סיוע עזרה לקשישים
צילום אילוסטרציה: Pressmaster / shutterstock.com

מועדון יום לקשישים נסגר: האם הפעילות תועבר למקום חלופי?

נסגר מועדון הקשישים בבת ים? העירייה: "הוא לא נסגר אלא הועבר משום שפעל במבנה מסוכן"

פורסם בתאריך: 31.7.19 17:48

מועדון היום לקשישים "בני ציון" סגר היום (רביעי) את שעריו אחרי 16 שנות פעילות. ואולם, לטענת העירייה הפעילות תעבור למקום חלופי. זאת, לאחר שנמצא כי המועדון פועל במבנה מסוכן.

המועדון, הפועל ברחוב החשמונאים 32 בעיר, מכונה גם "מרכז תרבות ופנאי ציון". הוא משמש מקום מפגש לכ-50 קשישים.



"אמא שלי בת 94, וכמוה גם שאר באי המקום. מדובר באנשים מבוגרים מאוד, שלא יכולים ללכת ברגל או לנסוע בתחבורה הציבורית למועדון החלופי במרוחק", כך סיפרה אורה רוזנטל, ביתה של פרלה אביגדול שהייתה מגיעה למועדון לפחות ארבע פעמים בשבוע, ב-16 השנים האחרונות.

רוזנטל הוסיפה בכאב כי "פוגעים בחסרי ישע. הקשישים לא יכולים לצעוק את כאבם. יש רבים ללא ילדים כלל. אין מי שיעזור להם. אני מבקשת, אל תשליכו אותם לעת זקנה".

"אמא שלי בדיכאון, היא לא מפסיקה לבכות. כל המשפחה שלנו גרה בחיפה, והיא כל השבוע לבדה. בשעה 12:00 המטפלת הולכת והיא תישאר בודדה שעות על גבי שעות. סגירת המועדון היא גזירה קשה", כך סיפר שלומי אביטן, שאמו לאה אביטן, בת ה-90, הייתה מגיעה למועדון.

לטענת הקשישים נאמר להם כי הסיבה לסגירת המועדון נעוצה בגירעון של עיריית בת ים הוא הסיבה "הקשישים מחוברים ומכירים אחד את השני כמעט עשרים שנה, הם לא יוכלו להגיע למועדון השני. זה עוול לסגור אותם בביתם".

מעיריית בת ים נמסר: "המועדון נמצא בקומת מרתף הוא מסוכן ואינו מתאים לפעילות – כך על פי חוות דעת של מהנדס. על מנת לשמור על בטיחות המשתתפים שהם אנשים מבוגרים פעילות המועדון הועברה למועדון בקרבת מקום. המועדון לא נסגר אלא הועבר".

"הנהלת עיריית בת ים מכבדת את הגיל השלישי ודואגת לו ועושה מעל ומעבר על מנת לספק לגמלאים חיי חברה ופנאי. בעיר בת ים יש פעילות נרחבת לגמלאים ביניהם 14 מועדוני יום לגיל הזהב, הקתדרה העממית הרצאות נופשונים וטיולים הצגות ועוד".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות