מדוזה בחוף בת ים (צילום: רוני זיו)
המדוזות בחוף בת ים

צפו: המדוזות השתלטו על חופי בת ים

בעלי הקיוסקים החלו להצטייד בבקבוקי חומץ ופחות ופחות מתרחצים מגיעים לחופים, בעקבות נחיל המדוזות הענק שהגיע לבת ים. צפו:

פורסם בתאריך: 11.7.19 16:02

המדוזות השתלטו על חופי בת ים כבר. ביממה האחרונה, נחיל מדוזות באורך של כקילומטר וחצי שוטף את חופי ישראל, בהם את חופי בת ים.



למרות החופש הגדול והעובדה שאלפי תלמידים קיוו להנעים את ימי הקיץ בחופי בת ים, גל המדוזות הקיצוני גרם לחופי הים בעיר להישאר כמעט ריקים מרוחצים.

 

 

מומחים מעריכים כי גל המדוזות של השנה הינו בין הגדולים שידעה ישראל בעשור האחרון. מי שהרגיש את הבהלה מהמדוזות, הם הרוקחים ובעלי הקיוסקים בטיילת.

רוקחים מרחבי העיר מספרים כי מכירת האלוורה שהינה גל הרגעה מפני צריבות, עלתה באופן משמעותי בשבוע האחרון, ואילו קיוסקים ברחבי הטיילת מדווחים כי החלו להצטייד בבקבוקי חומץ כהכנה לקראת הצריבות.

הצוללן ותושב בת ים, רוני זיו, טוען כי אין סיבה להימנע מרחצה בים, "אפשר להיכנס למים, בזהירות יתרה ולפקוח עיניים שלא תיצמד אחת לגוף. לא כל המדוזות צורבות. יש כאלו נחמדות שאפשר לגעת בהם, כמו המסקרנית הורודה".

עוד הוסיף זיו כי "תופעת מכת המדוזות בקיץ גורמות לקשיים פיזיים לא רק למתרחצים שבאים להנות מהים ונצרבים, אלא גם מזיקות למפעלים על הים כמו תחנות חשמל וכוח. התחנות שואבות מים לקירור הטורבינות ותוך כדי נשאבות המדוזות למפעלים שגורמות לסתימות של הצינורות".

איך מטפלים בצריבה של מדוזה?

"במידה שנצרבתם", אומר זיו, "בתור התחלה יש לשטוף היטב את האזור הנגוע במי ים בלבד, ולהימנע מים מתוקים מכיוון שהם עלולים לגרום לפיצוץ תאי ארס שנותרו על העור, אם נותרו חלקי מדוזה על העור יש להסירן בזהירות ללא שפשף האיזור הנגוע בחול".

זיו הוסיף כי "בניגוד לדעה הרווחת, מסתבר שחומציותו של השתן אנושי לרוב אינה מספיקה על מנת לבלום את הארס והשטיפה במי ים עדיפה, אולם זיו ממליץ על תרופת סבתא שמוכרת לכולם.

"אחרי השטיפה במי הים ניתן לחטא את האיזור הנגוע עם חומץ". חשוב לציין כי במקרים קיצוניים של הופעת תופעות נוספות כמו הקאות, התכווצויות שרירים או קשיי נשימה יש לפנות לבית החולים באופן מיידי.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?
הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רונן

    למה לא תוחמים את איזור המתרחצים עם רשת ענקים שתקיף אזורים נירחבים…????

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ואפשר גם אם יוזמים מהלך לבנות אגמים צמודים לים עם מי ים וככה אין סחף גלים ואפשר כל העונה להיכנס למים

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות