יהודה ביאדגה בת ים.
יהודה ביאדגה בת ים.

מקרה הירי בקריות: משפחת ביאדגה חוזרת לרגעי הכעס והכאב

"לצבע יש משמעות כאן וזה רק מוכיח שבכל הקשור לאוכלוסייה האתיופית": בבת ים חוזרים למותו הטרגי של יהודה ביאדגה, בן ה-24

פורסם בתאריך: 1.7.19 11:58

בעקבות האירוע הקשה שהתרחש אמש (ראשון), כאשר צעיר אתיופי בן 19, סולומון טקה, נהרג לאחר שנורה על ידי שוטר שלא היה בתפקיד בקרית חיים בחיפה. בתוך כך, משפחת ביאדגה, חברי קהילה ופעילים חברתיים, זועמים וחוזרים למוות המיותר והכואב של יהודה ביאדגה, בן ה-24 מבת ים, אשר נורה למוות לפני חצי שנה על ידי שוטר.

חקירת מותו של ביאדגה הסתיימה לפני כחודשיים כי הירי ביהודה ביאדגה היה מוצדק, וכי אין חשד לפלילים. כן נקבע כי השוטר חש בסכנת חיים, וכי נורו שתי יריות בלבד ולא אל ראשו.



גיסו של יהודה ביאדגה, גיא הגוס, אמר לאחר המקרה המצער בקריות כי "זה הזכיר לנו מאוד את הסיפור של יהודה יקירנו. אין ספק שהיד היתה קלה על ההדק גם כאן. שאלנו מיליון שאלות במח"ש ולא קיבלנו עדיין תשובות".

הגוס מוסיף בכאב כי "לא תיאמן קלות הדעת של שוטר – הוא רואה צעיר אתיופי אז הוא פשוט יורה? איך אפשר לחשוב בכלל על לקחת חיים של מישהו? ממה שקראתי, הבנתי שזה היה מטווח קצר מאוד, בדומה למוות של יהודה האהוב שלנו. רק בורא עולם צריך לקחת את החיים שלנו ולא להיהרג על ידי אדם זר ובטח לא מכוחות הביטחון שאמורים להעניק לנו את הביטחון וההגנה".

פעיל חברתי ונציג הקהילה האתיופית אבירן הינוק מדגיש כי "לצבע יש משמעות כאן וזה רק מוכיח שבכל הקשור לאוכלוסייה האתיופית היד יותר קלה על ההדק. ההרג של יהודה יכול היה להימנע וגם כאן לפי דעתי פעלו במהירות רבה מדי. חבל שהשוטר הזה לא חשב לרגע לפני שהוציא את האקדח לירות על נער צעיר".

הפעיל החברתי ליאור לווטה אבבה ונציג הקהילה האתיופית בישראל, התייחס אף הוא למקרה האחרון בקריות ואמר: "שוב שוטר ירה באזרח אתיופי, המקרים הללו כבר קורים יותר מדי ומישהו כאן חייב לשים לזה סוף. כמו כאן, השוטר יכול היה לעצור את טקה ולא להרוג אותו. זו שערורייה, זה מקרה יותר קיצוני משל יהודה כי עד כמה שידוע לנו, יהודה ז"ל לא הפחיד אף אחד".

לדבריו, "אנחנו מבקשים את התערבות המדינה ושתוקם ועדת חקירה ממלכתית בנושא המוות של הצעירים בקהילה האתיופית".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות