צילום: Nate troyer / shutterstock.com

אחרי החולדות גם הנחשים מגיעים לבת ים

הנחשים מגיעים גם בעקבות החולדות, שהפכו למכה בעיר. לוכד מספר: "ביום אחד אנחנו תופסים בערך 10 חולדות בבת ים. הנחשים מריחים את החולדות ומגיעים"

פורסם בתאריך: 29.5.19 12:58

נחש הכיש כלב בשכונת הקרוואנים בבת ים וגרם למותו. לפי עדויות של אנשים שהיו במקום, הכלב מת דקות ספורות לאחר ההכשה. מי שהיה הראשון לגלות שהכלב הוכש היה שכנם של בעלי הכלב. "ראיתי את הכלב מעורפל והיה ברור שמשהו לא בסדר, לא רחוק ממנו ראיתי נחש שתוך שניות נעלם לצמחיה הפראית באזור" כך סיפר.

"זו לא הפעם הראשונה שיש נחשים בשכונת הקרוואנים. יש כאן צמחייה רבה והרבה עכברים, וזה שמזמין נחשים", מוסיף השכן.



לקראת עונת הקיץ הקרבה, ללוכדי החולדות והנחשים צפויה לא מעט תעסוקה. תושבי העיר בת ים שמתמודדים לאורך כל השנה עם מכת חולדות, חוששים שהקיץ התופעה תהיה רחבה יותר בעקבות עבודות הרכבת הקלה ברחבי העיר.

איתי פאר, לוכד נחשים וחולדות, מספר ל"השקמה בת ים": "ביום אחד אנחנו תופסים בערך 10 חולדות בבת ים. החולדות הן חכמות ביותר. את החולדות הלבנות כמעט ולא רואים, אלא יותר את הסוגים האחרים של חולדות החוף היותר פופולריות. בעקבות העבודות על הרכבת הקלה והביובים שנפתחים בעקבות העבודות, החולדות משתחררות לחופשי ועבודת המדבירים הוגברה".

פאר מוסיף כי "יש חולדות שמטפסות כבר במעלה הבניינים ואני ראיתי במו עיניי חולדה שהגיעה  לקומה ה-13, כנראה שהגובה הרב כבר לא מפחיד אותם".

לגבי נחשים אומר פאר כי בינתיים המקרים שבהם מוזעק כדי ללכוד נחשים, הם מעטים יחסית, ומזהיר: "נחש לא יעשה לך כלום אם אתה לא תעשה לו כלום. לצערנו ברוב המקרים שנחש תוקף הוא כאשר בטעות דורכים עליו משום שלא מבחינים בו. אנשים צריכים לדעת שהנחש מריח את המכרסמים והחולדות בעקבות הצואה שלהן, ובעקבות כך הוא מגיע. ראינו כבר שנחש בולע חולדות, או שהם בתוך הפה שלו".

מהם הסימנים להכשת חיית מחמד?

"לרוב אצל כלבים, ההכשות יהיו באזור הראש והצוואר, ופחות באזור הגפיים. ניתן לזהות סימני הכשה בדמות שני חורים, נפיחות, בצקת, שטף דם, צליעה המלווה בכאב, במידה שההכשה נעשתה ברגל. כמו כן, ייתכן שבעל החיים יסבול מחולשה, עלייה בקצב נשימה, עלייה בקצב הלב ונטייה לדימומים".

כיצד מטפלים בבעל חיים שהוכש על ידי נחש?

"דבר ראשון יש למנוע מבעל החיים לזוז ככל האפשר, כדי למנוע זרימת דם והתפשטות הארס. במידה שההכשה היא באזור הפנים, יש להסיר ממנו את הקולר ולהגיע לווטרינר בדחיפות. בנוסף, מומלץ מאוד לצלם או לזכור את צבעי הנחש, כדי להקל על הווטרינר בזיהוי. רצוי כמובן לתפוס את הנחש כדי לזהות את סוגו בוודאות וכדי למנוע נזק נוסף, אולם זו משימה שיש להשאיר ללוכדים המקצועיים".

"ברגע שרואים נחש, צריך להתרחק מהמקום ולהזמין לוכד נחשים מקצועי ולא לנסות להתעסק איתו, לא לבחון האם הוא ארסי או לא, פשוט להזמין ואנחנו כבר נגיע", מסכם פאר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שולה

    עירית בת ים במקום להשקיע ביחידות דיור לסטודנטים תשקיעו בהגיינה ובהדברת נחשים

  2. אחד שאכפת לו

    כבר חודש בכצנלסון מחכים למדביר חולדות ויש מס פניות כלום לא נעשה לא מעניין את העייריה מהתושבים

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות