טיילת בת ים
צילום: InnaFelker / shutterstock.com

182 עצי דקל ו-391 חניות: מה אתם יודעים על טיילת בת ים?

מתי נפתח העסק הוותיק ביותר ומתי הצעיר ביותר וכמה משרדי תיווך יש בטיילת שכולם מכירים? אספנו עבורכם כמה פרטים על הטיילת

פורסם בתאריך: 27.7.19 17:39

מהו אורכה של טיילת בת ים?

תושבי בת ים אשר רצים לאורכה של טיילת בים ודאי יודעים כי רצועת החוף משתרעת לאורך שלושה קילומטרים וחצי, אולם מסלול ההליכה והריצה המחבר בין בת ים לראשון לציון פרוש על פני חמישה קילומטרים וחצי שאותם הולכים מדי יום תושבי שתי ערי החוף השכנות.

כמה עצי דקל יש בטיילת?

לאורך טיילת בת ים פרושים 182 עצי דקל מסוג הוושינגטוני. עצי הדקל המפורסמים מתנשאים לגובה של כ-15 מטרים, ולמרות שהם לא מספקים הצללה, ההחלטה לנטוע אותם נבעה מעצם היותם חסונים, כדי שבעתיד ניתן יהיה לשנע אותם למקומות שונים בעיר בלי לפגוע בחוזקם ובעמידותם.

אילו ערים גובלות עם טיילת בת ים?

טיילת בת ים גובלת עם הערים תל אביב-יפו מצפון ברחוב הגבול, שמחה הולצברג. למעשה, צדו האחד של הרחוב נמצא בתחום האחריות של בת ים, ואילו מעבר לכביש, צדו האחר של הרחוב הוא בתחום האחריות של תל אביב-יפו. צדה הדרומי של הטיילת גובל עם ראשון לציון והערים חולקות מסלול הליכה וריצה משותף המחבר בין חופי הערים.

 כמה מקומות חניה יש בטיילת?

טיילת בת ים ממוקמת ברחוב הכי עמוס בעיר, ורוב המבלים בה חונים בכחול-לבן בצדי הכביש, אך האם ידעתם כמה מקומות חניה נוספים יש בטיילת בחניונים השונים? התשובה היא 391 מקומות חניה המפוזרים בארבעה חניונים לאורך הטיילת. הגדולים שבהם הם חניון הסיפלאלס שמונה 150 חניות וחניון קולוני ביץ' שבו 120 מקומות חניה. אליהם מצטרפים חניון נורדאו עם 70 מקומות חניה, חניון חוף הסלע עם 30 מקומות חניה, והחניון הקטן ביותר, המיועד לחניות נכים בלבד, עם 21 מקומות חניה.

כמה מתווכים יש בטיילת בת ים?

15 משרדי תיווך מצאו בטיילת בת ים מקום נוח ונגיש ללקוחות פוטנציאלים בזכות הנראות הרבה שלו. נושא המתווכים בטיילת בת ים עלה לכותרות כמה פעמים, כאשר ביקורת רבה הועלתה על מיקומם של משרדי התיווך שהחלו להתפשט בטיילת וגרמו לדחיקתן של המסעדות ובתי הקפה.



מיהו העסק הכי ותיק, ומתי נפתח בית העסק הצעיר ביותר? 

למרות שנראה לנו שגלידות ויקטורי, אבי שוקולד ואפילו ארומה היו בטיילת מאז ומתמיד, העסק הוותיק ביותר בטיילת בת ים הוא דווקא קיוסק בונבון שהוקם בשנת 1987, כלומר לפני 32 שנים. בית העסק הצעיר ביותר בטיילת הוא המסעדה המקסיקנית אל צ'אפו שנמצאת בהרצה ותפתח את שעריה ביום ראשון הקרוב.

כמה בתי מלון יש לאורך הטיילת?

בית המלון לאונרדו הגבוה הוא אמנם הבולט ביותר, אך לאורכה של טיילת בת ים ממוקמים ארבעה, כשנוסף עליו ניתן למנות את ארמון ים המחודש, מלון הדירות הוותיק קולוני ביץ' ומלון בת ים.

איפה אוכלים פה?

עסקים רבים ממוקמים בטיילת כמו משרדים שונים, סופרים וקיוסקים, ויש אפילו חנות משקאות חריפים. מבחינת מקומות לשבת ולאכול, בטיילת יש בדיוק 32 מסעדות ובתי קפה.

כמה גלידריות יש בטיילת?

הרבה גלידריות נפתחו בטיילת בת ים לאורך השנים, אולם רק שלוש שרדו – ויקטורי הוותיקה, רשת גולדה המפורסמת ודלי קרים שנפתחה לא מזמן.

כמה בתי אבות בבת ים משקיפים לים התיכון?

אל התושבים הגרים ברחוב בן גוריון שבו ממוקמת הטיילת מצטרפים גם דיירים ותיקים שגרים בדיור מוגן, שם הם זוכים לנוף כחול מדי בוקר. שני בתי אבות ממוקמים בטיילת, אחד מהם במגדלי הים התיכון והשני בבית גיל הזהב שנמצא בלבה של הטיילת.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האם בדקתם כמה פחי אשפה יש נל הטיילת… חייבים לשים כל מטר פח

  2. אבי

    זה לא המשרדי תיווך שהוציאו את העסקים מהטיילת… זה העירייה עם הביורוקרטיה של רישיון עסק… נכון להיום יש 10 חנויות סגורות בטיילת ואף אחד לא רוצה לפתוח בהם מסעדה או כל עסק אחר.

  3. יואב

    מה נותנים עצי הדקל אין בהם שום ייתרון אין הצללה צריכת מים גבוהה וטיפשות לשמה

  4. אוהד

    אם מתלהבים מהטיילת בבת ים מה יגידו אם יראו את הטיילת בנתניה???

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות