העבודות על הרכבת הקלה. צילום: פרטי
העבודות על הרכבת הקלה. צילום: פרטי

כך משפיעות העבודות שהחלו ביפו על תושבים מבת ים

עומסים כבדים, פקקים ארוכים ותסכול מתמשך: תושבי העיר שנאלצים להגיע ליפו מאבדים סבלנות

פורסם בתאריך: 28.5.19 14:05

את עבודות הרכבת הקלה שהחלו ביום חמישי האחרון בשדרות ירושלים ביפו, מרגישים לא מעט תושבים מבת ים. העבודות שיימשכו שלוש שנים, כבר גורמות לפקקים ועומסי תנועה כבדים בנסיעה לכיוון תל אביב-יפו וברחובות הצרים של יפת, מרגוזה ושלבים. במקביל, בעלי העסקים בשדרות ירושלים חוששים מפגיעה משמעותית והפסדים גדולים.



גם לא מעט מתושבי העיר השכנה בת ים מרגישים את העבודות. מלבד העבודות והעומסים בתוך העיר, הם תקועים בפקקים בדרך למקום עבודתם. זאת מאחר שרוב אזורי התעסוקה נמצאים מחוץ לעיר.

יוסי מזרחי, תושב בת ים שעובד באחד המשרדים בשדרות ירושלים, סיפר: "סגרו לנו את השדרה בגדרות ואי אפשר לעבור. זה הפך לסיוט להגיע לעבודה. אם בעבר היה אפשר למצוא חניה ברחובות הסמוכים, היום אין אפשרות בכלל כי כולם נוסעים לשם. ניסיתי ביום ראשון להגיע באוטובוס לאזור, אבל נאלצתי לרדת ברחוב יפת וללכת ברגל בין 15-20 דקות על מנת להגיע למשרד".

הדר כהן מבת ים, שעובדת גם היא בקרבת המקום, מספרת: "אני נוסעת עם קו 6 לוולפסון ומשם לוקחת שאטל, כפי שפרסמו, על מנת להקל על ההגעה לאזור. לצערי, השאטל עושה סיבוב של כחצי שעה בכל הרחובות הצרים מסביב לשדרות ירושלים כך שזה גם בעייתי. אבל אין לי ברירה אז אני מתמודדת. להגיע מרחוב יפת זה סיוט יותר גדול, אבל אין לי אופציות אחרות. אני משנה את כל סדר היום שלי בהתאם לעבודות הרכבת הקלה".

עבודות הרכבת הקלה. צילום: פרטי

עבודות הרכבת הקלה. צילום: פרטי

לא רק נוסעי התחבורה הציבורית מושפעים מהעבודות. שלומי, תושב בת ים וסטודנט במכללה האקדמית יפו נוסע בכל בוקר עם האופניים החשמליים שלו ללימודים, אך כעת הוא נתקל בבעיה וחייב לרדת לכביש. לעיתים גם תוך סיכון להיפגע. "חסמו לנו את השדרה ואי אפשר לנסוע על שבילי האופניים. אני נאלץ לנסוע בכביש או על המדרכה כדי להגיע בזמן. אין לי ברירה אחרת למרות שאני יודע כי מסוכן מאוד לנסוע. האוטובוסים הרבים בדרך שמתפצלים לרחובות הסמוכים, המכוניות ורעשי הצפצופים של הנהגים הם סיוט, בכל פעם שאני עובר אוטו אני נזהר מאוד", מספר שלומי.

עו"ד אבי אריה, פעיל חברתי ויו"ר התנועה לאיחוד המטרופולין המתגורר בגבול בת ים-יפו, מוסיף: "עבודות הרכבת הקלה גורמים לעומסי תנועה רבים בבת ים ומשפיעים גם על נוסעי הרכב הפרטי ועל נוסעי התחבורה הציבורית. אזור המצבה הפך למבצר. מאוד שקשה לצאת ולהיכנס ממנו. לגבי תל אביב, הפקקים הם בלתי נסבלים. רחוב הגבול שהיה רחוב שקט מאוד, הפך לרועש. האוטובוסים והמכוניות עוברות דרך הבתים שלנו, התנועה בשעות הבוקר פקוקה ביותר כי כל אחד מחפש דרך אחרת לברוח. איילון פקוק בעקבות כך שסגרו את שדרות ירושלים והנסיעה התארכה בכ-40 דקות נוספות וזה עוד זמן טוב יחסית".

יעקב אביגדול, תושב בת ים המוכר בתור הבעלים של בורקס ז'ק ביפו, מסכם: "החיים שלי נעים מפקקים בבת ים לפקק ביפו, רק שפה מדובר על עסק שסבי ז"ל הקים בעשר אצבעותיו. המצב מתחיל להיות גרוע ואני שוקל להתחיל לעבוד בצורה שונה אולי דרך משלוחים. האנשים שהיו מגיעים לפה ואוכלים בכל יום בורקס ומאפים יפסיקו להגיע. אנחנו רואים את זה בחנויות המקבילות אלינו. זה אסון גדול מה שקורה פה. אף אחד לא נתן לנו תשובות. אנחנו נפסיד מאות אלפי שקלים. ניסינו לקבוע פגישה עם ראש העיר, אך הוא לא רצה לשמוע אותנו. המאבק נגד סגירת הרחוב לא עזר, אבל אנחנו לא נוותר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ערך הדירות יורד בכל יפו כי הכל קשור להכל

  2. מיטל

    בושה שכך מתנהל ארגון כה גדול , משבשים לנו את החיין , במקום לחשוב על רווחת התושבים שההתנהלות תיהיה קלה לכולם, מזלזלים ומערימים קשיים אני מעוניינת לראות את מי שתיכנן זאת יושב שעה וחצי בכל יום ומחכה להגיע למקום עבודתו ופרנסתו בדרך לא דרך . רכבת קלה , מחיר כבד !!

  3. גלעד

    כמו לכל דבר גם למטבע שני צדדים יש המרוויחים ויש שמפסידים כל השנים השדרה הייתה עמוסה באנשים והסוחרים נהנו וכרגע קצת פחות מכיוון שמביאים סוף סוף את הקידמה ארצה והאיזור כולו יונגש לטובת אלה שמאוד קשה להם להגיע לאיזור.
    כשהשדרה היתה מלאה והסוחרים גילגלו המון כסף לא שמעו מהם אבל עכשיו פתאום כולם הולכים לפשוט את הרגל…שקר וכזב. בסיום העבודות השדרה תהיה יפה יותר ושוקקת והסוחרים יהנו שוב מכל העולמות אז בבקשה עד לסיום העבודות ….הססססס

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות