המקרר בבית המשפחה

האם ובנותיה שברחו מהאלימות מתקשות לשרוד

היא נאלצה להתגרש לאחר שספגה אלימות, והצליחה לפרנס את בנותיה בכבוד. אלא שלאחר פיטוריה נקלעה המשפחה למצוקה כלכלית קשה וכעת היא זועקת לעזרה

פורסם בתאריך: 5.6.19 11:34

היא התגרשה לפני עשור, וברחה יחד עם שלושת בנותיה ממערכת יחסים אלימה. "הייתה אלימות מילולית ברמה משפילה וקשה. אלימות מילולית מידרדרת מהר מאוד. הוא היה אומר 'אני אחפור בור ואני אקבור אותך'. הבנתי איך זה יגמר", היא מספרת, "כשהאלימות הגיעה גם לבנות שלי החלטתי לברוח. אני גרושה כבר עשר שנים, ומעולם לא קיבלתי ממנו מזונות. הוא בא פעם בכמה זמן לקחת את הבנות. אבל היום הגדולות כבר מבינות ולא רוצות לפגוש אותו. הרבה פעמים הייתי שולחת איתן אוכל שלא יהיה מצב שלא יהיה להן מה לאכול כשהן אצלו".



אבל המחיר שהיא משלמת כבד. האם מתארת מצוקה כלכלית קשה בבית. מציאות של רעב ומקרר ריק. האם, שמתגוררת עם בנותיה בגילאי 10, 13 ו-15, מתארת בבכי: "אתמול הבת שלי חזרה מבית הספר ואמרה לי 'אמא אין מה לאכול, המקרר ריק'. אפילו גבינה למרוח על פרוסה לא היה. איך אומרים לילדה בת 10 שאין מה לתת לה לאכול? בלית ברירה פניתי לפעילים החברתיים קארין חיים ואיתן ודנה לוין מפרויקט 'ואהבת חינם' שסייעו לי בתרומות סלי מזון מאנשים טובים".

האם מתקיימת מהבטחת הכנסה מביטוח לאומי בסכום של 1,700 שקל בלבד. "לפני כמה שנים סגרתי את התיק שלי ברווחה כי הצלחתי להרים את עצמי מעל המים. לא רציתי להיות נזקקת ורציתי לכלכל את עצמי. עבדתי בעבודה מסודרת. אבל לפני שנה בערך נפלתי שוב. היו פיטורים בעבודה והתחלתי להידרדר", היא מספרת.

"כיום אין לי אפשרות לעבוד במשרה מלאה. אני מרוויחה 5,000 שקל. אם ארוויח יותר, ישללו ממני את כל הזכויות שמגיעות לי, כמו הנחה בארנונה או הבטחה ההכנסה", היא מוסיפה, "עכשיו אין לי ברירה אלא לקרוא לעזרה. אף פעם לא חשבתי שאגיע למצב שאני מבקשת עזרה, אני מקווה להתייצב בקרוב".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. עידן

    היכן היא מתגוררת אשמח לפגוש את האם ולעזור לה בה שאוכל

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מעוניין להעביר לה סכום לחשבון הבנק איך אפשר ??????

  3. שושנה

    איך אפשר ליצור קשר איתן בבקשה? מאוד אשמח לעזור במה שאפשר לכולן

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שמי רוית ואשמח לעזור אפשר להתקשר אלי 0532002011

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות