את הגן ומסייעת לצוות בכל הדרכים האפשריות.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

 

תגובות

21 תגובות
  1. מישהי שאכפת לה

    פשוט בושה לכל מערכת החינוך ועל כל העוול שנעשה!!
    כאמא של ילד בגן הזה אני יכולה לומר שהגננת מקסימה ומכילה ופשוט כואב לי עליה!!
    אעשה הכל על מנת שתחזור

  2. גננת שחוותה שיימינג

    עד מתי אנחנו הגננות נהיה תחת מתקפות שיימינג?? אחרי שנים רבות במערכת אמירה של הורה הופכת לאמת מוחלטת וחמורה ולגננת אין ברירה אלא להתפטר.
    חוויתם פעם שיימינג? אתם יודעים שכמעט בלתי אפשרי לעמוד בלחצים האלה? מתארים לעצמכם כמה עלבון הגננת חווה? וכמה זמן יקח לה להשתקם?
    הסתדרות המורים צריכה לתבוע את אותה אמא על הנזק שנעשה לגננת. הסתדרות המורעם לצריכה לעמוד מאחוריה בכל מחיר.

  3. אנונימית

    עצוב שברגע אחד קוטלים בנאדם בלי לברר מה היה.
    גננת יקרה, ליבי איתי! תהי חזקה מעריכים ואוהבים אותך מאוד .

  4. חן

    לכול אותם המקטרים והמלעיזים בואו תעבדו כגננת במשך שמונה שעית תספגו מכות קללות מילדים להורים שלא מחנכים

  5. אורנה

    מחריד! אז מה קרה אם מרימים קול על הילד, כשהוא מכה?! מה רוצים, שרובוטים ישמרו על הילדים?!

  6. איילת , כפר סבא

    עולם החינוך עובר טרפת של הורים תובענים בלי גיבוי בסיסי למחנכים. אין פלא שרבים יברחו מהמקצוע הלא מתגמל הזה. פרסומים ברשת ושיפוט מהיר בפוסטים.

  7. אנונימית

    בחינוך המיוחד יש ילדים אלימים גם קלפי המאבטחים והן קלפי צוות הגן ובין הילדים בחינוך המיוחד. מאבטחי מוסדות חינוך מיוחד סובלים מאלימות התלמידים. זה לא קל לעבוד במסגרת חינוך מיוחד והכי קל זה לצפות מהצד לשניה ולהאשים. העבודה עם ילדיי חינוך מיוחד קשה וזה לא הוגן.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הורים יקרים. תפסיקו להיסחף.לא כל הגננות אלימות.

  9. אבי

    חינוך מיוחד זה ילדים מאוד קשים ובדרך כלל הצוותים הם מלאכים……אנחנו לפעמים ממהרים לשפוט

  10. אנונימי

    אז מה אם הגננת צעקה ? אז מה כבר היא יכולה לעשות ?
    היא לא הכתה את הילד, היא לא הענישה אותו , היא לא הרחיקה אותו מהגן. היא לא עשתה לו כלום ! היא רק צעקה שלא ירביץ לה. מה הבעיה בזה? אולי האישה נבהלה מהצעקות אבל הצעקה אמורה להפחיד את הילד כדי שיםסיקמען ההתנהגות האלימה. איך עוד אפשר לגרום לילד להפסיק להתנהג בצורה הזאת? הילדים שנמצאים בחינוך המיוחד אינם מצייתים בקלות לפקודות .לא קל לחנך אותם ויש מליון ואחת תקריות משמעת אז מה הבעיה בצעקה קטנה? איך עוד הילד היה אמור להבין אם היא לא היתה צועקת עליו? אולי לתת לו להמשיך להרביץ זה בסדר ? לדעתי הבחורה צריכה להתנצל אישיתבםני הגננת ולפרסם פוסט ציבורי בפייסבוק בו היא מתנצלת ! ואז אולי הגננת תחזור לפעילות סדירה! מה זאת ההכפשה הזאת כלפי אנשים שבוחרים רק לעשות טוב לאחרים ? זה לא הוגן וזה לא מגיע להם! בסופו של יום האנשים הנפלאים האלה שומרים על כל הילדים הקטנים ,מחנכים אותם, נותנים להם מסגרת חברתית ,משמשים כבייביסיטר במחיר מוזל….האנשים האלה למדו המון ובחרו את התחום מתוך אהבה אמיתית לילדים. מי שלא אוהב ילדים לא בוחר לעבוד איתם .לא חסרות עבודות בשוק התעסוקה. היא היתה יכולה לבחור לעבוד עבודה משרדית ..אבל היא בחרה לעבוד עם ילדים .אז למה להתנהג כלפיה ככה ?
    מקווה שיהיו כתבות טובות בחדשות ולא רק שטויות כאלה! שבת מבורכת שבוע טוב ושנה חינוכית מוצלחת לכל צוותי החינוך הילדים ההורים ולכל הגורמים האחרים המעורבים !

  11. אלונה

    צריך שההסתדרות תתבע את האישה הזאת מספיק עם ההתערבות הזאת במערכת החינוך שלא בצדק כל הבעיות שיש המורים אשמים דיי נמאס כבר ילדים לא מחונכים ההורים לא בבית צריך להגדיר את התפקיד של המורה

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ממש כואב הלב על הגננת שככה שפטו אותה היום ילדים מרביצים מקללים אז איך הגננת היתה אמורה לדבר איתו בגלל זה חייב חובה מצלמות בגנית בבתי אבות שאם חושבים שקרה דבר מעלים את הסירטון .

  13. שלומית

    הגיע הזמן שיתבעו מפיצים של לשון הרע . עוברת אורח לא יכולה להרוס חיים שלמים ( גם של הגננת וגם של הילדים שהיו תלויים בה ) .
    כל מטומטם עם מצלמה ופייסבוק יכול לפגוע .
    אני הפסקתי להפיץ פוסטים של שיימינג כבר מלפני 4 שנים .

  14. בטי

    כגננת בחינוך המיוחד, כותבת לך גננת יקרה, שזה מקרה עצוב ומצער . כל הכבוד להסתדרות, להורים ולמפקחת שתומכים בך. אני בטוחה שאת עוברת ימים קשים ביותר ללא עוול בכפך!!!
    אני מקווה שהמקרה שלך יילמד עוד אלפי הורים, עוברי אורך, מפקחים ומרצים להוראה,מהו חינוך???!!! בבית, בחוץ, ובייחוד בכותלי מערכת החינוך.
    0 סבלנות לאנשים שלא יודעים לחנך את דור האלפא ובייחוד את דור החינוך המיוחד.
    כולי תקווה שתחזרי לעבודה, ואף תרצי על המקרה

  15. היאוש

    גננת יקרה
    אני לגמרי מבינה את הקושי שלך. מטפלות חסרות לב ומתעללות יצרו מעל מערכת החינוך לגיל הרך עננה שחורה אשר מאפילה את אותן גננות, מטפלות אשר רואות את יעודן כעבודת קודש לטפח את הפעוטים. חשוב שיהיה לנו פה. שיקום מי שילחם למען כל אלה שנותנות נשמתן למקצוע.
    חיזקי ואימצי יקרה.

  16. מימי

    מזעזע!!
    מה נסגר עם ההורים??
    הגזימו ממש… ילד אלים שמרביץ לגננת ראוי לנזיפה.
    העידוד שלכם יגרום לכך שיהיה יותר אלים..גם לילדכם..

  17. שרה בא-רון.

    לצערינו היום ההורים מנהלים את רוב הבתי ספר והגנים על פיהם יישק דבר, עוד מספר שנים לא יהיו אנשי חינוך ללמד את ילדי ישראל והמחיר לכך יהיה כבד, ההורים חושבים שלילדים שלהם מותר הכל, ולא שמים להם גבולות, התנהגות הילדים היא תוצר של חינוך ההורים, העבודה במערכת החינוך אינה מתגמלת הן במישור הכספי והן במישור החברתי, המחנכים פשוט לא יכולים להתמודד יותר מול התנהלות ההורים, ובנוסף לחנך את ילדיהם, העבודה מאד תובענית והשחיקה גדולה ביותר, לשמחתי גם אני עזבתי את מערכת החינוך אחרי 25 שנים, זה פשוט עלה לי בבריאות, ההפסד הוא כולו של ההורים והרווח הוא שלי, תודה לאל.

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות