"החלטתי לפתוח גמ"ח אחרי שגיליתי שעמותות מעבירות את הבגדים למכירה"

פנינה בייטל-אואקנין מנהלת חנות לגמ"ח במפעל שלה, היא מחלקת לכל הזקוק נעליים, בגדים, כלי מטבח ועוד ללא כל תמורה

פורסם בתאריך: 31.8.19 14:21

"הכל התחיל לפני מעל לעשר שנים, אז הייתי קניינית של בגדים שנועדו למחזור ונתרמו לעמותות שונות, שם נחשפתי לעובדה שהבגדים שנתרמים למשפחות בכלל לא מגיעים לאף אחד ומוצאים את דרכם לשטחים ולקניה", כך חושפת מנהלת מפעל בבת ים, פנינה בייטל-אואקנין, שמפעילה חנות גח"מ בשנתיים האחרונות, בה מוסרים דברים לנזקקים.

"כשסיפרתי את זה לבעלי, הוא הציע שנפתח ביחד גמ"ח שיהיה ללא עלות לאיש ושם נוכל למעשה לתת לאנשים לקחת כל מה שהם רוצים וצריכים", הוסיפה בייטל-אואקנין. לגמ"ח (גמולים וחסדים, ד"ט) בני הזוג קוראים פנינת המחזור – "גמ"ח החסד של פנינת המחזור". המקום פתוח לכולם וניתן למצוא בו ציוד לבית ולילדים ללא תשלום.



מי מגיע אליכם?

"כולם. יש פה אנשים עניים מאוד ועשירים מאוד, אני נמצאת בחנות ואני לא בודקת לעולם מה מצב האנשים, יכול לבוא הנה בחור במרצדס ואם הוא חושב שהוא זקוק למשהו ממה שיש פה אני מזמינה אותו לקחת מה שהוא צריך".

השבוע החלה שנת הלימודים, נתקלת בגידול של הורים שמבקשים ציוד לבית הספר?

"בהחלט כן, הגיעו לכאן משפחות שלמות ולשמחתי יכולנו לעמוד בכל הבקשות שלהם. זה לא נעים לראות ילדים קטנים שרוצים להרגיש שווים בין חבריהם לכיתה ולהורים אין תמיד את היכולת הכלכלית לעמוד בזה", הוסיפה בייטל-אואקנין.

איך מגיעות אליכם כל התרומות?

"יש לנו מכלי מחזור בכל הארץ והכל בסופו של דבר מגיע למפעל שלנו בבת ים ולחנות הצמודה אליו, אנחנו מנקים מסדרים את המוצרים ומעמידים אותם בחנות כדי שאנשים יוכלו באמת להנות מהם. זה החשיבה וזה בדיוק הילד שפיללנו לו והמבט המחוייך של האנשים בעיניים עושה לנו את היום. כל יום מחדש".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. עפרה

    איזה אנשים צדיקים כל הכבוד ! אבל לא חושבת שצריך לתת לאנשים עשירים כפי שהיא אומרת

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד לאותם האנשים שמתחשבים ועוזרים לזולת ללא כל תמורה בחזרה, יישר כוח

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות