צעירה בכלא
צילום אילוסטרציה: By Tunatura1/ shutterstock

הפרשת חלה בבת ים למען העצורה בפרו בחשד להברחת קוקאין

קרובי משפחתה מבת ים : "מצבה קשה, היא שוקלת לשים קץ לחייה"

פורסם בתאריך: 10.9.19 17:30

כבר שבועיים ששתי צעירות ישראליות עצורות בתנאים קשים בלימה בירת פרו. זאת לאחר נתפסו בשדה התעופה הבינלאומי חורחה צ'אבס  עם ארבע מזוודות כאשר בתוכן 28 קילו של סם מסוג קוקאין.



תחילתו של האירוע היה כאשר סמדר זוהר, נערה בת 27 מקריית גת, סיפרה למשפחתה כי היא מתכוונת לטוס לברצלונה ומדריד וביקשה לקחת איתה את אחייניה בני התשע והעשר. אל הנסיעה הזאת צירפה זוהר גם את חברתה הודיה מונסנגו בת ה-24 והציעה לשלם עבורה את כל הטיול כדי שתעזור לה לטפל בילדים.

במזוודה של זוהר אותרו 21 קילוגרמים מהסם, ועוד שבעה קילוגרמים נוספים נמצאו במזוודות של אחייניה הקטנים, ושל מונסונגו חברתה.

"מדובר בילדה שלא מסוגלת להתמודד לבדה כשמישהו פוגע בה או מנצל אותה" אמרו במשפחתה.

מאור מונסונגו, אחיה של הודיה סיפר לחדשות 13 כי הודיה אמרה שתשים קץ לחייה. "המצב שלה לא טוב, היא לא מפסיקה לבכות" סיפר.

ככל שהזמן עובר, הסיפור מסתעף ונראה כי זוהר לא נתפסה באופן אקראי. על פי עדויות מקורבים, נראה כי משטרת פרו עקבה אחרי זוהר וכי בידיי המשטרה מידע על כניסות תמוהות למדינה ותיעוד על סכומי כסף גדולים שהיא הוציאה.

אמש ערכו קרובי משפחתה הבת ימים של מונסונגו הפרשת חלה מיוחדת עם תפילות עבורה. את האירוע הנחתה הרבנית יעל אבגי, שהתארחה בביתה של גפני נירה בנוכחות המשפחה הקרובה.

 

משרד החוץ התייחס לאירוע: "משרד החוץ מכיר את המקרה ומודע למורכבותו. קונסולית ישראל בפרו ביקרה את העצורות מספר פעמים מאז מעצרן ומעניקה להן שרות קונסולרי הומניטרי וכן ממשיכה לעקוב אחר המקרה".

עוד נמסר ממשרד החוץ, "ככלל, משרד החוץ באמצעות נציגויותיו הדיפלומטיות בחו"ל, אינו רשאי להתערב בהליכי חקירה ומשפט של מדינה ריבונית אחרת. מעורבות משרד החוץ היא בהתאם לאמנת וינה בדבר יחסים קונסולריים ויכולה להתקיים רק על בסיס הומניטרי".

קרובי משפחתה הבת ימים של מונסונגו הדגישו כי מדובר בבחורה עם פיגור גבולי, וכי הם משוכנעים שמישהו טמן לה פח "אנחנו חסרי אונים", הם אומרים בכאב.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות