צילומים- מזי סלם.

"בקושי כסף לאוטובוס היה": סיפור הסינדרלה של איציק טהורי

כמה שנים אחרי המשבר הכלכלי האישי העמוק, טהורי מחזיק בחברה גדולה לטיולים אתגריים שסוגרת חוזים מול גופי ענק

פורסם בתאריך: 13.7.19 16:35

לפני כשבע שנים, איציק טהורי (62) עבר משבר כלכלי ואישי שבעקבותיו נאלץ לשעבד את כל חסכונותיו כדי לשלם חצי מהונו לבת זוגו. אפילו כסף לאוטובוס לעבודה בתל אביב לא היה לו, ובלית ברירה הוא רכש אופניים ב-50 שקלים ועליהם רכב 30 קילומטר בכל יום. היומיום היה קשה, המחר היה מעורפל. 

אבל יש אנשים שאפילו במצבים כאלה, כשהכל נראה שחור וחסר תקווה, ואולי דווקא אז – מוצאים בעצמם כוחות להביט מעבר לכאן ולעכשיו ולראות אופק אופטימי. איציק טהורי הוא כנראה אחד מאלה שקורצו מהחומר המיוחד הזה, שיש בו יותר משמץ של יצר הישרדות, ולמרות התנאים הקשים שאליהם הידרדר – הוא הצליח להגשים חלום גדול, ולהפוך את גורלו. כעת, בראיון מיוחד ל"השקמה בת ים", הוא מספר כיצד עשה את זה.



אולי אלה היו השעות הרבות שבילה על אופניו, שנתנו לו הרבה זמן למחשבה ולתכנונים. כך או כך, טהורי החליט, לצד עבודתו הקבועה דאז, גם להתחיל ללמוד באוניברסיטה. הוא סיים קורס למדריכי טיולים, קיבל תעודת מדריך מורשה, ובד בבד עם עבודתו הוא החל להקים את חברת התיירות שלו, טיולים ואתגרים.

כיום, חמש שנים לאחר שהחלה לרקום עור וגידים, אתגרים וטיולים נחשבת לאחת המובילות בארץ בתחומה, עם זכיות במכרזי ענק כמו של התעשייה האווירית. החברה מוציאה טיולים ברחבי הארץ, ובה בעת טיולים ברחבי העולם למקומות אקזוטיים כמו קובה, קוסטה ריקה, סין, ירדן, מוטונגרו ועוד. מבחינתו של טהורי, הגושפנקה להצלחה היתה כאשר זכה בפרס היוקרתי של כתב העת הנחשב "Cerificate of Exellence-Trip Adviser". 

"היה לי חלום מאז שאני ילד – עבדתי בשתיים-שלוש עבודות כל חיי וחסכתי כסף כדי שבגיל מבוגר אני אצא לטייל בעולם עד שהכסף נגמר", הוא מספר, "ואז באו גירושים נורא קשים שריסקו אותי כלכלית, וכך הרגשתי שהחלום התנפץ לי בפרצוף. הייתי צריך לקבל החלטה בחיים – או לבכות על גורלי או להחליט שאני מגשים את החלום שלי. ומכיוון שהחלום שלי היה לטייל, החלטתי להפוך את החלום למקצוע וכך להגשים אותו. נרשמתי ללימודים בבית ספר לתיירות של אוניברסיטת חיפה בשלוחת תל אביב, חילקתי את זה לתשלומים, בצ'קים כמובן כי כרטיס אשראי כבר לא היה לי, השקעתי את כל המעט שנשאר בלימודים שלי כדי להגשים את החלום, עד כדי כך שלא נשאר לי כסף לנסיעת אוטובוס. הייתי רוכב על אופניים שרכשתי ביד שנייה במחיר מוזל. הייתי אוכל בדלות, אבל ידעתי שזה הייעוד שלי וזה החלום שלי".

כשהסתיימו הלימודים, טהורי ידע שהוא צריך למצוא דרך כיצד לממש את החזון שלו ולהקים עסק שיכול לקיים אותו בכבוד. "בהתחלה ניסיתי להוציא טיולים בשבתות", הוא מספר, "חלק מהמטיילים הכירו אותי מהמסלולים, כי כל החיים טיילתי אז הם כבר הכירו אותי מעזרה שהושטתי להם בעבר כשהם היו בדרכים. התחלתי להרים טלפונים לאנשים, וככה, לאט-לאט הגיעו אנשים. בהתחלה היו מגיעים מעט אנשים והייתי מטייל איתם בארץ ומכין תוכנית טיולים מיוחדת". 

אתה זוכר את הטיול הראשון?

"את הטיול הראשון שלי לא אשכח לעולם. זה היה בסוף שנת 2014, נרשמו אליו 16 אנשים והבנתי שיש עניין. ידעתי איך הטיולים צריכים להיראות ומה אני רוצה להעביר לאנשים. אני יוצא סיירת של יחידת מודיעין סודית, לוחם, שאוהב את הארץ. תמיד חלמתי להעביר את אהבת הארץ לאנשים אחרים ותמיד ידעתי שזה הייעוד שלי בחיים. זה מה שהוביל אותי ומה שראיתי לנגד עיני". 

איך התפתחת משם?

"חבר טוב בנה לי אתר אינטרנט בסכום זעיר שגם אותו שילמתי בתשלומים, ובהמשך הרגשתי שהעסק שלי מתחיל לרקום עור וגידים ושהביקוש גדל. הבנתי שלא אוכל לעבוד בשני מקומות, ושאני צריך לקבל החלטה".

לא חששת לעזוב עבודה יציבה?

"לא פחדתי כי אני אדם מאמין. יש לי סיסמה שמורכבת משלוש מילים: תחלום, תאמין, תתמיד. לא מדובר בסתם קלישאה, מדובר בהרבה עקשנות והתמדה. זה מוטו שהוביל אותי כל החיים וגם הפעם. הצבתי את המטרה והלכתי איתה בכל הכוח".

ספר על הקשיים.

"כבר בתחילת הדרך, לפתע חברות טיולים דומות מהענף התחילו לנסות להכשיל אותי ואת הפעילות שלי. יש חברה שאף תבעה אותי בבית המשפט המחוזי בטענה שהעתקתי ממנה. היא הפסידה כמובן. מעולם לא התייחסתי למה שאחרים אומרים או עושים, האמנתי בדרך שלי וחתרתי למטרה בכל הכוח. מיום פתיחת המיזם ועד היום אני עובד 18 שעות ביממה, עונה לעשרות אנשים ביום ומסייע להם בעצות לטיולים, באיך לבנות מסלולים נכונים להרכב שלהם, לאן כדאי ללכת ומה אסור לפספס, אילו מסלולים סגורים בעונות ואילו פתוחים ועוד מידע שנחוץ למטיילים. בד בבד, מהסיפור האישי שלי מצאתי שאני מעניק השראה ללא מעט אנשים שפונים אלי, למשל גברים ונשים שעוברים משבר בנישואים שמתייעצים איתי איך יוצאים ממשבר כלכלי. בכל טיול שלי יש לפחות עשרה אחוז של משתתפים שמגיעים ללא תשלום, מתרומה שלי, כדי לסייע להם לצאת ממשברים כלכליים". 

ובכל זאת, איך צומחים לכאלה ממדים?

"מאחר שעזבתי את העבודה הקודמת והשקעתי רק בחברת טיולים ואתגרים, הבנתי שאני חייב להפוך את המיזם שלי לעסק כלכלי שיאפשר לי לחיות ולהתקיים ולהגשים את החלום שלי. פניתי למעוף, הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים בחולון, שם קיבל אותי בברכה גלעד פולק, מנהל הסניף. הסברתי להם שאין לי ידע בכלל בניהול עסק ושכדי להצליח אני צריך עזרה מקצועית".גלעד פולק, מנהל סניף מעוף בחולון שקיבל את איציק בסניף מספר: כשפגשתי את איציק, פגשתי יזם נחוש בדרכו, שרוצה לצאת לדרך אבל חסרים לו הכלים המקצועיים. אחרי מספר פגישות עם היועץ שחיברנו לו איציק הוכנה עבורו תכנית מותאמת לעסק שלו, איציק השתתף בקורסים מסובסדים שאנחנו מעניקים ושני אלו יחד הרחיבו והעמיקו את ארגז הכלים שלו להצלחה".

מה למדת שם?

"אני מאמין שכל בעל עסק, גם אם הוא חושב שהוא יודע, תמיד יש לו מה ללמוד. הלימודים במעוף מסובסדים על ידי המדינה ובעבור השקעה זעירה אתה מקבל תמורה בריבית. אי אפשר להשוות את ההשקעה לתמורה שאתה מקבל. אני התחלתי כעסק זעיר, לאחר מכן הפכתי לעוסק מורשה, וכיום אני חברה בע"מ. היה לי את הרצון, הלכתי ללמוד ולקורסים שמעוף הציעו לי – תחילה לא הבנתי את כל מה שהמרצים הסבירו לי, אבל מספיק לי מתוך כל הלימודים מילה אחת שהאירה לי את הדרך". 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

 

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות