מבנה צופי ים
מבנה צופי ים

הפגנה נגד סגירת שבט צופי ים ששוכן במבנה ללא היתר

שבט צופי הים בבת ים עומד בפני סגירה, הורים טוענים שהעירייה הבטיחה לשפץ את המבנה לפני הבחירות אך מאוחר יותר חזרה בה

פורסם בתאריך: 21.8.19 18:00

עשרות חניכי צופי הים ובוגרים יפגינו ביום שלישי הקרוב ברחבת העירייה נגד סגירת סניף צופי הים בבת ים. מבנה שבט צופי הים הוגדר כמסוכן לפני שנים רבות, אך הורי החניכים טענו כי הנהלת העירייה הנוכחית הבטיחה שכחלק משיפוצי הקיץ המתקיימים בעיר באמצעות מענק על סך 20 מיליון שקלים שהגיעו ממשרד הפנים, ישופץ גם שבט צופי ים הרעוע. לאחרונה התבשרו ההורים כי למבנה אין היתרים ולכן לא ניתן יהיה לשפצו, משמע הסניף ייסגר.



"לאחר הבחירות ראש העיריה הבטיח שישפץ את המבנה ופתאום התגלתה בעיה מוזרה, המקום הוקם בצורה לא חוקית. רק עכשיו – אחרי שישים שנים העירייה מגלה שהבניה לא חוקית? יש פה ניסיון להתנער מהבטחות", אמרה אמא לחניך בשבט. אמא נוספת לשלושה חניכים בשבט, שייאלצו להפסיק להיות חלק מצופי הים,  אמרה כי "צופי ים מכל רחבי הארץ כואבים את כאבנו ויגיעו להפגין. מדובר באליטה של בני הנוער, וכולם מתגייסים למען המטרה המשותפת. חניכים מסניפי יפו, תל אביב, הרצליה ונתניה התאגדו והחליטו לבוא להפגנה".

מבנה שבט צופי הים (צילום: הורי שבט צופי ים)

בנוסף צפויים להגיע להפגנה לוחמי שייטת 13 לשעבר וחובלים שהתחילו את דרכם בצופי ים ברחבי הארץ. "מצב המבנים של צופי ים ידוע ומוכר לעירייה כבר הרבה מאוד זמן, הם הבטיחו שיפעלו למען שיפוץ רחב ועכשיו שהגיעה העת לשלם – הם מתנערים. אנחנו לא נסכן את ילדינו בשהות מבנים מסוכנים, אבל אנחנו נילחם כדי לקבל מקום בטיחותי. כמה שנים לוקח לעירייה להשיג היתרים?", הוסיפה אמא לשלושה חניכים.

שבט צופי ים פועל בבת ים יותר מעשור במתחם רעוע בו גם מתקיים בית ספר לחינוך ימי. המבנה הוקם בשנות ה-'50 ושימש בית לאלופי עולם בשיט עד שנות ה-80', ובהמשך הפך לביתם של צופי ים בת ים.

"מאז שצופי ים נכנסו למבנים לפני עשר שנים, לא היו היתרים ומהנדס העיר ידע את זה. האחראי הראשי על נושאי תכנון ובניה בעיר, לא עשה דבר וחצי דבר בנושא החשוב כל כך לילדינו. הנהלת העיר מונעת ממיטב הנוער שלנו להשכיל, לצמוח, ולהתרומם ולהתנשא, כי לא באמת אכפת לה", אמר הורה נוסף לחניך בצופי ים.

ההורים שלחו מסר להנהלת העיר ולראש העירייה, צביקה ברוט:  "אתם סוגרים את הדלת בפני בני נוער בת ימים שהיו צפויים להתגייס לשירות משמעותי בשייטת כחובלים, לוחמים ומפקדים. אנחנו פונים לצמרת העירייה ולראש העירייה צביקה ברוט שיוכיח לנו שאכפת לו. הגיעה השעה להוכיח במעשים ולא בכותרות ומשפטי מחץ ריקים מתוכן" והוסיפו  "אנחנו לא מסתפקים בהבטחות רחוקות".

מעיריית בת ים נמסר כי "כבר לפני כמה חודשים הורה ראש העיר לשפץ את מבנה חופי ים בסכום חסר תקדים של חצי מיליון שקלים, הסכום הגדול ביותר שהוקצה אי פעם עבורם. במהלך ההכנות לשיפוץ התברר כי מבנה צופי ים פועל ללא היתר ולא אישור מסוכנות, ולמעשה לאורך 15 שנים פעל המקום בצורה המסכנת את השוהים בו. על פי החוק לא ניתן לשהות במקום עד להסדרת ההיתר הנדרש. אנו מאמינים שהנהלת צופי ים לא היו מודעים לכך, והודענו להם שבכוונתנו לסייע להם בהליכי האישור הנדרשים מול רשויות המדינה. עד אז נעשה הכל לסייע להם לפעול ממקום חלופי, וראש העיר הורה לשריין את התקציב שהובטח לצורך שיפוץ המבנה לאחר הסדרת ההיתר כחוק. מיותר לציין כי בניגוד לעבר, הנהלת העיר הנוכחית לא תאפשר פעילות שתסכן את חיי הילדים, וכך גם הנהגת הצופים".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאןוהיו הראשונים לדעת.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות