shutterstock

כמחצית מתושבי בת ים אינם אינם מרגישים בטוחים בעיר | סקר הלמ"ס המלא

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה סקרה את 16 הערים הגדולות בישראל. מצבה של בת ים אינו מזהיר

פורסם בתאריך: 27.8.19 13:25

תושבי העיר בת כמעט במקום האחרון בכל הנוגע לרמת שביעות רצונם מאזור מגוריהם. כך עולה מהסקר החברתי לשנת 2018 שפורסם בתחילת השבוע מטעם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה על חיי האזרחים בישראל. בסקר נמדדו 16 הערים הגדולות בישראל, המכילות למעלה מ-100,000 תושבים.



על פי תוצאות הסקר רק 79 אחוז מתושבי בת ים בעלי שביעות רצון בכל הנוגע לעירם. מקום אחד אחרון לפני ירושלים. העיר השכנה חולון הגיעה למקום ה-11 עם 84 אחוז תושבים שבעי רצון, לעומתם ראשון לציון ממוקמת בשלישייה הפותחת עם 89.4 אחוז ותל אביב- יפו מעליה במקום השני עם 91.2 אחוז.

הלמ"ס התייחס גם לסוגיית התחבורה הציבורית באזור המגורים, מהממצאים עולה כי בת ים נמצאת במקום הראשון בטבלה עם 55 אחוז בעלי שביעות רצון מהתחבורה,תושבי חולון עם 50 אחוז, ראשון לציון עם 35 בלבד , ותל אביב יפו עם 41 אחוז של שביעות רצון בנושא זה.

נתון מעודד בסקר החברתי נרשם לעיר בת ים כאשר 81 אחוז מתושביה מסרו כי הם מתכוונים להמשיך לגור בה ב-5 השנים הקרובות, אך גם כאן לעומת שכנותיה, בת ים נמצאת מעט מאחור כאשר חולון עם 82 אחוז, ראשון לציון עם 85 אחוז מהתושבים שיישארו בעיר ותל אביב יפו עם 85 אחוז מהתושבים שיישארו בת"א ב-5 השנים הקרובות.

בכל הנוגע לאיסוף האשפה, השביעות הרצון של הבת ימים נמוכה והם נמצאים בתחתית הטבלה של 16 הערים הגדולות עם 64 אחוז. כאשר חולון מעליהם עם 70 אחוז, ראשון לציון עם 80 אחוז, ותל אביב יפו עם 70 אחוז.

לגבי שיעור המועסקים בעיר עצמה מתברר כי רק אחוז נמוך מתושבי בת ים עובדים בעיר. המדד הוא נמוך מאוד ביחס לתושבי הערים השכנות כאשר העיר בת ים עם 19 אחוז בלבד, חולון עם 32 אחוז, ראשון לציון עם 39 אחוז תושבים המועסקים בראשון ותל אביב יפו עם 56 אחוז.

שביעות הרצון מניקיון העיר. נראה כי בת ים נמצאת כמעט במקום האחרון בטבלה עם 40 אחוז כאשר רק ירושלים מתחתיה. חולון עם 54 אחוז, ראשון לציון עם 64 אחוז ותל אביב יפו עם 56 אחוז.

גם במצב השביעות הרצון מהמדרכות והכבישים באזור המגורים לא מבשר טובות. הבת ימים לא ממש מרוצים כאשר לפי הנתונים נראה כי בת ים שוב במקום אחד לפני האחרון במדד זה עם 40 אחוז לעומת שכנותיה חולון עם 54 אחוז, ראשון עם 61 אחוז, ותל אביב יפו עם 55 אחוז.

אחוז התושבים החדשים עם ותק של עד 10 שנים בעיר עומד בבת ים על25 אחוז, בחולון המצב דומה עם 25 אחוז, בראשון לציון מעט פחות עם 22 אחוז בלבד והעיר תל אביב יפו לעומתם עם 34 אחוז.

בתחום שביעות הרצון ובכל הנוגע לתחושת הביטחון האישית בעיר , נראה כי מצבה של בת אינו מזהיר והיא ממוקמת במקום האחרון עם 57 אחוז בלבד,זאת  בפער ניכר משכנותיה כמו  חולון עם 80 אחוז, ראשון לציון עם 77 אחוז ותל אביב יפו עם 78 אחוז.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

תגובה אחת
  1. נהוראי כהן בת ימי 18 שנה

    אין חניות בעיר הכל יקר אין פעילויות ועבודה לנוער

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות