עדן מוסיסי. צילום מסך: קשת 12

הכירו את המציל שהביא כבוד לבת ים ב"נינג'ה ישראל"

עדן מוסיסי בן ה-22 הפתיע רבים כשעבר את המכשול שרבים נפלו בו: "כשהגעתי אל הקיר ידעתי שאעבור אותו"

פורסם בתאריך: 29.8.19 17:09

הכירו את תושב בת ים שעלה לחצי הגמר ב"נינג'ה ישראל". עדן מוסיסי, תושב העיר, עלה לכותרת בעקבות הישגיו בתכנית הטלוויזיה הספורטיבית "נינג'ה ישראל" . מוסיסי בן ה-22 המתפרנס למחיתו כמציל, זכה ב-10,000 שקל  כשצלח את אתגר ה"מגה גיר". הוא המציל הראשון המתמודד בתחרות.



למי שלא הצליח להבין איך דווקא מציל צלח את המכשול שספורטאים רבים נכשלו בו, הוא מסביר "מצילים חייבים להיות בכושר", הוא הדגיש כי: "כל מציל חייב להתאמן לפחות שעה ביום ובתחנות ההצלה יש לנו משקולות, מתח ואביזרים במיוחד בשביל זה".

יש סטיגמה שלמצילים יש כוח רק בידיים

"כולם אומרים את זה, אבל זה לא נכון. אם יש טביעה במרחק גדול אני חייב להיות מסוגל לרוץ מהר, מדובר בחיי אדם. במקרה הזה כל הגוף עובד, החל משרירי בטן ועד לכוח מתפרץ".

"לא אחת קורה שנאלצנו לפעול במהירות ולהציל חיים, אני זוכר לדוגמא אירוע טביעה מאוד משמעותי בחוף הסלע. הייתי אז נער, ושימשתי כעוזר למציל מוריס. הוא שזיהה ילדה שמוטה ללא הכרה. כאשר הגענו אליה היו לה הפרשות מהפה ולא היה דופק או נשימה. התחלנו עיסויים עד שחזר הדופק. לסיפור הזה יש סוף טוב, והיום היא חיה ונושמת".

אז איך מסוכת המציל הגעת לאודישנים של נינג'ה ישראל?

"המצילים והחברים מענף ההצלה אמרו לי שהתחרות מתאימה לי והמליצו לי לנסות. לאחר שדנתי עם עצמי בעניין הגעתי למסקנה שיש לי סיכוי להצליח".

מוסיסי הוא בין המתמודדים היחידים שצלח את מכשול ה"מגה קיר", זהו קיר המתנשא לגובה 5.25 מטרים שהוצג לראשונה בנינג'ה האמריקאית בשנה שעברה. רק 15 מתמודדים אמריקאים הצליחו לטפס על המגה קיר בהצלחה. בתחרות האוסטרלית התקשו רבים לצלוח את המכשול ומתוך כל המתמודדים רק שניים עברו אותו בהצלחה.

 

מוסיסי ובת זוגתו

מוסיסי מתייחס למכשול הבעייתי ואומר: "רציתי מאוד את סכום הזכייה וראיתי אותו לנגד עיני, כשהגעתי אל הקיר פשוט ידעתי שאני יכול לעבור אותו" לשאלה האם התכונן לפני כן למכשול הקשה הוא משיב "לא, האמת שזאת הפעם הראשונה שאני מתמודד עם מכשולים מהסוג הזה".

אלו תגובות קיבלת אחרי השידור?

"אחרי השידור אנשים הגיעו אליי לעבודה בים כדי לפרגן. מעבר לכך, זה נחמד וכיף אנשים מזהים אותך" מוסיסי מספר כי קיבל גם לא מעט הודעות רומנטיות בעקבות השידור, אך הוא מציין "אני בזוגיות עם אמבר כבר שש שנים" אמבר זוגתו, היא אמריקאית שהכירה את הפורמט עוד מארה"ב "היא הרגיעה אותי לקראת האודישנים ואמרה לי שזה קטן עליי" כך סיפר.

איך תתכונן לחצי הגמר?

"אני אמשיך בשגרת החיים הרגילה שלי, אבל כמובן שאתאמן עוד יותר" השעות הרבות אותן מבלה מוסיסי בים עלולות להטעות. לכאורה נראה כי מדובר האדם היושב כל היום בסוכת המציל, אך בפועל מדובר באדם המנהל אורח חיים של ספורטאי מצטיין "אני מתאמן הרבה, אוכל ארוחות מסודרות ודואג לשינה מסודרת".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות