מסתמן: רחוב בבת ים על שם דוד – השומר המיתולוגי

"דוד השומר מסמל פרק היסטורי בחיי העיר", אומר בנו של דוד קרמן שהלך לעולמו לפני כ-30 שנה

פורסם בתאריך: 28.8.19 17:38

האם בקרוב יונצח דוד השומר המיתולוגי בבת ים? בעקבות פניות מצד משפחתו של דוד קרמן ז"ל, ביקש סגן ראש עיריית בת ים, אלי יריב, להנציח את זכרו ולקרוא רחוב על שמו של השומר העברי הראשון של בת ים.



דוד קרמן ז"ל שהיה ידוע בכינויו "דוד השומר" היה מהלוחמים הצעירים שנלחמו נגד ערביי יפו לפני קום המדינה.

בשנת 1934 נטל קרמן לידיו את השמירה על בית וגן. בתקופת המאורעות היו דמותו ואומץ ליבו למקור ביטחון בקרב תושבי בת ים, לא אחת סיכן קרמן את חיו כדי להגן על חיי אדם ורכוש.

בתקופת מלחמת השחרור השתלב דוד בהגנת בת ים ושימש דוגמא למגנים הצעירים. לאחר קום המדינה, כאשר לא הייתה עדיין תחנת משטרה בבת ים, היה זה דוד שפיקד על הביטחון באזור. הצלחתו במיגור הגניבות בבת ים הביאה לכך שישובים שונים ביקשו סיוע מעיריית בת ים והיא "השאילה" אותו לעיתים. בשנת 1955 שימש קרמן כשומר ראשו ונהגו של ראש העירייה מר דוד בן ארי, ולאחר מכן שימש כשומר ראשו של ראש העירייה שנבחר אחריו-  מנחם רוטשילד.

במכתב לעיריית בת ים ציין בנו עמוס קרמן בנו "זוהי הפעם הרביעית שאנו פונים לעיריית בת ים בבקשה להנציח את שמו של אבינו וסבינו דוד קרמן 'השומר' ז"ל. פנינו בפעם הראשונה בשנת 1992 למר קינמון שהיה ראש עיריית בת ים, ולאחר מכן בשנת 1998 למר יהושע שגיר שפעל לקידום הנושא אך הוא לא הספיק להשלים זאת ולאחר מכן בשנת 2012 בזמן כהונתו של שלומי לחיאני"

עוד הוסיף בנו: "דוד השומר מסמל פרק היסטורי בחיי העיר ואנו חושבים שאחר 30 שנה לפטירתו יהיה זה נכון להנציח על שמו כרחוב בבת ים".

כעת, לאחר פנייתו של אלי יריב לחברת המועצה קטי פיאסצקי, מורג המשמשת גם כיו"ר ועדת שמות, הדבר נראה קרוב מתמיד, אולם קרמן הבן מצנן את ההתלהבות עד לקבלת ההחלטה ואומר  "הבטיחו לנו כל כך הרבה פעמים ודבר לא קרה, לכן אני מחכה לאישור סופי לפני הברכות".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות